The Virgin Mary / Prvi bezalkoholni pab u Irskoj otvoren je u maju 2019. u Dablinu
Utorak
04.06.2019.
Kome bi palo na pamet da otvori pab u kojem se toče samo bezalkoholna pića? Bila bi tipična reakcija ljudi, iz bilo kog kraja sveta. Ipak...
 

Uprkos uvreženom mišljenju, neverici i podsmehu, Vogan Jejts i Oisin Dejvis su u maju ove godine u Dablinu otvorili pab, pomalo intrigantnog naziva – The Virgin Mary.  Ako odbacimo neke od mogućih konotacija, u ovom slučaju je presudno da je Virgin Mary – bezalkoholna verzija čuvenog koktela Bloody Mary te da je ključna reč koja treba slikovito da opiše karakter paba „bezalkoholno“.

Ideja o pabu u kojem će se točiti samo bezalkoholna piva, vina i kokteli, nije, međutim, plod ektravagantnog razmišljanja, već pažljivog posmatranja. Svet se menja, navike potrošača s njim. Danas je „moderno živeti zdravo“, kažu vlasnici paba iz glavnog grada Irske. Već neko vreme, naime, primećivali su da se u jelovnicima sve češće pojavljuju i bezalkoholni kokteli. Statistika, pri tom, pokazuje da četvrtina odraslih Iraca ne pije alkohol i da je prilično zasićena ponudom slatkih, gaziranih pića koja se tradicionalno nude po pabovima. Jejts i Dejvis su, jednostavno, shvatili da postoji solidna tržišna niša za novi poslovni koncept.

Ponuda pića u ovom pabu samo na prvi pogled podseća na tradicionalnu ponudu. Svi kokteli, recimo, po načinu na koji su servirani i po osećaju koji proizvode u ustima, savršeno oponašaju ukus i aromu alkohola. Za to je zaslužna menadžerka paba Ana Volš, koju su dvojica vlasnika angažovala da se uhvati u koštac sa „nemogućim ograničenjem“ – i osmisli niz bezalkoholnih koktela koji će biti podjednako uzbudljivi, ukusni i privlačni kao njihovi alkoholni „parnjaci“.  

Iako većina i sada smatra da je odluka dvojice preduzetnika iz zemlje Ginisa i viskija rizična i hrabra, dosadašnje reakcije potrošača dokazuju da potražnja postoji. Samo nekoliko minuta po otvaranju, pab je bio krcat, a popularnost ni mesec dana kasnije ne jenjava. Očito da ima dovoljno ljudi koji ne žele da konzumiraju alkohol, a koji bi da se, pri tom, ili uprkos tome, i lepo provedu kad izađu u grad. Vlasnici ipak ne kriju da su u početku strahovali hoće li uspeti da stvore i najvažniji „sastojak“ irskog paba – atmosferu. Srećom, od prvog dana je bilo i veselo i dinamično, kao u bilo kom drugom pabu – niko ne bi rekao da se nije točio alkohol, kaže menadžerka Ana Volš.

Da li će ovaj koncept opstati, da li će postati deo nove kulture življenja, ostaje da se vidi. I vlasnici su oprezni, kažu da znaju da je ovo tek početak i da ih najveći izazovi u poslu tek čekaju. Međutim, ako se u narednih godinu dana The Virgin Mary pokaže kao održiv i profitabilan poslovni koncept, neće biti iznenađenje ako vlasnici, poput većine poslovično preduzetnih Zapadnjaka, ponude i – franšizu.  


The Virgin Mary / Ponuda pića u ovom pabu samo na prvi pogled podseća na tradicionalnu ponudu koktela, piva i vina. Ovde su, naime, sva pića bezalkoholna.
podnikatel roku Murad Al-Katib
N.Bogojević