Pad „Kraljevstva“
Da je nešto pošlo po zlu u Glazura Królewska (Kraljevska keramika), videlo se prvo po tome što je snabdevanje mreže robom u jednom trenutku postalo problematično. Jedan primalac franšize je o tome anonimno obavestio urednike portala Franchising.pl: „Nažalost, u ovom trenutku ne bih da mi se ime objavljuje, ali želim da ukažem na tešku situaciju u kompaniji Glazura Królewska. Izgleda da je kompanija na ivici bankrota, roba je blokirana u magacinima, vlasnici ne uspevaju da izvrše ugovorne obaveze, a mi, kao primaoci franšize, vrlo smo uznemireni i imamo utisak da smo ostavljeni na cedilu.“
Potvrda da je stanje zaista teško stigla je sada i zvanično - pošto je Okružnom sudu u Lublinu kompanija Galakon (vlasnik Glazura Królewska) podnela predlog za pokretanje stečaja. Razlog je nelikvidnost kompanije i nemogućnost da odgovori svojim finansijskim obavezama.
Upitana da sada prokomentariše budućnost partnera koji posluju u franšiznom sistemu, Renata Žalešček, direktor razvoja prodajne mreže, zamolila nas je da sastanak „odložimo za neki drugi put“. Kako je ukratko objasnila, još uvek ne zna šta čeka primaoce nakon stečaja. Nije još uvek jasno da li će partneri moći da nastave da rade pod brendom Glazura Królewska. Naime, u slučaju stečaja, prodaje se čitava imovina kompanije, pa tako može da se proda i ime brenda. Obe strane – i davalac i primalac franšize – svakako će morati da se konsultuju sa pravnicima kako bi pronašli najbolje rešenje za sve.
Za stečaj kompanije ne može da se okrivi nijedan od partnera iz franšizne mreže, pošto su u većini slučajeva dobro poslovali u svojim franšiznim prodavnicama. Takvo stanje bi trebalo zadržati, možda i po cenu da ne rade pod brendom Glazura Królewska.
Tekst i slike sa našeg portala Franchising.pl
https://franchising.pl/franczyza/337/glazura-krolewska/
POGLEDAJTE ČLANKE
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se