Moja franšiza – Tvoj robot

Artur Molendovski ne zna za dokolicu. Prvo, nastavnik je informatike. Drugo, vlasnik je kompanije koja se, između ostalog, bavi i servisiranjem računara, a treće – primalac je franšize „Tvoj robot“, pa svoju strast prema robotici sada prenosi i na najmlađe.
Škola robotike za mlade i radoznale
– Supruga i ja smo, zapravo, dugo razmišljali o tome da otvorimo vrtić. Naš sin je upravo pošao u predškolsko, pa nam se to učinilo kao dobra ideja – priča Artur Molendovski. – Međutim, nikako nismo uspevali da pronađemo pogodan prostor, pa smo odlučili da – potražimo drugu ideju za posao. Želeli smo da to ima veze s decom i informatikom, jer smo se školovali u tim oblastima. Tako smo, u Katalogu franšiza na portalu Franchising.pl, pronašli podatak da škola robotike „Tvoj robot“ daje franšizu – objašnjava Molendovski.
Primaoci franšize postali su u leto 2014, zaduženi za dve županije (oko gradova Košćan i Lešno) u oblasti Velikopoljsko. Posao su razvijali postepeno – u početku, organizovali su jednodnevne kampove za decu, kao vid dodatne aktivnosti za vreme leta. Međutim, pojedina deca su toliko uživala u pravljenju robota da su nastavila da dolaze i posle raspusta. Njima su se pridružili novi polaznici, budući da je, s početkom školske godine, i broj zainteresovanih naglo porastao. Zapravo, promocije i kampanje u školama bile su i deo marketinške strategije, napominje Molendowski. – Počeo sam da držim kurseve robotike u nekoliko gradova u obe županije, uglavnom u prostorijama koje sam iznajmljivao u okviru škola – objašnjava Molendowski. – Broj polaznika je konstantno rastao. Dolazili su nam učenici osnovnih i srednjih škola, ali i predškolci – kaže on.
Nauka je „in“
Škola robotike „Tvoj robot“ postoji u Poljskoj već devet godina. U vlasništvu je kompanije Invention Group. Specijalizovali su se za kurseve pravljenja i programiranja robota, koji su namenjeni deci od uzrasta vrtića do srednje škole. Kompanija ima četiri škole u svom vlasništvu i više od 60 franšiza, širom Poljske. – Kada smo počeli da razvijamo franšizni sistem, nismo ni slutili da će toliko ljudi poželeti da se bavi ovim poslom, niti da ćemo prodati toliko franšiza. Međutim, interes za primenjenu nauku i zanimljiv edukativni sadržaj – i dalje raste – kaže Marta Milevska, predsednica kompanije Invention Group.
Za kupovinu ove franšize, nabavku opreme i pokretanje posla potrebno je izdvojiti oko 45.000 zlota (oko 10,4 hiljade evra). Za rad su potrebni laptopovi i LEGO Mindstorms setovi, koji se i koriste za pravljenje robota. Pored ulazne naknade, primalac franšize plaća i redovnu nakandu koja iznosi 3% od mesečnog prihoda, kao i naknadu za marketing koja, u zavisnosti od veličine teritorije koju pokriva licenca, varira od 200 do 1.000 zlota (od 50 do 230 evra).
Informatičari i animatori
– Ljudi koji rade sa nama treba da se razumeju u informatiku, ali da, istovremeno, budu i dobri animatori – kaže Marta Milevska. – To su uglavnom apsolventi ili studenti završnih godina informatike ili mašinstva, ali najčešće za nas rade nastavnici koji znaju da programiraju ili animatori koji su vrlo dobri u informatici – objašnjava ona.
Kad započne posao, primalac franšize „Tvoj robot“ može da računa na čitav set promotivnog materijala (roll-up, lifleti, majice, plakati, nalepnice), ali u franšizni paket ulaze i operativni priručnik, DVD s materijalima za vođenje kursa i instukcijama za pravljenje robota. Osoblje i menadžeri škole svejedno prolaze obuku: pored obuke za instruktora/predavača, naučiće i kako da komuniciraju i rešavaju konfliktne situacije sa decom, ali i ono što se odnosi na samo poslovanje – kako da vode knjige, kako da se oglašavaju, koga treba da zapošljavaju, koje pravne norme iz oblasti obrazovanja treba da poštuju.
Povraćaj investicije, prema iskustvu davaoca franšize, može da se očekuje posle šest do 12 meseci. Na to, naravno, utiče i broj polaznika i raspodela tekućih troškova poslovanja. – Ako primalac franšize „jednokratno“ iznajmljuje učionicu za kurs, biće dovoljno da jednom nedeljno ima jednu grupu od 10 do 12 polaznika – kaže Marta Milevska. – Međutim, ako iznajmi prostor na duži vremenski period, onda treba da ima barem jednu grupu dnevno – dodaje Milevska.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...