Učiti kroz igru, zaraditi uz franšizu
Edukido je poljski franšizni sistem poznat po svojim kreativnim i zabavnim edukativnim radionicama na kojima deca, uz pomoć specijalnih LEGO setova, dolaze do važnih saznanja iz oblasti nauke, tehnike, prirode, ali i svakodnevnog života. Samo tokom prošle godine, franšizna mreža Edukida se na domaćem tržištu u Poljskoj povećala gotovo za 30 novih jedinica. Jedan od novih primalaca franšize postala je i Silvija Golonka iz Lubartova, gradića s istoka Poljske koji broji oko 22.000 hiljade stanovnika.
– Radim od septembra 2019. godine – počinje priču Silvija Golonka koja je kupila franšizu Edukida za teritoriju opštine i grada u kojem živi. – Radionice organizujem u vrtićima, školama i igraonicima. U prvim mesecima poslovanja najteža je bila logistika – uskladiti sve termine sastanaka i razgovora s direktorima škola i ustanova u kojima bi bilo prirodno ponuditi radionice kao što je Edukido. Budući da ovaj posao vodim sama, to su posvećenost i upornost vrlo važni. Srećom, u svakoj fazi saradnje sam mogla da računam na pomoć davaoca franšize – prenosi Golonka svoja prva iskustva, koja bi, zaparvo, mogla biti od pomoći i svim drugim primaocima Edukido franšize, bez obzira na tržište i zemlju iz koje dolaze.
Ako primalac ove franšize odluči da radionice organizuje isključivo u iznajmljenom prostoru, u okviru drugih škola i ustanova, onda treba da bude spreman na dva bitna izazova, ističe naša sagovornica. Pre svega, treba da ponudom zainteresuje direktore škola i vrtića, a zatim da uveri roditelje da je korisno upisati decu na kurseve Edukida. Potvrđuje da za sada i jedni i drugi vrlo pozitivno reaguju na ponudu i programe. – Treba, međutim, istaći da mi, kao primaoci franšize, tokom obuke učimo i kako da razgovaramo s direktorima i roditeljima, kako da napravimo ponudu, pa i kako da odgovorimo na teška pitanja. Edukido, uz to, ima programe za decu od tri do 12 godina, tako da se nastava može ponuditi i organizovati čak i u vrtićima – objašnjava Golonka.
Pre nego što je pokrenula sopstveni biznis pod franšizom Edukida, prošla je obaveznu obuku koja je obuhvatila dva aspekta – menadžerski, koji je velikim delom posvećen marketingu, prodaji i upravljanju odnosa s klijentima, i drugi, nastavni, koji se fokusirao na obuku instruktora i predavača. Davalac franšize je obezbedio i potrebne LEGO setove, nastavne planove, setove igara te dodatna nastavna sredstva i opremu za učionice.
– Pri tom, primaoci dobijaju i pristup raznovrsnom edukativnom materijalu koji može da im posluži u nastavi, a ima i pristup marketinškim materijalima, bazama fotografija i promotivnih video-materijala. Uz sve to, uvek možemo i da se obratimo timu za podršku primaocima franšize – objašnjava Golonka.
Razvoj i van domaćeg tržišta
Edukido od prošle godine franšizne partnere traži i u zemljama ovog regiona.
Na osnovu iskustva sa tržišta Poljske, gde već imaju više od 60 franšiznih jedinica, davalac franšize preporučuje svojim budućim primaocima da prvo počnu s organizovanjem radionica u okviru vrtića ili škola. Investicija je u tom slučaju niža, jer je potrebno imati novca samo za licencu i kupovinu određenih LEGO kompleta. Ukupan iznos ulaganja, pak, zavisi i od veličine područja za koje će primalac franšize kupiti licencu, te od toga hoće li organizovati radionice u okviru škola ili će odmah otvoriti samostalni edukativni centar.
Početna investicija za pojedinačnu Edukido franšizu sastoji se od tri dela i obuhvata: ulaznu naknadu za licencu, troškove nabavke LEGO setova i troškove nabavke marketinškog materijala. U zavisnosti od veličine teritorije, ukupni iznos ovog ulaganja kreće se od 4.050 do 7.550 evra za primaoce franšize iz zemalja ovog regiona.
Veće ulaganje, ali i veća dobit
Osim mogućnosti uzimanja pojedinačne franšize (franšize za jednu jedinicu), Edukido nudi i master franšizu, budući da aktivno traži partnere koji bi bili zaduženi za razvoj koncepta na čitavoj teritoriji lokalnih tržišta. – Oni koji su zainteresovani za ovu vrstu licence, moraće ipak mnogo više i da ulože. Osim troškova za LEGO setove i marketinške materijale, master će pokriti troškove prevoda svih potrebnih materijala, a platiće i veću ulaznu naknadu, koja varira u zavisnosti od veličine teritorije – poručuju iz sedišta Edukida.
S druge strane, master franšiza će primaocu doneti i veći profit. Osim što će zarađivati na sopstvenim aktivnostima, „master“ će, naime, zarađivati i na franšiznim naknadama, budući da ima pravo da prodaje pojedinačne franšize na čitavoj teritoriji države. Udeo koji primalac master franšize uzima od naknada pojedinačnih primalaca iznosi čak 75%.

POGLEDAJTE ČLANKE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Šesta regionalna konferencija "Rizici novog doba i održivost: let u nepoznato" biće održana 5. juna 2025.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...