Posao budućnosti u zaštiti telefona

Mobile Outfitters / Svojim jedinstvenim konceptom i visokokvalitetnim proizvodima Mobile Outfitters je stekao brojne zadovoljne korisnike i izgradio prepoznatljivost u regionu
Ponedeljak
03.07.2023.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima Balkana.
 

Na tržištu Srbije Mobile Outfitters je prisutan od 2017. godine. Poslovnice trenutno ima na 11 lokacija, i to u Beogradu, Nišu, Kraljevu, Pančevu, Novom Sadu i Somboru. Prema rečima Bogija Cvetkovića, primaoca master franšize ovog američkog koncepta, Mobile Outfitters je za ovih šest godina poslovanja stekao brojne zadovoljne korisnike i postao prepoznatljiv brend u regionu, naročito među korisnicima premijum telefona.

Zadovoljni kupci često se vraćaju i koriste program doživotne zamene, što je dodatni pokazatelj kvaliteta i poverenja koje je Mobile Outfitters izgradio među korisnicima. To nas, s druge strane, podstiče da širimo mrežu naših poslovnica – dodaje Cvetković.

Mreža raste i na hrvatskom tržištu

U Hrvatskoj, pored postojećih prodavnica u Arena Centru u Zagrebu i Mall of Split, Mobile Outfitters je ove godine otvorio i poslovnice u Max City-ju u Puli, Tower Centru u Rijeci i City Centru u Splitu. Cvetković dodaje da su trenutno u pregovorima sa City Centrima u Zagrebu te da se u glavnom gradu planira otvaranje još dve prodavnice do kraja tekuće godine.

Cvetković, međutim, ističe da su spremni da novootvorene prodavnice u Puli i Rijeci sada prepuste primaocima franšize.

Kompanija, na taj način, može da se fokusira na dalji razvoj tržišta, dok se budućim partnerima nudi dobra poslovna prilika, budući da se radi o razrađenim biznisima. Obe poslovnice postižu odlične rezultate. U Rijeci smo, recimo, već u prvom mesecu poslovanja uradili 300 telefona, što je neverovatan rezultat. Primaoci koji preuzmu ove poslovnice, praktično, dobijaju profitabilan biznis – objašnjava on.

Razmišljajući o daljem razvoju, Cvetković kaže da su posebno izdvojili Zadar i Osijek kao poželjne gradove za otvaranje novih prodavnica Mobile Outfitters-a. – Zadar je privlačan zbog razvijenog turizma i većeg finansijskog potencijala, dok je Osijek, kao veliki grad, svakako atraktivno tržište – kaže on.

Najmanja vrednost investicije za otvaranje nove prodavnice Mobile Outfitters-a iznosi oko 8.500 evra, što pokriva mašinu za rezanje, sublicencu i početnu zalihu folija. Ukupna investicija ipak najviše zavisi od lokacije. – Naše poslovnice su najčešće smeštene u tržne centre, tako da u ovo investiciju treba uključiti još niz troškova – za postavljanje pulta, rentu, depozit… U svakom slučaju, primalac će dobiti sve informacije o uslovima koji mogu uticati na krajnju cenu investicije – objašnjava Cvetković.

Iskustvo, s druge strane, pokazuje da je ovaj biznis najprofitabilniji ako primalac franšize i sam radi u poslovnici. – Praksa pokazuje da u tom slučaju primalac ima dobit i do 3.000 evra mesečno – precizira Cvetković.

Voditi poslovnicu Mobile Outfitters-a zaista nije zahtevno, dodaje on. – Ovo je posao budućnosti, jer se radi o sistemu gde je sve posloženo kako treba i podržano najnovijim softverskim rešenjima za praćenje prodaje i kontrolu poslovnih procesa. Primalac, recimo, sa mobilnog telefona prati prodaju, sve operativne aktivnosti su informatički automatizovane, što umnogome olakšava svakodnevno poslovanje. A da ne pominjem koliko je lakše i jednostavnije raditi bez lagera! – kaže Cvetković.

Podrška je ključni benefit

Podrška koju Mobile Outfitters pruža svojim primaocima je još jedan adut ovog franšiznog sistema. Prva faza podrške podrazumeva obuku o svim aspektima poslovanja, uključujući obuku o materijalima, rad na mašini za rezanje folija, praćenje i kontrolu prodaje, kao i demonstraciju proizvoda korisnicima. Nakon početne obuke, primaoci franšize mogu da računaju na doživotnu podršku u različitim segmentima. – Važan segment je marketing, tako da primaoci na raspolaganju imaju sve materijale i vizuale za marketing, od logoa do video-materijala, koji se direktno dobijaju iz Amerike – precizira Cvetković.

Podrška uključuje i konstantno apdejtovanje kako bi poslovnica uvek imala najnovije modele folija za sve popularne telefone, satove i tablete... I to besplatno. – U tehničku podršku ulaze i garancija za mašinu, kao i servis i nabavka rezervnih delova, ako se za tim ukaže potreba – kaže Cvetković.

Takođe, važno je istaći da smo svi mi u Mobile Outfitters-u umreženi, da stalno razmenjujemo informacije i iskustva sa drugim partnerima. Na taj način, primaoci znaju da će uvek za sve imati koristan fidbek. To je prednost kad ste deo velike globalne mreže koja broji više od 700 lokacija – kaže Bogi Cvetković.

Osvojiti region

S dragocenim iskustvom koji su stekli na tržištima Srbije i Hrvatske, Mobile Outfitters planira širenje i na druga tržišta u regionu. U fokusu su tržišta Crne Gore i Severne Makedonije.

U Bosni i Hercegovini, naime, već imamo partnera koji je u okviru svog lanca prodavnica otvorio 11 kornera Mobile Outfitters-a, tako da sledeći veći potencijal vidimo na tržištima Crne Gore i Severne Makedonije. Zbog već uspostavljene saradnje sa američkim davaocem franšize, podrške lokalnog mastera, kao i reputacije koju je brend stekao u regionu, smatramo da će širenje na nova tržišta biti neuporedivo lakše i efikasnije – poručuje Cvetković.


Bogi Cvetković / Primalac master franšize Mobile Outfitters-a, zadužen za razvoj ovog brenda na tržištima Jadranske regije

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

„Mala kuća“ putujuća /05.04.2022.

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?

Domaći brend, uspešna franšiza /25.09.2023.

Franšiza je reč koja je postala uobičajena u našem poslovnom okruženju. Iako će većina poslovnih ljudi bez problema navesti bar tri svetska franšizna lanca, na pitanje koje su domaće franšize, često izostaje odgovor.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

POPULARNO NA FORUMU