Promene ne utiču na razvoj
Lanac škola programiranja za decu Coding Giants razvija se u Poljskoj od 2015. Četvorica osnivača ove škole su, naime, odmah po okončanju studija uplovili u preduzetničke vode. Umesto da traže zaposlenje, osnovali su i pokrenuli svoju školu programiranja, a želja im je bila da na inovativan i zabavan način digitalno „opismene“ decu i mlade zainteresovane za nove tehnologije i kompjutersko programiranje.
Danas, Coding Giants pokriva tržište Poljske sa više od 100 škola programiranja, a planovi razvoja sada već uveliko prevazilaze granice domaćeg tržišta. Franšiza ove škole se nudi i preduzetnicima iz zemalja ovog regiona, a prva „regionalna“ franšiza pokrenuta je krajem februara u Hrvatskoj.
Kako se, pak, sistem u novim okolnostima menjao i prilagođavao uslovima pandemije te na kakvu su podršku mogli računati brojni primaoci ove franšize, odgovara Radoslav Kuleša, jedan od osnivača Coding Giants-a.
Kako je pandemija uticala na oblast edukacije i rad škola programiranja Coding Giants?
Pandemija je, naravno, pogodila i obrazovni sektor i uslovila njegov dalji razvoj, pre svega, ubrzala je prelazak na onlajn nastavu, kako u našem slučaju, tako i u većini drugih škola koje posluju u ovom sektoru. Raduje nas što nam se posle svega javio veliki broj zadovoljnih roditelja koji sada podržavaju onlajn nastavu, uprkos nekim ranijim sumnjama, pa i otvorenom protivljenju. Naravno, i dalje je mnogo pristalica tradicionalnog načina rada, u učionici, međutim, onlajn kursevi imaju i svojih prednosti. Pogotovo što deca ne moraju da izlaze iz kuće, a mogu da koriste onlajn alate za učenje na svojim kompjuterima. Sve to, u kombinaciji s kvalitetnom nastavom, dovelo je do toga da onlajn kursevi dobro prođu i kod učenika i kod njihovih roditelja. Stoga, mislim da će nastava „na daljinu“ ostati kao opcija i u narednom periodu, čak i kad pandemija prođe.
S kakvim ste se izazovima suočavali?
Sa izbijanjem krize u proleće 2020. bili smo primorani da brzo preduzmemo određene mere i u potpunosti reorganizujemo aktivnosti škole. Posle dvonedeljene obustave rada, odlučili smo da nastavu u potpunosti prebacimo na internet platformu. Taj je proces, međutim, zahtevao brojne promene u sistemu CRM-a, uvođenje novih onlajn alata za učenje, pronalaženje rešenja za njihovu besprekornu primenu, kao i izmene u rasporedu nastave. Osim toga, preduzeli smo nekoliko dodatnih, a kako se kasnije ispostavilo, i neophodnih koraka, kako bi i predavači i polaznici naših kurseva mogli nesmetano da rade u novim uslovima. Možemo reći da je proces prilagođavanja bio uspešan jer velika većina učenika smatra da su onlajn kursevi podjednako dobri ili čak bolji od časova održanih u klasičnoj učionici.
Kako poslovanje teče sada? Kakvu je podršku Coding Giants, kao davalac franšize, mogao da pruži svojim franšiznim partnerima za ovo vreme?
Uprkos pandemiji, radimo vrlo dobro. Pritom, mislim i na škole koje su u našem vlasništvu i na franšizne jedinice. Primećujemo konstantan rast broja polaznika, a neki od postojećih primalaca franšize su čak otvorili nove lokacije. I dalje nam se javljaju novi kandidati zainteresovani za uzimanje franšize, iako očekujem da će ih biti još više nakon stabilizacije situacije u narednim mesecima.
Naravno, podržavali smo i dalje podržavamo primaoce franšize. Recimo, mi smo, u roku od deset dana od izbijanja pandemije, bili u stanju da svojim primaocima ponudimo kompletno okruženje za onlajn nastavu, kurikulumi su prilagođeni novim vidovima održavanja kurseva, izmenjen je sistem CRM-a i alati koji će se koristiti u nastavi. Primaoci franšize su takođe u svakom trenutku mogli da se obrate našem timu koji je rešavao sve vrste tehničkih problema. Uz to, dobili su priliku da ponude i nove kurseve koje smo osmislili nakon prelaska za onlajn nastavu, i tako ostvare dodatni prihod.
Kakvi su planovi za naredni period?
U ovom trenutku, mreža Coding Giants-a u Poljskoj sastoji se od 113 poslovnica, što uključuje 59 škola koje su u našem vlasništvu i 54 škole koje vode primaoci franšize. Pouzdano znamo da će od septembra biti otovreno još nekoliko novih lokacija. Naravno, želja nam je da se naše škole programiranja nađu u svakom većem gradu Poljske. Prisutni smo i u Španiji, Slovačkoj i Hrvatskoj. U narednim mesecima, bićemo prvenstveno fokusirani na širenje u inostranstvu i traženje novih franšiznih partnera, koji bi razvijali mrežu Coding Giants-a na svojim tržištima. Uz to, nastavljamo da širimo mrežu i na domaćem tržištu u Poljskoj.
Razgovor vodila: Dominika Pronarska, Franchising.pl
Priredila: N. Bogojević, Franchising.rs
POGLEDAJTE ČLANKE
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Francuski trgovački lanac Intermarché napušta rumunsko tržište jer želi da svoje poslovanje fokusira na Balkan
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...