Franšiza za prodavnicu donjeg veša
Na domaćem tržištu u Poljskoj Esotiq je dobro poznat brend donjeg veša koji se plasira kroz više od 250 monobrend radnji, od čega je 55 u vlasništvu kompanije, dok su ostale prodavnice u rukama franšiznih partnera.
Kroz franšizni model poslovanja brend je prisutan i van Poljske – u Nemačkoj, Estoniji, Litvaniji i Letoniji. Kompanija planira da u narednom periodu razvije maloprodajnu mrežu i u Srbiji, a u tom procesu, osloniće se na već poznati model saradnje – franšizing. Ko može postati primalac ove franšize?
Obuka je ključna
Preduzetnici koji su zainteresovani za otvaranje franšizne radnje brenda Esotiq ne moraju imati nikakvo posebno poslovno iskustvo, kažu u kompaniji. Sve što je potrebno za uspešno poslovanje i vođenje radnje – naučiće tokom obuke. Davalac franšize, međutim, traži partnere koji će biti predani, posvećeni poslu i koji će raditi u skladu sa standardima franšizne mreže.
Uvek uz partnere
Cilj davaoca franšize je da stvori franšiznu mrežu u kojoj će svaka Esotiq radnja imati prepoznatljiv, unificiran izgled. Primaoci će, stoga, moći da koriste usluge dizajnera iz centrale. – To uključuje i odabir i rasporered nameštaja, polica, tezge, rasvete… A sve kako bismo dobili postavku koja će garantovati komfor za kupca, kao i atraktivnost izložene robe – kažu u kompaniji.
Koliko će budući primaoci Esotiq franšize morati da investiraju u pokretanje posla zavisiće uglavnom od stanja prodajnog prostora i obima neophodnih promena, a svakako i od zemlje i grada u kojem se radnja otvara. Procenjuje se da troškovi opremanja prostora iznose oko 225 eur/m2. Optimalna veličina prostora je između 50 i 100 m2, a lokal bi trebalo da se nalazi u centru grada, u glavnoj ulici ili tržnom centru.
Podrška davaoca franšize ne pokriva samo period koji prethodi otvaranju radnje. Primalac treba da računa na pomoć tokom čitavog trajanja sradnje. – Počinje s odabirom odgovarajuće lokacije i našeg učešća u pregovorima o uslovima zakupa. Zatim, koordinišemo celim procesom otvaranja prodavnice, pomažemo u izradi dizajna prodajnog prostora, a možemo pomoći i u samom opremanju i odabiru dobavljača za opremanje, ukoliko partner želi da mu se nameštaj proizvede u Poljskoj – kažu u kompaniji.
Pored prenosa znanja (know-how) i obuke za primaoca franšize i njegovo osoblje, tim iz centrale će pomoći i pri osmišljavanju makretinških kampanja, promocija i akcija, kao i uređenju izloga i kolekcija u radnji, što uključuje i pomoć u izlaganju robe.
Osim linija donjeg veša, po kojima je Esotiq prepoznatljiv, u ovim radnjama se prodaju i kolekcije pidžama, kupaćih kostima i kozmetike.

POGLEDAJTE ČLANKE

Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
Švedski modni brend H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira da, uz iskusnog franšiznog partnera, uđe i u region Srednje Amerike.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...