Ambiciozno u razvoj
Potez koji je pozicinirao hotelski lanac Marriott International kao svetskog lidera u hotelskoj industriji bilo je prošlogodišnje preuzimanje hotelskog lanca Starwood za 12,41 milijardu dolara, pri čemu je postojećem portfelju dodao brendove kao što su Sheraton, W i Aloft. Ta akvizicija, iako najvaljena 2015, realizovana je u septembru prošle godine.
Tu se, međutim, menadžement poznatog lanca nije zaustavio i ove godine su objavili ambiciozan trogodišnji plan rasta, kako za tržište Evrope, tako i za ceo svet. Plan podrazumeva da do kraja 2019. uvećaju broj soba za 300.000 širom sveta.
U Evropi nameravaju da, pre svega, šire brendove lanca Starwood.
Ejmi Mekfirson, predsednica i generalna direktorka Marriott International Europe, istakla je da je 2016. bila veoma značajna godina za kompaniju kada je preuzimanjem lanca Starwood portfelju dodato 40.000 soba u Evropi. Na taj su način, kako kaže, ostvarili svoj cilj da utrostruče broj soba u Evropi sa 40.000 u 2010. godini na 134.000 na kraju 2016.
– Sada, gledajući u budućnost, postavili smo vrlo ambiciozne planove do 2020. godine. Nameravamo da ojačamo vodeću poziciju u luksuznom segmentu i segmentu kompletne usluge, kreiramo najveći portfelj u višoj kategoriji hotela, ali i privučemo generaciju „milenijalaca“ ponudom povoljnog smeštaja – rekla je Mekfirson.
Marriott u svom portfelju ima 30 različitih brendova, među kojima su i Ritz Carlton, Courtyard i Residence Inn, više od 6 hiljada hotela (1,2 miliona soba) u 124 zemlje. Lanac se širi i davanjem franšize, a hotele ima i u zemljama balkanskog regiona – u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini..
Najveći broj hotela, Marriott International i dalje ima na matičnom tržištu, u Sjedinjenim Američkim Državama – više od četiri hiljade.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.