Poslovna prilika u školi jezika

Prvi centar za učenje engleskog jezika Mortimer English Club otvorila je 1990. Karola Šir (Karola Scheer) u Nemačkoj. Isprva je radila sa odraslima, a od 1995. ponudu svog centra je proširila i časovima za decu. Rad u malim grupama i učenje jezika po inovativnoj metodi, koja je uključivala igru i zabavu, ubrzo je donela rezultate. Neverovatan napredak koji su postizala i deca i odrasli, navelo je predstavnike Mortimera da svoje iskustvo, znanje i metodu učenja jezika prošire mnogo dalje od jednog grada u Nemačkoj. Tako je Mortimer English Club počeo da se širi kroz franšizu.
Prvi franšizni centar je otvoren 1999, a prve primaoce master franšize van matičnog tržišta pronašli su 2008. u Austriji i Mađarskoj. Mreža franšiznih centara pod jedinstvenim brendom Mortimer English Club danas se prostire u više od 20 zemalja sveta. Kompanija, međutim, odnedavno traži i primaoca master franšize koji bi implementirao sistem i razvio franšiznu mrežu u Srbiji.
Kako kaže Karola Šir, osnivač i direktorka kompanije Mortimer English Club, iskustvo u poslovanju kroz franšizing duže od 20 godina je jedna od osnovnih prednosti ovog sistema. Kompletno poslovno znanje, koje su sticali "brušenjem" na tržištu, primalac franšize dobija kao deo osnovne podrške. Obuka, operativni priručnik, kao i kompletna podrška i pomoć pri vođenju centra, obuci zaposlenih i marketingu - deo su franšiznog paketa koji Mortimer English Club obezbeđuje svim partnerima u franšiznoj mreži.
Pored toga što će dobiti pravo na korišćenje brenda, primalac master franšize može da računa i na pomoć pri osnivanju i otvaranju osnovnog centra (sedišta) u Srbiji, kao i pri razvoju mreže pojedničanih franšiznih centara. Pošto ima pravo da franšizu prodaje novim primaocima, nosilac master franšize, prirodno, ima obavezu da im pomaže i usmerava ih kada je to potrebno. Za lakše upravljanje centrom, davalac franšize, pak, daje vrlo konkretne preporuke - recimo, u kom vremenskom periodu je najbolje organizovati časove u odnosu na grupe polaznika (decu, odrasle, nezaposlene, starije osobe, poslovne ljude).

Mortimer English Club svoj uspeh, ipak, najviše duguje inovativnoj metodi učenja jezika i kvalitetnom nastavnom materijalu. Pošavši od toga da deca u najranijem dobu mogu da nauče strani jezik lako kao maternji, program su prilagodili situacijama u kojima su deca prirodno opuštena i neopterećenja, što pospešuje prihvatanje i pamćenje novih pojmova - engleski jezik se tako u svet deteta uvodi kroz igru, pevanje i zabavu. Pošto se radi u malim grupama, predavač može da se posveti svakom od polaznika, što takođe garantuje napredak u učenju. Sve udžbenike i nastavni materijal sa detaljnim uputstvima za predavače osmislili su stručnjaci i saradnici Mortimer centra i dostavljaju se redovno svim partnerima i primaocima franšize.
Iznosi potrebnih investicija za implementaciju franšize, kao i mesečne naknade razlikuju se od države do države i zavise prvenstveno od veličine teritorije koju pokriva master franšiza. Primalac master franšize, pak, može da očekuje prihode od prodaje pojedinačnih franšiza, mesečnih naknada, prodaje nastavnog materijala i radionica za usavršavanje predavača.
Mortimer English Club svog idealnog primaoca master franšize traži među preduzetnim, dobro organizovanim i motivisanim osobama, koje poznaju lokalno tržište, a posebno su zainteresovane za sektor edukativnih usluga i obrazovanja.
Na osnovu podataka koje je objavila Nemačka franšizna asocijacija, ispitujući stepen i broj zadovoljnih partnera u različitim franšiznim sistemima, Međunarodni centar za franšizno poslovanje i saradnju (F&C) dodelio je "F&C Silver Award 2010" kompaniji Mortimer English Club. Ovo priznanje, koje je samo nekoliko davalaca franšize dobilo do sad, dodeljuje se za vrhunsku podršku i besprekoran odnos koji davalac franšize pruža i održava sa svojim primaocima.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...