Digitalne veštine u osnovi biznisa
Živimo u vremenu u kom nije dovoljno znati čitati i računati – digitalne tehnologije su izrodile i novu definiciju pismenosti, a sa tim, i potrebu za dodatnim obrazovanjem. To je u velikoj meri „pokrenulo“ obe strane u tom procesu – i učenike i obrazovne ustanove. Potražnja za IT veštinama konstantno raste, a najbrži i do sada najefikasniji odgovor na to dale su privatne škole programiranja. Upravo u želji da podele svoje znanje, entuzijazam i strast prema računarima i programiranju, četvorica apsolvenata Varšavskog univerziteta tehnologije osnovalo je 2015. školu programiranja Coding Giants. – Cilj nam je bio da deci i mladima približimo nove tehnologije i edukujemo ih u oblasti kompjuterskog programiranja, ali da uz to razvijamo i njihovu sposobnost logičkog razmišljanja – kažu osnivači škole.
Vrlo brzo su dobili potvrdu da su na pravom putu. Za samo četiri godine poslovanja uspeli su da otvore više od 50 škola u 26 gradova Poljske. Većina škola je i danas u njihovom vlasništvu, ali se svake godine povećava i broj franšiznih podružnica. Primetili su, međutim, da potražnja za edukacijom i razvojem veština u oblasti informacionih tehnologija još uvek nadilazi ponudu u Poljskoj, a prema njihovom utisku – da je tako i na drugim tržištima. Zbog toga su od ove godine ponudili franšizu i preduzetnicima van Poljske, a franšizne partnere traže i u zemljama ovog regiona.
– Od potencijalnih kandidata se, pre svega, očekuje da vole rad s decom i mladima. Naravno, treba da budu motivisani i preduzetni, treba da poznaju lokalno tržište obrazovanja i da imaju barem osnovna znanja o informatici, novim tehnologijama, a u idealnom slučaju, i programiranju – kažu u Coding Giants-u.
Za otvaranje jedne škole programiranja pod brendom Coding Giants potrebno je izdvojiti 6.000 evra, i to se računa kao početna investicija koja pokriva naknadu za licencu, opremu i uređenje prostora. Uslov je da učionice ili prostor u kom će se odvijati kursevi programiranja ne budu manji od 30 m2. Tekuća naknada se utvrđuje ugovorom i može se plaćati ili kao redovna mesečna naknada ili kao mesečna provizija od prihoda škole.
Davaoci franšize kažu da njihovi budući partneri mogu da očekuju konstantnu podršku, sa svim prednostima koje donosi razvijen i uhodan sistem. Coding Giants, po pravilima franšizne saradnje, nudi svoju stručnost, brend i know-how, što uključuje i sav materijal za rad – proverene nastavne skripte za vođenje kurseva, edukativni materijal za učenike, kao i marketinški materijal i pristup sveobuhvatnom CRM sistemu koji olakšava proces prijavljivanja polaznika, plaćanja i komunikaciju s klijentima.

POGLEDAJTE ČLANKE

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
IQ UP! osposobljava mlade umove da razmišljaju, zaključuju i planiraju. Kao edukativna franšiza, IQ UP! je i dobra prilika za pokretanje sopstvenog posla, kaže Danijela Radaković, master primalac za Srbiju
„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...