Andrej Tomljenović, Car Foil Shop / Postali smo deo sistema koji posluje na čitavom Balkanu, što nas svakako čini jačim u odnosu na one koji samostalno rade ovu delatnost.
Utorak
20.11.2018
Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
 

Andrej Tomljenović kaže da ga je ovoj branši najviše privuklo to što je reč o kreativnom i dinamičnom poslu. Suprotno uvreženom mišljenju, apliciranje folija nije ograničeno samo na automobile. – U ovom poslu možete da postignete koliko vam mašta seže. Rekao bih da nema granica. Osim toga, radim sa različitim ljudima iz svih sfera života i raznih privrednih delatnosti, što ovaj posao čini još lepšim – kaže Tomljenović.

Iako je nekoliko godina samostalno razvijao posao, naposletku je odlučio da uzme franšizu iz iste oblasti, jer je uslugu apliciranja folija želeo da objedini s prodajom. Njegova firma Manus Dei postala je, tako, primalac master franšize Car Foil Shop-a za teritoriju Hrvatske i Slovenije.

Nisam se za takav potez odlučio preko noći. Sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom Car Foil Shop sistema, stupio sam u kontakt još pre dve godine. Video sam da se radi o izvrsnom franšiznom sistemu koji je objedinjavao prodaju i uslugu, što sam i sam želeo da ponudim tržištu. Odlučio sam se da uzmem franšizu jer je CFS već imao veoma široku ponudu folija i siguran kanal nabavke te nije bilo potrebe da mi iz početka gradimo novi sistem. Osim toga, na ovaj način smo postali deo sistema koji posluje na čitavom Balkanu, što nas svakako čini jačim u odnosu na one koji samostalno rade ovu delatnost. Biti deo mreže može da donese prednosti ako znate da ih iskoristite – objašnjava Andrej Tomljenović.

Samim tim što imamo svakodnevnu podršku nekoga ko je još duže u ovom poslu, može pomoći da se brže dobiju odgovori na određena pitanja, reše neke nedoumice ili poteškoće u radu. Davalac nam pomaže i u vezi s marketingom, budući da je njihovo poslovanje u Srbiji sad već na respektabilnom nivou – dodaje Tomljenović.

Za promociju poslovanja uglavnom koriste društvene mreže, ali i reklame na javnim površinama – bilbordima.

Konkurencija u ovoj delatnosti u Hrvatskoj je zaista velika, ali mogu slobodno reći da je reč o zdravoj konkurenciji koja vas uvek tera da budete bolji. Naša prednost je što imamo veb-šop i širok izbor kvalitetnih folija. U ponudi su, recimo, britanske folije koja se nalaze u vrhu automobilske industrije. Uz takve materijale i kvalitetan servis, mi se izdvajamo iz mase – kaže Tomljenović.

Klijenti su raznovrsni – od studenata, preko radnika do firmi i preduzetnika. Ciljna grupa u ovom segmentu su, zapravo, ljudi svih starosnih dobi. – Kuriozitet je možda što mi, pored redovnih upita za apliciranje folija na automobile, što i jeste najzastupljeniji segment prodaje, sve više dobijamo upite iz nautičkog sektora – konkretno, za uslugu oblepljivanja brodova – otkriva ovaj preduzetnik.

Međutim, nisu se zaustavili samo na tim sektorima, već folije prodaju i hotelima, bankama, poslovnim objektima, lokalima za uređenje enterijera. – Zaokružili smo ponudu za apsolutno sve sfere poslovanja, a pored svega navedenog, imamo i ponudu za privatne vile i apartmane – kaže on.

Na poslovno okruženje se ne žali, ali dodaje da ono mnogo zavisi i od samih preduzetnika. – To jeste jedna opširna tema o kojoj bi se moglo puno pričati. Samo okruženje je na nama samima, mi ga sami stvaramo – ne u celosti, ali 80% je na nama – način na koji ćemo poslovati, prezentovati svoj posao, usmeriti ga, razvijati mrežu klijenata. Najveći teret u našoj branši su nedovoljno edukovane firme koje se ovim poslom bave, pa samim tim je i tržište „zatrovano“ pogrešnim informacijama te na taj način nam je i sam rad otežan. Upravo je koncept franšize izvrstan po tom pitanju, jer se dobija kompletno znanje vezano za materijale, aplikaciju, primenu, prodaju, oglašavanje. Samim tim, izlazite pred klijenta sa sigurnim, jasnim i brzim rešenjima koja vode stvaranju poverenja i otvaranju novih poslovnih mogućnosti – objašnjava Tomljenović.

Njegova firma za sada pokriva teritoriju čitave Hrvatske i Slovenije, iako im je sedište u Osijeku. – U ostalim delovima zemlje radimo apliciranje kada oformimo kritičnu masu klijenata u određenom području. Tek tada odlazimo da uradimo posao, a za te potrebe iznajmljujemo prostor za rad. Nedavno smo tako bili u Splitu – objašnjava on.

Budući da je primalac master franšize za teritoriju Hrvatske i Slovenije, i sam namerava da dalje razvija franšiznu mrežu dajući pojedinačne franšize drugim zainteresovanim preduzetnicima. – Ljudi nam se već javljaju, imamo zainteresovane, tako da smo optimisti u pogledu širenja mreže u drugim gradovima. Postoji opcija da neko kupi franšizu koja bi objedinjavala i servis i prodaju, ali mislim da je to manje realna varijanta jer je potrebna veća investicija. Naš savet je da ljudi uzmu prvo franšizu servisa, počnu da rade sa manjim ulaganjima, a ako se potom ukaže potreba i za prodajom, mi smo otvoreni za saradnju svake vrste, pa i za neko partnerstvo – objašnjava on.

Idealan primalac franšize bi bio onaj ko već ima određenog iskustva, ali, kako kaže, ne veruje da bi se neko ko već radi ovaj posao javio da uzme franšizu. – Zato za nas iskustvo jeste poželjno, ali nije presudno, jer ćemo mi svakako primaoca franšize obučiti i pružiti mu sva neophodna znanja. Najvažnije je da primalac ima volju i, što bismo rekli, „fine ruke“, jer je naš posao pedantan, čist, kreativan. Naravno, da bi se postigao uspeh, važna je i uporonost – naglašava on.

Ulazna naknada za pojedinačnu franšizu Car Foil Shop-a na tržištu Hrvatske i Slovenije se neće naplaćivati. Andrej Tomljenović objašnjava da je ipak reč o specifičnim tržištima u kojima franšiza nije dovoljno razvijena, baš kao i u Srbiji, te da je teško naplatiti takvu vrstu naknade. – Zamislili smo da ulazne naknade nema, ali da primalac franšize pokriva troškove materijala koje potroši tokom obuke i troškove boravka, ishrane, puta. Njegova obaveza bi bila da plaća simboličnu naknadu za marketing koja bi se koristila za promociju celokupnog franšiznog sistema – recimo, jačanje pozicije na Guglu i slično. S druge strane, njegova obaveza je da materijal nabavlja isključivo od nas, a mi mu zauzvrat obezbeđujemo povlašćene cene – kaže Tomljenović.


Car Foil Shop / Idealan primalac ove franšize je preduzetnik s iskustvom, ali to nije presudno. Svi partneri će obavezno proći obuku i biće im pružena sva neophodna znanja.
Helen Doron franšízant
Vesna Lapčić
Novinar