Zajedničkim snagama
(Na slici: Ljiljana Kukec, Hrvatska asocijacija za franšizno poslovanje i Toke Allentoft, Franchise Denmark)
Prvo godišnje okupljanje članica Svetskog franšiznog veća (World Franchise Council) održano je ove godine u Bejrutu, od 15. do 18. aprila. Domaćin zasedanja je bila Libanska franšizna asocijacija, koja je paraleleno organizovala i nacionalni „događaj godine“ iz oblasti franšizinga - BIFEX (Beirut International Franchise Forum and Exhibition).
Veće je okupilo 20 (od 46) svojih članica, a zasedanju je prisustvovala i Hrvatska asocijacija za franšizno poslovanje, koju je predstavljala mr Ljiljana Kukec, predsednica asocijacije. Pored protokolarnih aktivnosti, okupljanje Veća u Bejrutu je, zapravo, obeležilo usvajanje tzv. Bejrutske franšizne deklaracije (Beirut Franchise Declaration), dokumenta koji je detaljno predstavio „zajedničku viziju članica Veća o važnosti franšizinga u promociji preduzetništva, širenju mogućnosti i bogatstva“.
Potpisnici Deklaracije su, naime, pošli od činjenice da franšizing znatno smanjuje stepen neuspešnosti pri pokretanju posla, jer primalac franšize prihvata već proveren i razrađen sistem poslovanja. Samim tim, franšizing je postao moćno sredstvo za razvoj malih i srednjih preduzeća, ali i one vrste biznisa koje je moguće voditi „od kuće“. S druge strane, postao je i odličan način za privlačenje novih preduzetnika i banaka, koje, u ovom slučaju, mnogo lakše odobravaju kredite ili garancije za pokretanje posla.
Deklaracija, takođe, potvrđuje da franšizni model poslovanja utiče na stvaranje novih radnih mesta i smanjenje opšte stope nezaposlenosti. Pored toga, transfer znanja i tehnologije između davaoca i primaoca franšize - bez čega se franšizni odnos ne može ni zamisliti - podjednako podstiče i prenos inovacija i kulture preduzetništva - i to ne samo unutar granica jedne zemlje, nego između zemalja i kultura sveta, što je činjenica od šireg društvenog značaja. Franšizing, najzad, omogućava da se razvoj iz velikih gradova premesti i u male gradove i ruralna područja, koji će kroz preko potrebnu pomoć i asistenciju uspešnih sistema doći do novih poslovnih mogućnosti i bogatstva.
Vođeni ovim činjenicama, potpisnici Deklaracije su postavili i precizne ciljeve koje će ispuniti - obavezali su se da će otvorenom međusobnom saradnjom i nesebičnim deljenjem informacija i znanja, uticati na lokalne vlasti i sve druge relevantne institucije (banke, konsultantske kuće, univerzitete, međunarodne i lokalne investicione fondove) da ulažu u razvoj i unapređenje franšizinga. To podrazumeva i uvođenje poreskih olakšica za pokretanje posla i odobravanje bankarskih garancija, ali i pokretanje specijalnih programa i kurseva na fakultetima i višim školama, koji bi edukovali buduće stručnjake za rad u franšiznom sektoru.
Najzad, sama činjenica da se franšizing pokazao kao jedan od najdelotvornijih rešenja u borbi protiv ekonomske krize, potpisnici Deklaracije su ovaj podatak uzeli kao razlog više da se pomenute institucije aktivnije založe za afirmaciju franšiznog poslovanja.
Deklaraciju su usvojile i potpisale sve članice Svetskog franšiznog veća koje su prisustvovale zasedanju u Bejrutu: Franchise Council of Australia, Brazilian Franchise Association, Croatian Franchise Association, Franchise Denmark, Egyptian Franchise Dev. Association, European Franchise Federation, Federation Francaise da le Franchise, German Franchise Association, Greek Franchise Association, Nederlandse Franchise Vereniging, Franchising Association of India, AIF Italy, Malaysian Franchise Association, Mexican Franchise Association, Franchise Assn of New Zealand, Franchising & Licencing Association of Singapore, ACFPT, Turkish Franchise Association, Lebanese Franchise Association.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.