Blago iz plodova podneblja
Radionicu i prodavnicu All Nut osnovali su i vode Jasna i Miroslav Stojanović, filolog i arhitekta po struci. Razmišljajući, naime, kako da tradicionalni srpski proizvod upakuju na moderan način, došli su na ideju da počnu s proizvodnjom ulja od koštica šljive. Vremenom su proširili asortiman, pa su se na njihovoj paleti proizvoda našla i ulja od kajsije i lešnika, ponekad i od maka i oraha, ali i brašna od koštica šljive, sirća, dok su pravi hit kozmetički proizvodi u kojima je uvek, kao jedan od sastojaka, neko od njihovih hladno ceđenih ulja. Osim što je ručno pravljena, All Nut kozmetika je, kako objašnjavaju vlasnici koncepta, mešavina tradicionalne kozmetike i francuske škole aromaterapije.
Jasna Stojanović kaže da je šljiva karakteristična za Srbiju tako da je izbor „osnovnog“ proizvoda bio sasvim prirodan, a posebno kada su, živeći u inostranstvu, čuli da je od koštice šljive moguće napraviti ulje. – Iako je Srbija prepoznatljiva po hrani, domaći proizvodi su obično prezentovani na dosadan i staromodan način. „Obukli smo“ šljivu u 21. vek i, praktično, od nečega što se ne koristi, mi pravimo nešto ekstravagantno i kvalitetno – kaže Jasna Stojanović.
Dokaz tome je i to što su, prema njenim rečima, ova brašna i ulja probali i kuvari iz Pariza ovenčani Mišlenovim zvezdicama, najvećim priznanjem u kulinarstvu. Prijatelji koji su brašna i ulja nosili u Pariz, preneli su im da su kuvari bili oduševljeni. – Od jezgra koštice šljive se pravi ulje, a od onoga što ostane uljna pogača. Ta uljna pogača se melje i može da se koristi kao bezglutensko brašno ili kao sirovina za piling. Kvalitetu našeg brašna doprinosi to što se koštice ručno odvajaju od jezgra i uljna pogača je veoma mekana i može da se jede – objašnjava Jasna.
Te proizvode u Srbiji uglavnom kupuju vrhunski kuvari koji svojim jelima žele da dodaju nešto posebno. Kozmetika se, priznaju, trenutno bolje prodaje, a kupci su uglavnom žene između 25 i 60 godina, ali i stranci i turisti.
Radnju su uredili tako da bude spoj tradicionalnog i modernog. Smeštena je u Dizajn distriktu u Čumićevom sokačetu u Beogradu, a kako kažu, u želji da stvore poseban ugođaj pri kupovini, kombinovali su stari nameštaj i moderan dizajn. U toj radnji se prodaje 40 vrsta All Nut proizvoda grupisanih u dve kategorije – za jelo i telo: ulja, brašnja i sirća i ručno pravljena kozmetika – sapuni, linije za muškarce, bebe, lice, stopala i kosu. – Od samog početka smo želeli da imamo svoju prodavnicu jer je to najbolji način da se prezentuju naši proizvodi, iako se oni prodaju i u nekoliko drugih radnji sličnog koncepta, poput suvenirnica, radnji za poklone – objašnjava Jasna Stojanović.
Opcija prodaje u velikim trgovinskim lancima ne bi bio najbolji izbor, kaže Jasna, jer ne bi mogli da obezbede potrebne količine. S druge stane, zakup u tržnim centrima je skup, zahteva rad u više smena, što stvara potrebu za dodatnom radnom snagom i povećava troškove. Radnja u Čumićevom sokačetu radi u jednoj smeni, jer je takav koncept samog otvorenog tržnog centra.
Ipak, u Crnoj Gori je All Nut otvoren upravo u tržnom centru Delty City i reč je o franšiznoj radnji koja je počela da radi u novembru prošle godine. – Mi smo u periodu do 2014. do 2016, tokom letnje sezone, imali franšizne radnje u Kotoru i Budvi. Te radnje više ne rade, ali smo napravili novu poslovnu saradnju sa prijateljem koji je uzeo master franšizu za Crnu Goru i otvorio radnju u Podgorici. Oni rade dobro, a uskoro otvaraju i franšizni korner na skijalištu u Kolašinu u okviru jedne suvenirnice. Iako je reč o korneru, biće zastupljeni svi naši proizvodi – objašnjava Jasna.
Kako to nalaže uobičajena franšizna praksa, izgled radnji jeste standardizovan, međutim, naglašava Jasna, nije tipski. – Mi svakako radimo dizajn koji prati naš stil – kaže ona i dodaje da za radnju nije potrebno više od dvadesetak kvadrata.
Potpuno su svesni da pravog partnera nije lako naći i da mogućnost širenja franšizne mreže i prodaje njihovih proizvoda u inostranstvu zavisi upravo od toga. Ipak, voleli bi da franšizu prošire i u drugim zemljama regiona. – Ni u inostranstvu nije lako imati svoju radnju, jer to podrazumeva visoke troškove, iako je ona svojevrsni marketing i izlog ka potrošačima. Imali smo upite za pokretanje onlajn prodaje. Mi takođe prodajemo onlajn, ali su kupci uglavnom ljudi koji su već dolazili u radnju i koji znaju šta kupuju. Ljudi, jednostavno, vole prvo da vide proizvod koji će kasnije naručiti – kaže Jasna.

POGLEDAJTE ČLANKE

Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
Franšizni koncept „Dve šmizle“ počeo je nedavno sa radom i u Luksemburgu. Primalac franšize je Eleonora Lelea, preduzetnica poreklom iz Srbije koja već deset godina živi u Luksemburgu.
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com