Merkator prodao Intersport
Slovenački trgovinski lanac Merkator, u vlasništvu koncerna Agrokor, prodao je svoje preduzeće za prodaju sportske opreme Intersport poljskom privatnom investicionom fondu Enterprise VII za 34,5 miliona evra, izveštava slovenačka agencija STA.
Transakcija čeka odobrenje tržišnih regulatora, a očekuje se da će biti okončana do kraja ove godine, saopšteno je danas iz Merkatora.
Mihal Kedžija, nadležan za investicije poljskog fonda, izjavio je da želi da transakcija bude završena do kraja novembra.
Prodaja je deo Merkatorove nove strategije, koja se fokusira na primarnu delatnost kompanije. Kupoprodajni ugovor predviđa da novi vlasnik preuzme sve zaposlene i poslovanje u postojećim prodavnicama.
Intersport u Sloveniji ima 35 prodavnica, u Hrvatskoj 34, u Srbiji 12, u Bosni i Hercegovini 10, u Crnoj Gori dve, a preko franšiznih trgovina prisutan je i u Makedoniji, Albaniji i Kosovu.
Kedžija je, na konferenciji za novinare u Ljubljani, rekao je da neće biti promena u upravi Intersporta i da Mateja Jesenek ostaje na čelu kompanije.
Poljski fond očekuje da će kompanija rasti, da će otvoriti 50 novih prodavnica u sledećih pet godina i zaposliti još ljudi.
Kedžija je takođe naveo da je Fond Enterprise Investors do sada investirao u 15 maloprodajnih lanaca, ali nikada u maloprodavca sportske opreme i rekvizita.
U vlasništvu Fonda je i češka Kofola, koja je kupila Radensku, slovenačkog proizvođača mineralne vode.
Enterprise Investors je jedan od najvećih privatnih investicionih fondova u centralnoj i istočnoj Evropi, osnovan 1990. godine. Od tada je osnovao osam novih fondova s ukupnim kapitalom od preko 2,0 milijarde evra, navodi slovenačka agencija STA.
Izvor: Tanjug
POGLEDAJTE ČLANKE
Odoleti krizi uz franšizu
/14.04.2014.
Nakon što je duže od decenije sarađivao sa više distributera sportske opreme, Radomir Jović, preduzetnik iz Prokuplja, odlučio je da uzme franšizu lanca Sport Vision i olakša poslovanje.
Franšizni sistem kompanije Intersport uspešno posluje u Češkoj. Fokus je na pronalaženju novih strateških partnera.
NAJČITANIJE
Definicija franšizinga
/12.10.2012.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Srbija će se narednih godina naći u fokusu vodećih svetskih trgovaca, pokazuje istraživanje „Skriveni heroji – sledeća generacija tržišta maloprodaje“ konsultantske kuće Deloitte.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Kompanija DIS očekuje da se broj primalaca njihove franšize i franšiznih radnji u narednoj godini poveća za 10 odsto.