Učiti kroz igru, zaraditi uz franšizu
Edukido je poljski franšizni sistem poznat po svojim kreativnim i zabavnim edukativnim radionicama na kojima deca, uz pomoć specijalnih LEGO setova, dolaze do važnih saznanja iz oblasti nauke, tehnike, prirode, ali i svakodnevnog života. Samo tokom prošle godine, franšizna mreža Edukida se na domaćem tržištu u Poljskoj povećala gotovo za 30 novih jedinica. Jedan od novih primalaca franšize postala je i Silvija Golonka iz Lubartova, gradića s istoka Poljske koji broji oko 22.000 hiljade stanovnika.
– Radim od septembra 2019. godine – počinje priču Silvija Golonka koja je kupila franšizu Edukida za teritoriju opštine i grada u kojem živi. – Radionice organizujem u vrtićima, školama i igraonicima. U prvim mesecima poslovanja najteža je bila logistika – uskladiti sve termine sastanaka i razgovora s direktorima škola i ustanova u kojima bi bilo prirodno ponuditi radionice kao što je Edukido. Budući da ovaj posao vodim sama, to su posvećenost i upornost vrlo važni. Srećom, u svakoj fazi saradnje sam mogla da računam na pomoć davaoca franšize – prenosi Golonka svoja prva iskustva, koja bi, zaparvo, mogla biti od pomoći i svim drugim primaocima Edukido franšize, bez obzira na tržište i zemlju iz koje dolaze.
Ako primalac ove franšize odluči da radionice organizuje isključivo u iznajmljenom prostoru, u okviru drugih škola i ustanova, onda treba da bude spreman na dva bitna izazova, ističe naša sagovornica. Pre svega, treba da ponudom zainteresuje direktore škola i vrtića, a zatim da uveri roditelje da je korisno upisati decu na kurseve Edukida. Potvrđuje da za sada i jedni i drugi vrlo pozitivno reaguju na ponudu i programe. – Treba, međutim, istaći da mi, kao primaoci franšize, tokom obuke učimo i kako da razgovaramo s direktorima i roditeljima, kako da napravimo ponudu, pa i kako da odgovorimo na teška pitanja. Edukido, uz to, ima programe za decu od tri do 12 godina, tako da se nastava može ponuditi i organizovati čak i u vrtićima – objašnjava Golonka.
Pre nego što je pokrenula sopstveni biznis pod franšizom Edukida, prošla je obaveznu obuku koja je obuhvatila dva aspekta – menadžerski, koji je velikim delom posvećen marketingu, prodaji i upravljanju odnosa s klijentima, i drugi, nastavni, koji se fokusirao na obuku instruktora i predavača. Davalac franšize je obezbedio i potrebne LEGO setove, nastavne planove, setove igara te dodatna nastavna sredstva i opremu za učionice.
– Pri tom, primaoci dobijaju i pristup raznovrsnom edukativnom materijalu koji može da im posluži u nastavi, a ima i pristup marketinškim materijalima, bazama fotografija i promotivnih video-materijala. Uz sve to, uvek možemo i da se obratimo timu za podršku primaocima franšize – objašnjava Golonka.
Razvoj i van domaćeg tržišta
Edukido od prošle godine franšizne partnere traži i u zemljama ovog regiona.
Na osnovu iskustva sa tržišta Poljske, gde već imaju više od 60 franšiznih jedinica, davalac franšize preporučuje svojim budućim primaocima da prvo počnu s organizovanjem radionica u okviru vrtića ili škola. Investicija je u tom slučaju niža, jer je potrebno imati novca samo za licencu i kupovinu određenih LEGO kompleta. Ukupan iznos ulaganja, pak, zavisi i od veličine područja za koje će primalac franšize kupiti licencu, te od toga hoće li organizovati radionice u okviru škola ili će odmah otvoriti samostalni edukativni centar.
Početna investicija za pojedinačnu Edukido franšizu sastoji se od tri dela i obuhvata: ulaznu naknadu za licencu, troškove nabavke LEGO setova i troškove nabavke marketinškog materijala. U zavisnosti od veličine teritorije, ukupni iznos ovog ulaganja kreće se od 4.050 do 7.550 evra za primaoce franšize iz zemalja ovog regiona.
Veće ulaganje, ali i veća dobit
Osim mogućnosti uzimanja pojedinačne franšize (franšize za jednu jedinicu), Edukido nudi i master franšizu, budući da aktivno traži partnere koji bi bili zaduženi za razvoj koncepta na čitavoj teritoriji lokalnih tržišta. – Oni koji su zainteresovani za ovu vrstu licence, moraće ipak mnogo više i da ulože. Osim troškova za LEGO setove i marketinške materijale, master će pokriti troškove prevoda svih potrebnih materijala, a platiće i veću ulaznu naknadu, koja varira u zavisnosti od veličine teritorije – poručuju iz sedišta Edukida.
S druge strane, master franšiza će primaocu doneti i veći profit. Osim što će zarađivati na sopstvenim aktivnostima, „master“ će, naime, zarađivati i na franšiznim naknadama, budući da ima pravo da prodaje pojedinačne franšize na čitavoj teritoriji države. Udeo koji primalac master franšize uzima od naknada pojedinačnih primalaca iznosi čak 75%.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Franšizni koncept Edukido širi mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri biće otvoreni u Zadru i Rijeci.
Franšizni sistem Edukido želi da proširi mrežu svojih edukativnih centara u Srbiji, Rumuniji i Mađarskoj. Kompanija traži ljude zainteresovane za ulaganje u oblast edukacije dece.
U franšiznom sistemu Edukido većina primalaca franšize su žene. Zašto je to tako?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...