Lepši dom u franšizi
U beogradskom tržnom centru Big Fashion početkom juna je otvorena druga franšizna prodavnica poznatog italijanskog brenda za uređenje i dekoraciju doma Coincasa. Prva je smeštena u tržnom centru Delta City na Novom Beogradu, a primalac franšize za teritoriju Srbije je kompanija Bio Futura. – Coincasa je proizvođač s dugogodišnjom tradicijom i istinski prepoznatljiv brend u oblasti kućne dekoracije, što je bio jedan od glavnih razloga za uzimanje ove franšize – kažu u Bio Futuri. Dugoročni planovi, poručuju iz ove kompanije, uključuju dalje širenje prodajnog lanca, ali će, za sada, funkcionisati ova dva prodajna mesta.
Širenje i u regionu
Coincasa, inače, svoju maloprodajnu mrežu na matičnom tržištu u Italiji razvija samostalno, dok na drugim tržištima uglavnom nudi franšizu. Kako je najavljeno krajem 2016, italijanska kompanija je zainteresovana da franšizne partnere pronađe i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Potencijalnim primaocima franšize se nudi mogućnost da otvore prodavnicu ili, pak, franšizni korner. U prvom slučaju je potreban prostor od 150 do 250 kvadrata, a u drugom 50 do 170 kvadrata na prometnoj lokaciji i u mestima sa više od 30.000 stanovnika.
Kako je ranije izjavila za Franchising portale Patricija Nikodemo, zadužena za razvoj maloprodajne mreže Coincasa, idealni partneri su preduzetnici sa iskustvom u maloprodaji ili oblastima koje su povezane sa uređenjem doma. Naglasila je da primaoci franšize mogu da računaju na njihovu konstantnu podršku – jaku marketinšku kampanju, uvek dostupne artikle i šest godišnjih kolekcija. Za otvaranje prodavnice Coincasa potrebno je izdvojiti 750 evra po kvadratu, od čega je 350 potrebno za uređenje enterijera prodavnice, a 400 za prvo punjenje robom.
Coincasa je samo jedan od brendova italijanske grupe Coin (Gruppo Coin), koja u svom portfelju ima još i modne brendove Luca D’Altieri, JCT& Co, JCT junior, Koan, kao i tri maloprodajna lanca – robne kuće Coin, Excelsior i Eat’s.
Coincasa je osnovana 1962. kao italijanski brend specijalizovan za dekoraciju doma sa sedištem u Veneciji. Danas ima više od 100 prodavnica od kojih su većinom franšize.
POGLEDAJTE ČLANKE
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se