Blago iz plodova podneblja
Radionicu i prodavnicu All Nut osnovali su i vode Jasna i Miroslav Stojanović, filolog i arhitekta po struci. Razmišljajući, naime, kako da tradicionalni srpski proizvod upakuju na moderan način, došli su na ideju da počnu s proizvodnjom ulja od koštica šljive. Vremenom su proširili asortiman, pa su se na njihovoj paleti proizvoda našla i ulja od kajsije i lešnika, ponekad i od maka i oraha, ali i brašna od koštica šljive, sirća, dok su pravi hit kozmetički proizvodi u kojima je uvek, kao jedan od sastojaka, neko od njihovih hladno ceđenih ulja. Osim što je ručno pravljena, All Nut kozmetika je, kako objašnjavaju vlasnici koncepta, mešavina tradicionalne kozmetike i francuske škole aromaterapije.
Jasna Stojanović kaže da je šljiva karakteristična za Srbiju tako da je izbor „osnovnog“ proizvoda bio sasvim prirodan, a posebno kada su, živeći u inostranstvu, čuli da je od koštice šljive moguće napraviti ulje. – Iako je Srbija prepoznatljiva po hrani, domaći proizvodi su obično prezentovani na dosadan i staromodan način. „Obukli smo“ šljivu u 21. vek i, praktično, od nečega što se ne koristi, mi pravimo nešto ekstravagantno i kvalitetno – kaže Jasna Stojanović.
Dokaz tome je i to što su, prema njenim rečima, ova brašna i ulja probali i kuvari iz Pariza ovenčani Mišlenovim zvezdicama, najvećim priznanjem u kulinarstvu. Prijatelji koji su brašna i ulja nosili u Pariz, preneli su im da su kuvari bili oduševljeni. – Od jezgra koštice šljive se pravi ulje, a od onoga što ostane uljna pogača. Ta uljna pogača se melje i može da se koristi kao bezglutensko brašno ili kao sirovina za piling. Kvalitetu našeg brašna doprinosi to što se koštice ručno odvajaju od jezgra i uljna pogača je veoma mekana i može da se jede – objašnjava Jasna.
Te proizvode u Srbiji uglavnom kupuju vrhunski kuvari koji svojim jelima žele da dodaju nešto posebno. Kozmetika se, priznaju, trenutno bolje prodaje, a kupci su uglavnom žene između 25 i 60 godina, ali i stranci i turisti.
Radnju su uredili tako da bude spoj tradicionalnog i modernog. Smeštena je u Dizajn distriktu u Čumićevom sokačetu u Beogradu, a kako kažu, u želji da stvore poseban ugođaj pri kupovini, kombinovali su stari nameštaj i moderan dizajn. U toj radnji se prodaje 40 vrsta All Nut proizvoda grupisanih u dve kategorije – za jelo i telo: ulja, brašnja i sirća i ručno pravljena kozmetika – sapuni, linije za muškarce, bebe, lice, stopala i kosu. – Od samog početka smo želeli da imamo svoju prodavnicu jer je to najbolji način da se prezentuju naši proizvodi, iako se oni prodaju i u nekoliko drugih radnji sličnog koncepta, poput suvenirnica, radnji za poklone – objašnjava Jasna Stojanović.
Opcija prodaje u velikim trgovinskim lancima ne bi bio najbolji izbor, kaže Jasna, jer ne bi mogli da obezbede potrebne količine. S druge stane, zakup u tržnim centrima je skup, zahteva rad u više smena, što stvara potrebu za dodatnom radnom snagom i povećava troškove. Radnja u Čumićevom sokačetu radi u jednoj smeni, jer je takav koncept samog otvorenog tržnog centra.
Ipak, u Crnoj Gori je All Nut otvoren upravo u tržnom centru Delty City i reč je o franšiznoj radnji koja je počela da radi u novembru prošle godine. – Mi smo u periodu do 2014. do 2016, tokom letnje sezone, imali franšizne radnje u Kotoru i Budvi. Te radnje više ne rade, ali smo napravili novu poslovnu saradnju sa prijateljem koji je uzeo master franšizu za Crnu Goru i otvorio radnju u Podgorici. Oni rade dobro, a uskoro otvaraju i franšizni korner na skijalištu u Kolašinu u okviru jedne suvenirnice. Iako je reč o korneru, biće zastupljeni svi naši proizvodi – objašnjava Jasna.
Kako to nalaže uobičajena franšizna praksa, izgled radnji jeste standardizovan, međutim, naglašava Jasna, nije tipski. – Mi svakako radimo dizajn koji prati naš stil – kaže ona i dodaje da za radnju nije potrebno više od dvadesetak kvadrata.
Potpuno su svesni da pravog partnera nije lako naći i da mogućnost širenja franšizne mreže i prodaje njihovih proizvoda u inostranstvu zavisi upravo od toga. Ipak, voleli bi da franšizu prošire i u drugim zemljama regiona. – Ni u inostranstvu nije lako imati svoju radnju, jer to podrazumeva visoke troškove, iako je ona svojevrsni marketing i izlog ka potrošačima. Imali smo upite za pokretanje onlajn prodaje. Mi takođe prodajemo onlajn, ali su kupci uglavnom ljudi koji su već dolazili u radnju i koji znaju šta kupuju. Ljudi, jednostavno, vole prvo da vide proizvod koji će kasnije naručiti – kaže Jasna.
POGLEDAJTE ČLANKE
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
Franšizni koncept „Dve šmizle“ počeo je nedavno sa radom i u Luksemburgu. Primalac franšize je Eleonora Lelea, preduzetnica poreklom iz Srbije koja već deset godina živi u Luksemburgu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com