Posao budućnosti u zaštiti telefona
Na tržištu Srbije Mobile Outfitters je prisutan od 2017. godine. Poslovnice trenutno ima na 11 lokacija, i to u Beogradu, Nišu, Kraljevu, Pančevu, Novom Sadu i Somboru. Prema rečima Bogija Cvetkovića, primaoca master franšize ovog američkog koncepta, Mobile Outfitters je za ovih šest godina poslovanja stekao brojne zadovoljne korisnike i postao prepoznatljiv brend u regionu, naročito među korisnicima premijum telefona.
– Zadovoljni kupci često se vraćaju i koriste program doživotne zamene, što je dodatni pokazatelj kvaliteta i poverenja koje je Mobile Outfitters izgradio među korisnicima. To nas, s druge strane, podstiče da širimo mrežu naših poslovnica – dodaje Cvetković.
Mreža raste i na hrvatskom tržištu
U Hrvatskoj, pored postojećih prodavnica u Arena Centru u Zagrebu i Mall of Split, Mobile Outfitters je ove godine otvorio i poslovnice u Max City-ju u Puli, Tower Centru u Rijeci i City Centru u Splitu. Cvetković dodaje da su trenutno u pregovorima sa City Centrima u Zagrebu te da se u glavnom gradu planira otvaranje još dve prodavnice do kraja tekuće godine.
Cvetković, međutim, ističe da su spremni da novootvorene prodavnice u Puli i Rijeci sada prepuste primaocima franšize.
– Kompanija, na taj način, može da se fokusira na dalji razvoj tržišta, dok se budućim partnerima nudi dobra poslovna prilika, budući da se radi o razrađenim biznisima. Obe poslovnice postižu odlične rezultate. U Rijeci smo, recimo, već u prvom mesecu poslovanja uradili 300 telefona, što je neverovatan rezultat. Primaoci koji preuzmu ove poslovnice, praktično, dobijaju profitabilan biznis – objašnjava on.
Razmišljajući o daljem razvoju, Cvetković kaže da su posebno izdvojili Zadar i Osijek kao poželjne gradove za otvaranje novih prodavnica Mobile Outfitters-a. – Zadar je privlačan zbog razvijenog turizma i većeg finansijskog potencijala, dok je Osijek, kao veliki grad, svakako atraktivno tržište – kaže on.
Najmanja vrednost investicije za otvaranje nove prodavnice Mobile Outfitters-a iznosi oko 8.500 evra, što pokriva mašinu za rezanje, sublicencu i početnu zalihu folija. Ukupna investicija ipak najviše zavisi od lokacije. – Naše poslovnice su najčešće smeštene u tržne centre, tako da u ovo investiciju treba uključiti još niz troškova – za postavljanje pulta, rentu, depozit… U svakom slučaju, primalac će dobiti sve informacije o uslovima koji mogu uticati na krajnju cenu investicije – objašnjava Cvetković.
Iskustvo, s druge strane, pokazuje da je ovaj biznis najprofitabilniji ako primalac franšize i sam radi u poslovnici. – Praksa pokazuje da u tom slučaju primalac ima dobit i do 3.000 evra mesečno – precizira Cvetković.
Voditi poslovnicu Mobile Outfitters-a zaista nije zahtevno, dodaje on. – Ovo je posao budućnosti, jer se radi o sistemu gde je sve posloženo kako treba i podržano najnovijim softverskim rešenjima za praćenje prodaje i kontrolu poslovnih procesa. Primalac, recimo, sa mobilnog telefona prati prodaju, sve operativne aktivnosti su informatički automatizovane, što umnogome olakšava svakodnevno poslovanje. A da ne pominjem koliko je lakše i jednostavnije raditi bez lagera! – kaže Cvetković.
Podrška je ključni benefit
Podrška koju Mobile Outfitters pruža svojim primaocima je još jedan adut ovog franšiznog sistema. Prva faza podrške podrazumeva obuku o svim aspektima poslovanja, uključujući obuku o materijalima, rad na mašini za rezanje folija, praćenje i kontrolu prodaje, kao i demonstraciju proizvoda korisnicima. Nakon početne obuke, primaoci franšize mogu da računaju na doživotnu podršku u različitim segmentima. – Važan segment je marketing, tako da primaoci na raspolaganju imaju sve materijale i vizuale za marketing, od logoa do video-materijala, koji se direktno dobijaju iz Amerike – precizira Cvetković.
Podrška uključuje i konstantno apdejtovanje kako bi poslovnica uvek imala najnovije modele folija za sve popularne telefone, satove i tablete... I to besplatno. – U tehničku podršku ulaze i garancija za mašinu, kao i servis i nabavka rezervnih delova, ako se za tim ukaže potreba – kaže Cvetković.
– Takođe, važno je istaći da smo svi mi u Mobile Outfitters-u umreženi, da stalno razmenjujemo informacije i iskustva sa drugim partnerima. Na taj način, primaoci znaju da će uvek za sve imati koristan fidbek. To je prednost kad ste deo velike globalne mreže koja broji više od 700 lokacija – kaže Bogi Cvetković.
Osvojiti region
S dragocenim iskustvom koji su stekli na tržištima Srbije i Hrvatske, Mobile Outfitters planira širenje i na druga tržišta u regionu. U fokusu su tržišta Crne Gore i Severne Makedonije.
– U Bosni i Hercegovini, naime, već imamo partnera koji je u okviru svog lanca prodavnica otvorio 11 kornera Mobile Outfitters-a, tako da sledeći veći potencijal vidimo na tržištima Crne Gore i Severne Makedonije. Zbog već uspostavljene saradnje sa američkim davaocem franšize, podrške lokalnog mastera, kao i reputacije koju je brend stekao u regionu, smatramo da će širenje na nova tržišta biti neuporedivo lakše i efikasnije – poručuje Cvetković.
POGLEDAJTE ČLANKE
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Primalac master franšize Mobile Outfitters-a, koncepta za zaštitu i stilizaciju mobilnih telefona, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene poslovnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u regiji.
Mobile Outfitters, franšiza za zaštitu mobilnih telefona, daje specijalne uslove za nove primaoce franšize na 63. Međunarodnom sajmu tehnike i tehničkih dostignuća, koji se održava od 21. do 24. maja
Nova poslovnica brenda Mobile Outfitters otvorena je u Nišu. Primalac master franšize za teritoriju Srbije najavljuje inovacije i dalje širenje mreže.
Šta su preduslovi za dobro poslovanje, koliko je važna priprema pre ulaska u franšizing i zašto je Mobile Outfitters dobra poslovna prilika, govori Bogi Cvetković, primalac master franšize za teritoriju Srbije
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.