„Brzo čitanje“ se brzo širi

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ je koncept namenjen uglavnom deci koja žele da uče brzo čitanje i tehnike učenja i pamćenja. Za kratko vreme, kako kaže njen osnivač Miroslav Samardžić, pokazalo se da za ovim uslugama postoji velika tražnja. Osim toga, i sam poslovni koncept, odnosno franšiza, privukao je veliki broj zainteresovanih te uskoro počinje sa radom pet franšiznih „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.
Franšizne škole su otvorene u Smederevu, Pančevu, Požarevcu, Užicu, kao i na beogradskoj opštini Savski venac. Inače, sam koncept je zasnovan na programu kompanije DOOR Training & Consulting, koji je u Srbiju doneo Časlav Mančić, prilagodivši ga potrebama dece i ovog koncepta.
– Mi smo i više nego zadovoljni kako je franšizna mreža počela da se širi. Za nekoliko meseci, koliko je dostupana naša franšiza, uspeli smo da proširimo mrežu na pet novih lokacija, a uz to, imamo i mnogo zainteresovanih klijenata za dalje širenje mreže – potvrđuje Samardžić.
Budući da je reč o edukativnom konceptu, najviše zainteresovanih, prema njegovim rečima, dolazi iz redova prosvetnih radnika.
Jovana Borković, primalac franšize iz Pančeva, upravo je jedna od njih, budući da je radila kao učiteljica u nekoliko osnovnih škola, ali i kao predavač tehnika brzog čitanja, učenja i pamćenja. Kaže da iz prve ruke zna koliko su ove tehnike primenjive i delotvorne. Zbog toga se veoma obradovala kada se na tržištu pojavila mogućnost da uzme franšizu baš iz te oblasti. Tako je od prosvetnog radnika postala i preduzetnik.
– Najveći motiv za ulazak u ovaj posao bilo je to što sam već radila kao predavač. Pored toga, upoznata sam sa programom koji je u Srbiju doneo Časlav Mačić, tako da je i to presudno uticalo na odluku o uzimanju ove franšize – kaže ona i dodaje da joj poslovanje u franšiznom sistemu nije bilo strano.
Marija Ogarević, primalac franšize iz Smedereva, nastavnica je srpskog jezika i bibliotekar. Pre nego što se upustila u ovu priču, kaže da je sa suprugom već duže vreme tragala za idejama koje bi ih dovele do dodatnim poslom – poslom koji bi ih ispunio i na ličnom i na materijalnom planu.za idejom za posao kojim bi mogli da se bave pored svojih poslova, a koji bi ih ispunio i na ličnom i na materijalnom planu.
– Znali smo, iz iskustva drugih ljudi, da je najbolje opredeliti se za posao koji poznajete, koji razumete. I eto nas u franšizi „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“. Oduvek me je zanimalo brzo čitanje, još od srednjoškolskih dana, ali je, nekako, uvek bilo ili skupo ili daleko ili nije odgovaralo vreme... Isto tako, radeći u školi, uvidela sam da deca imaju problem sa čitanjem i razumevanjem, ali i sa učenjem. Dešavalo se da izuzetno inteligentna deca budu neuspešni đaci, jer se ne mogu snaći u klasičnoj školi. To isto sam iskusila i sa svojim mlađim detetom, naročito u vezi s predmetima koji joj „ne leže“ – objašnjava Marija Ogarević.
Za ovu franšizu su se odlučili jer je reč o usluzi koja je nova, a potreba za ovim tehnikama i veštinama velika, jer se, kako primećuje Ogarević, škola i deca sve više udaljavaju, uprkos naporima da se približe. – Smatram da je program „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ namenjen upravo tom cilju – da se pomogne deci da savladaju školske obaveze na lak i zabavan način. E, tu leži i moje viđenje dobre poslovne prilike – kvalitetan program obuke, koji daje rezultate. Smatram da tržište za ovakvu ideju postoji – smatra ona.
O franšizingu, kako kaže, nije znala ništa, nije čak ni razmišljala o takvom obliku poslovanja. – Tek pošto smo se upoznali s uslovima franšiznog partnerstva, počela sam da razmišljam o tome. Shvatila sam da mnogi uspešni ljudi posluju u franšiznom sistemu. Tu prvenstveno mislim na škole stranih jezika, škole mentalne aritmetike i slične delatnosti – objašnjava ona i dodaje da se nadaju da će im uhodan sistem, koji dobijaju uzimanjem ove franšize, pomoći u poslovanju i zbog toga što sami nemaju preduzetničkog iskustva.
– Imali smo, međutim, dodira sa preduzetnicima koji su jedno vreme bili veoma uspešni, ali su posle izvesnog vremena pravili pogrešne poslovne odluke i nisu postizali dobre rezultate. Zato svemu prilazimo sa dodatnim oprezom i planiramo unapred. Nadamo se da će iskustvo poslovanja kroz franšizu biti pozitivno – kaže ona.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...