Igraj svoju igru

Prema zvaničnim podacima, Poljaci su ove godine na kupovinu igračaka potrošili preko 2,3 milijarde zlota (preko pola miliona evra), što je rast od 6 odsto u odnosu na prošlu godinu. Više od polovine ovog iznosa je potrošeno na kompjuterske igrice, koje su oduvek bile strast Tomaša Kohanjskog, tvorca brenda PlayZoneGames. Pre pet godina, Kohanjski je odlučio da strast pretoči u izvor prihoda.
- Tada sam otvorio prvu prodavnicu video-igara. Prvobitna ideja je bila da se prodaju igrice, konzole i dodatni probor za zaljubljenike i „zaluđenike“, ali i da se privuku kupci koji ne provode svaki slobodan trenutak pred monitorom kompjutera - kaže Kohanjski.
Uspeh prve prodavnice ga je ohrabrio da otvori još jednu, a danas razmišlja da svoj koncept ponudi i drugim preduzetnicima, kroz franšizu.
- Znam da je situacija i na tržištu kompjuterskih igara teška. Poslujemo sa veoma niskim marginama, a pored toga, prodaja igrica u supermarketima i preko interneta predstavlja jaku konkurenciju - priznaje Kohanjski.
Međutim, da bi ostao u poslu, Kohanjski je odlučio da otvori više manjih prodajnih punktova u vidu komercijalnih ostrva, na kojima mogu da se pronađu svi aktuelni i novi proizvodi, ali i da se prodaju i kupe polovne stvari.
- Vodili smo se logikom isplativosti, jer je ovakva vrsta prodajnog mesta, u stvari, mnogo jeftinija alternativa klasičnim prodavnicama. Međutim, u slučaju komercijalnih ostrva, morate da položite depozit i platite nekoliko najamnina unapred - objašnjava.
Tomaš Kohanjski procenjuje da je za postavljanje franšiznog “komercijalnog ostrva” u tržnom centru potrebno izdvojiti nešto više od 12.000 evra (50.000 zlota). U tu cenu ulaze troškovi najamnine za prvih mesec dana rada, ulazna naknada i popunjavanje prodavnice potrebnim asortimanom proizvoda. Kohanjski naglašava da ne uzima nikakvu proviziju od prometa koju ostvari primalac franšize.
- Ako neko želi da otvori radnju pod brendom PlayZoneGames, dobiće sav know how i svaku vrstu pomoći u poslovanju. Ne želim da naplaćujem visoke franšizne naknade, jer i jedna i druga strana imaju podjednaku odgovornost i isti interes, a to su uspešno poslovanje i zadovoljni klijenti - dodaje Kohanjski.
POGLEDAJTE ČLANKE

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima Balkana.
Primalac master franšize Mobile Outfitters-a, koncepta za zaštitu i stilizaciju mobilnih telefona, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene poslovnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u regiji.
Nova poslovnica brenda Mobile Outfitters otvorena je u Nišu. Primalac master franšize za teritoriju Srbije najavljuje inovacije i dalje širenje mreže.
Šta su preduslovi za dobro poslovanje, koliko je važna priprema pre ulaska u franšizing i zašto je Mobile Outfitters dobra poslovna prilika, govori Bogi Cvetković, primalac master franšize za teritoriju Srbije
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.