Osveženje u svetu nakita
Oxette, grčki brend pod kojim se proizvodi, distribuira i prodaje nakit, satovi i drugi modni dodaci, nastao je u Atini 1998. godine i u vlasništvu je kompanije Perideo S.A. Svoju maloprodajnu mrežu uglavnom šire davanjem franšize, ali i otvaranjem sopstvenih radnji.
U Srbiji, Oxette posluje od aprila 2017. godine. Primalac master franšize za teritoriju Srbije postala je kompanija Glamar, koja je zadužena i za dalje širenje maloprodajne mreže na ovom tržištu. Prvu prodavnicu kompanija Glamar je otvorila u tržnom centru Big Fashion u Beogradu, a nakon toga i u Delta City-ju. Sada su fokusirani na širenje u ostale gradove Srbije, pa se preduzetnicima van Beograda, koji razmišljaju o otvaranju prodavnice nakita, nudi franšizni model saradnje.
Magda Molovska, generalna direktorka kompanije Glamar, kaže da postoje dve mogućnosti saradnje u zavisnosti od lokalnog tržišta. – Zainteresovanim preduzetnicima nudimo mogućnost da otvore prodavnicu, ali i franšizni korner. Koja je opcija najbolja, zavisiće od prethodne analize lokalnog tržišta kako bismo doneli pravu odluku. Ipak, u manjim gradovima u Srbiji verujem da je veća verovatnoća da brend Oxette širimo kroz franšizne kornere ili pak da se otvore „ostrva“ u okviru tržnih centara – objašnjava Molovska.
Svi zainteresovani su, kako kaže, dobrodošli, ali bi prednost dala onima koji već imaju preduzetničko iskustvo.
Magda Molovska kaže da Oxette ne naplaćuje ulaznu franšiznu naknadu, ali da primalac svakako treba da ima finansijski potencijal. – Visina investicije zaista zavisi od mnogo parametara, zato nam je teško da govorimo a priori. Kada je reč o franšiznim kornerima u okviru postojećih multibrend radnji, primalac treba da investira u nameštaj i displeje, što košta oko hiljadu evra i na to treba dodati investiciju u proizvode. Kolika će količina biti, definisaćemo ugovorom i na osnovu međusobnog dogovora. Kada je reč o „ostrvu“ unutar tržnog centra, ulaganja su oko 600 evra po kvadratu u sam kiosk, a tome se dodaje investicija u proizvode. Kada je reč o radnji, o tome možemo da govorimo tek nakon konkretnog upita – objašnjava ona.
Kompanija Glamar, kao davalac Oxette franšize u Srbiji, svojim budućim partnerima nudi konstantnu podršku kada je reč o vizuelnom i marketinškom segmentu.Obuka i podrška za zaposlene se takođe podrazumeva, kao i, kako kaže Molovska, stalna komunikacija po pitanju svakodnevnog poslovanja i eventualnih problema. Uz to, marketinški materijali se konstantno ažuriraju i na raspolaganju su primaocima franšize.
Na tržištu Srbije posluje nekoliko brendova nakita i modnih dodataka i u kompaniji su svesni da je konkurencija sve oštrija. Magda Molovska, međutim, veruje da će se Oxette izdvojiti na tržištu. – Jednim pogledom na Oxette asortiman nakita i satova postaje vam jasno da je reč o osveženju u svetu nakita, jer je reč o modnom nakitu dizajniranom u kombinaciji plemenitih metala, poludragog kamenja i kristala, i to po izuzetno povoljnim cenama – objašnjava Molovska zašto misli da im neće biti teško da se pozicioniraju i izdvoje na tržištu.

POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
Franšizni koncept „Dve šmizle“ počeo je nedavno sa radom i u Luksemburgu. Primalac franšize je Eleonora Lelea, preduzetnica poreklom iz Srbije koja već deset godina živi u Luksemburgu.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com