Ideja za posao? Apoteka!
Katažina Kvjatkovska, primalac franšize Nowa Farmacja, vlasnica apoteke u Legionovu u Poljskoj
Prva apoteka pod imenom Nowa Farmacja („Nova apoteka“ ) u Poljskoj otvorena je 2006. godine. Kako se posao brzo i dobro razvijao, kompanija je 2011. odlučila da proširi lanac i tako što će ponuditi franšizu. Za kratko vreme privukli su veliki broj zainteresovanih, i fokusirali se na razvoj franšizne mreže, za sada samo na matičnom tržištu, Trenutno, teritoriju Poljske pokrivaju sa 42 apoteke – od toga, 15 su franšize, a među uspešnim primaocima, nalaze se i Katažina i Pavel Kvjatovski iz Legionova. Oni jesu dobar primer kako se u ovoj oblasti može poslovati, bez obzira na tržište. Da bi nam, pak, predočili kako prolaze u Poljskoj, pitali smo ih...
Kada ste i kako pristupili ovom franšiznom sistemu?
Suprug i ja smo u junu 2014. otvorili apoteku pod franšizom „Nove apoteke“. Zanimljivo je da se ni jedno od nas nije školovalo za farmaceuta, i to je bio jedan od razloga zašto smo odlučili da kupimo franšizu. Tražili smo koncept koji će, zapravo, zadovoljiti naše osnovne potrebe – tražili smo sistem koji je otvoren za saradnju, koji će nam davati smernice u svakoj fazi poslovanja, koji će nam pomoći u marketingu, ali i oko zapošljavanja stručnog kadra. Kad smo se odlučili za „Novu apoteku“, prošli smo intenzivnu obuku i za nekoliko meseci naučili ne samo kako da otvorimo apoteku, nego kako i nadalje da vodimo posao. Taj „prenos znanja“ još uvek traje, tako da smo svakim danom sve „bogatiji“.
Kako ste birali lokaciju za apoteku? Koliko to može da utiče na poslovanje?
Odabir lokacije nije bio tako jednostavan kao što se na prvi pogled može učiniti. Našli smo prostor u prilično velikom naselju, međutim, smešten u zadnjem delu stambene zgrade. U neposrednoj blizini, takođe, nalaze se dve poliklinike. Kada smo uzimali franšizu „Nove apoteke“, računali smo na dobre uslove i maksimalne rabate pri nabavci lekova. Upravo, zbog lokacije i konkurencije, koja je prilično jaka na lokalnom tržištu, shvatili smo da moramo da otvorimo apoteku s najboljom ponudom za kupca.
Naša apoteka, kao i ostale u lancu „Nove apoteke“, jeste samouslužna trgovina. U zgradi u kojoj je smeštena, žive uglavnom starije osobe, i njima je, osim cene, bitna i blizina apoteke, i dostupnost pojedinog leka i mogućnost da se lek poruči i nabavi u najkraćem roku. Takođe, trudimo se da uvek imamo širok izbor lekova sa tzv. pozitivne liste, ali i izbor specifičnih kozmetičkih i higijenskih proizvoda koje uglavnom koriste starije osobe (preparate za kožu, pelene...)
Kako je raditi pod franšizom?
Otkako smo potpisali franšizni ugovor s „Novom apotekom“, osećamo se sigurno. Dobili smo značajnu podršku, a iznad svega, možemo da računamo na dobre uslove saradnje s veletrgovcima. Ne mislim da je ključ uspeha u tome da otvorite i opremite apoteku – uspeh je opstati na jakom i konkurentnom tržištu. Stoga, da biste dobili stalne mušterije, morate znati kako da postanete konkurentni, i cenom i uslugom. Iako radimo relativno kratko, apoteka je već „samoodrživa“, tako da uspevamo da pokrijemo sve troškove. Održavanje trenda rasta sada je naš glavni cilj.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Купите ботокс, мршављење и дермалне филере у Србији Контакт +4915213457302
Купите ботокс, мршављење и дермалне филере у Србији Контакт +4915213457302 Подигните своје...
Franšize za primer
Nije objašnjeno kako se dobija licenca za dijetetičara