Bosch raste i kroz franšizu
Kompanija Bosch u Srbiji razvija dva franšizna sistema: Bosch Diesel Center i Bosch Car Service. Prvi franšizni Bosh Diesel servis u Srbiji otvoren je pre više od 30 godina u Novom Miloševu. To je ujedno bio i prvi Bosch Car servis jer su – pored popravki dizel sistema – pružali i sve ostale popravke na automobilima.
Danas, na ovdašnjem tržištu posluje devet franšiznih Bosch Diesel servisa i 33 franšizna Bosch Car servisa raspoređenih na čitavoj teritoriji Srbije. Davalac franšize je kompanija Bosch.
Miloš Vidanović, zadužen za franšiznu mrežu u Srbiji, kaže da u narednom periodu očekuju i proširenje ove mreže. – Bosch Diesel servisi su usko specijalizovani za popravku dizel sistema u kolima. Poznato je da je Bosch u automobilskoj industriji u ovom segmentu lider u celom svetu. Postojeći Bosch Diesel servisi su već dugo u sistemu, imaju veliku tradiciju koja se prenosila „sa kolena na koleno“ i ova mreža se širi postepeno i na duži rok. Franšizni sistem Bosch Car servisi, koji se bave kompletnom popravkom svih vrsta automobila, rašće i dalje, te očekujemo da se njihov broj do kraja godine poveća na 36 – kaže Vidanović.
Za ulazak u Bosch Car Service franšizu, neophodno je da se ispune određeni uslovi, pre svega, da u servisu postoje tri dizalice, odnosno, tri radna mesta, kao i da se radionica opremi određenom Bosch-ovom opremom. Pored toga, barem jedan radnik u smeni mora da prođe obuku koja se sprovodi u Bosch-ovom trening centru u Novom Miloševu. To je jedan od 46 trening centara koje ova kompanija ima širom sveta. – Postoji ukupno 16 obuka, a neophodno je da radnik prođe 9 obuka. Svaka obuka traje od dva do tri dana – objašnjava Vidanović.
Prioritet za primaoca franšize je da u automobile koje servisira ugrađuje Bosch auto-delove. – Naravno, oni mogu da izađu u susret klijentu ukoliko im je servis preskup, ali auto-delove moraju da nabavljaju od distributera koji prodaju naše delove. Distributeri su dužni da nas na tri meseca obaveštavaju o prometu, odnosno, o nabavci robe naših primalaca franšize – kaže Vidanović.
Franšizni ugovor nije vremenski ograničen. Primaoci franšize u prvoj godini ne plaćaju nikakvu naknadu, a nakon toga odvajaju 1.200 evra, koji se usmeravaju na marketinške aktivnosti.
On ističe da je ovaj franšizni lanac servisa, koji širom sveta opslužuje milione klijenata, prepoznatljiv po tome što otklanja kvarove koje drugi majstori nisu uspeli. Davalac franšize pre svega insistira na vrhunskoj usluzi klijentu i obučenosti radnika.
Prepoznatljivost na tržištu i poslovanje pod brendom koji je lider u automobilskom sektoru, samo je jedna od prednosti koju stiču primaoci franšize, naglašava Vidanović. Pored toga, davalac franšize – kompanija Bosch –trudi se da na svaki način pruži podršku primaocima i omogući im da uvećaju prihode. Tako je na globalnom nivou slopljen ugovor sa osiguravajućom kompanijom Europe Assistance, te je primaocima franšize omogućeno da svojim vernim klijentima poklanjaju tzv. „pomoć na putu“. U okviru tog programa lojalnosti, klijenti dobijaju i besplatno šlepanje automobila, ma gde se on pokvario u Srbiji, a postoji mogućnost doplate za celu Evropu, do najbližeg Bosch Car servisa.
Zahvaljujući tome što je celokupna franšizna mreža na neki način povezana, davalac franšize je u mogućnosti i da sklapa poslove sa kompanijama koje imaju velike vozne parkove. – Zapravo, mi pokušavamo da obezbedimo dodatne klijente svojim primaocima franšize, i to su kompanije koje imaju svoj vozni park. Takvim kompanijama je potrebna jedinstvena cena, kao i jedinstven kvalitet usluge, ma gde da im se pokvari auto, što naši servisi mogu da pruže – objašnjava Vidanović kakvu sve podršku daje davalac franšize.
Franšizna mreža Bosch Car servisi stara je gotovo čitav vek – prvi servis otvoren je u Nemačkoj 1921. godine, a danas se u mreži nalazi više od 16.500 servisa širom sveta.
POGLEDAJTE ČLANKE
Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i ugradnju auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primalac master franšize za Hrvatsku biće ujedno zadužen i za teritoriju Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
I benzin teče kroz franšizu
S kim da komuniciram u vezi frnsuiznog poslovanja
Franšiza za novo ruho automobila
Jako je lepo kad se nešto napiše o ljudima koji pošteno i marljivo rade i pružaju vrhunsku uslugu. Naime, ulepšao sam i osposobio za pojavu na ulici svoj prilično stari...