Samo za jake partnere
Proteini.si su izvorno slovenačka franšiza, a reč je o trgovinama u kojima se prodaju dodaci ishrani za sportiste. Proizvodi su namenjeni svim uzrastima, i koriste ih profesionalni sportisti, ali i rekreativci. Glavna ciljna grupa su, ipak, mladi od 20 do 30 godina koji treniraju. U Srbiji, Proteini.si posluju skoro pet godina i za to vreme otvoreno je 12 prodavnica, najviše zahvaljujući primaocu master franšize za Srbiju, kompaniji D Sport System.
Iako imaju mogućnost da dalje daju franšize, Monika Bojović, portparol kompanije, kaže da su čak 11 prodavnica otvorili sami, a da jednog primaoca pojedinačne franšize imaju u Sremskoj Mitrovici.
– Postoji nekoliko razloga zašto je to tako. Zahtev davaoca franšize, kompanije ROLnet, jeste da se prodavnice otvaraju u tržnom centru ukoliko postoji u gradu gde se prodavnica otvara. To u startu poskupljuje investiciju, jer je zakup lokala u tržnom centru uglavnom skuplji nego van njega. Drugi razlog je što su početne investicije visoke i potrebno je naći kandidata sa dovoljno kapitala. Pored svega toga, nama nije cilj da nekome olako damo franšizu koju će primalac ubrzo zatvoriti, već želimo da pažljivo analiziramo i njegove mogućnosti, ali i potencijal lokalnog tržišta – objašnjava ona.
Beograd, u kojem imaju četiri prodavnice, za sada najbolje posluje, kaže naša sagovornica. – O tome kakva je kupovna moć u Srbiji govori i podatak da mi 50 odsto ukupne prodaje, uključujući prodaju u prodavnicama i onlajn, ostvarimo u Beogradu. Mladi ljudi, kojima su naši proizvodi uglavnom namenjeni, iseljavaju se iz manjih sredina te se otvara i pitanje strukture stanovništva u pojedinim mestima. Zbog svega toga smo oprezni kada otvaramo radnje u manjim mestima, a za te potrošače nudimo mogućnost onlajn prodaje i dostave proizvoda besplatno za porudžbine koje su veće od 5.000 dinara – kaže Bojović.
Ipak, u Sremskoj Mitrovici oko dve godine profitabilno posluje prodavnica u vlasništvu lokalnog preduzetnika. – Sremska Mitrovica je pozitivan primer, ali se tu „poklopilo mnogo kockica“. Primalac franšize je sportista sa dosta kontakata, a to je važno na samom početku poslovanja. Njegova prodavnica čak i nije u tržnom centru jer u tom gradu i ne postoji tržni centar, ali mu to ne smeta u radu – objašnjava Monika Bojović i dodaje da oni jesu raspoloženi da daju pojedinačne franšize, ali ne po svaku cenu.
U ovoj godini je, za sada, u planu da se otvori još jedna prodavnica u Beogradu, koju će, takođe, otvoriti sami. – U zavisnosti od poslovanja maloprodaje razmatraćemo i druge mogućnosti – kaže ona.
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com