Alena Koubková
Primalac master franšize Međunarodne škole matematike 2plus2 za teritorije Češke i Slovačke
Petak
24.06.2016.
Škola matematike 2plus2 pošla je u osvajanje tržišta iz Poljske. Franšize sada imaju u još pet zemalja. Kako posluju u Češkoj, govori Alena Kubkova, primalac master franšize
 

Od 2010. godine, kada je prva Škola matematike 2plus2 otvorena u Poljskoj, pa do danas, ovom franšiznom sistemu pridružilo se više od 90 partnera. Samo na matičnom tržištu Škola 2plus2 ima 85 franšiznih centara. Škole, inače, okupljaju decu od 3 do 19 godina kojoj su potrebni dodatni časovi iz matematike, fizike ili hemije. Časovi se održavaju u grupama od tri do pet učenika, program i plan nastave su personalizovani, a predavači sa svima rade individualno. Ovaj sistem podučavanja, ali i poslovanja, poljska kompanija je vrlo brzo uspela da prenese u još pet zemalja – franšize su otvorene u Ukrajini, Češkoj, Kazahstanu, ali i u Srbiji i Hrvatskoj.
Alena Kubkova postala je, tako, primalac master franšize, zadužena za širenje Škole matematike 2plus2 na tržištima Češke i Slovačke. Šta su postigli do sad, čemu teže i šta očekuju od novih primalaca franšize, otkrila je u intervjuu novinarima češkog portala Franchising.cz.

Školska godina je završena, pa i većina privatnih škola s početkom leta „zatvara“ svoj ciklus edukacije. Sa kakvim učincima Škola matematike 2plus2 dočekuje letnji raspust?

Škola matematike 2plus2 polako ulazi u treću godinu rada na češkom tržištu. Kako se školska godina bližila kraju, tako se pokazalo da je naš način približavanja matematike deci, za mnoge od njih postao jedina šansa za uspeh. Centar u Ostravi, recimo, ove je godine imao dva puta više polaznika, a pozitivno poslovanje zabeležili su i centri u Češkim Budjejovicama, Hradec Kralovu i Opavi.  Međutim,  mi nismo institucija koja samo zarađuje na edukaciji, već i zajednica koja neguje prijateljski odnos s decom i njihovim roditeljima. Časovi su prilagođeni za sve vrste učenika: slabe, prosečne i nadarene, i zaista se posvećujemo deci svih uzrasta, od predškolskog do srednjoškolskog. Mi smo, zapravo, jedna od retkih privatnih škola matematike u srednjoj i istočnoj Evropi koja ima tako složen i raznovrstan program.

Koliko Škola matematike 2plus2 trenutno posluje u Češkoj?

U ovom trenutku imamo centre u Ostravi, Opavi, Češkim Budjejovicama, Hradec Kralovu i Taboru. Od septembra, planiramo da otvorimo po još jednu školu u Plzenu i Trinecu, a pregovaramo i oko otvaranja škole u Južnomoravskom kraju. Ako sve bude išlo po planu, na kraju ove godine ćemo imati ukupno osam školica.

Vi ste primalac master franšize i zaduženi ste za pronalazak novih partnera na tržištu Češke, koji samostalno vode i upravljaju franšiznim Školama matematike. Na kakvu vrstu pomoći i podrške mogu da računaju pojedinačni primaoci franšize?

Da bi partneri postigli uspeh, prvo se fokusiramo na potpuni „transfer znanja“, na to da im prenesemo sav „know-how“, a zatim da im pomognemo u procesu pronalaženja odgovarajućih lokacija za školu. Primaoci, potom, dobijaju Operativni priručnik sa detaljnim opisima poslovanja, što uključuje i načine na koji se upravlja odnosima s klijentima, zapošljava stručni kadar i upravlja poslovnicom. Najzad, partneri mogu da računaju na stalnu podršku po svim pitanjima, bez obzira da li se radi o vođenju posla ili metodologiji nastave. Time se, međutim, ne iscrpljuje popis pomoći...

Koje kvalitete treba da ima kandidat zainteresovan za kupovinu franšize?

Tražimo pouzdane partnere koji su zainteresovani za rad s decom i mladima. Poželjni kandidati su osobe koje su već uključene u obrazovanje – u idealnom slučaju, to su nastavnici i predavači matematike i drugih „egzaktnih“ nauka. Međutim, primaoci franšize mogu biti i vlasnici privatnih škola koji žele da prošire svoje aktivnosti. Uopšteno govoreći, prikladni kandidati su svi oni koji žele da razviju svoj preduzetnički potencijal i pokrenu sopstveni biznis.

Što očekujete od svojih partnera?

Primaoci 2plus2 franšize bi trebalo da imaju organizacione, ali i komunikacijske veštine u radu s decom i njihovim roditeljima. Očekujemo, takođe, da imaju osnovna znanja o vođenju privatnog posla. Po mogućnosti, mada nije nužan uslov, da imaju i prethodno iskustvo u predavanju matematike. Što se tiče finansijske strane, kandidati treba da imaju dovoljno početnog kapitala, u našem slučaju, to je oko 50.000 kruna ili 1.850 evra.

Vi držite prava i za teritoriju Slovačke, imate li nameru da koncept proširite i na tom tržištu?

Verujemo da ovakav koncept ima potencijala i na slovačkom tržištu, ali još uvek niko nije izrazio ozbiljan interes. Koncept je vrlo uspešan na svom matičnom tržištu u Poljskoj, gde trenutno radi 85 franšiznih škola. Koncept za sada uspešno raste i u Češkoj i ne vidim zašto ne bi tako bilo i u Slovačkoj.

Šta planirate za naredni period?

Trenutno radimo na osmišljavanju sopstvenih nastavnih materijala i poslovnog plana za proširenje programa jer želimo da deci ponudimo zanimljive kurseve i tokom letnjeg raspusta.