Poslovna prilika na tržištu hitnog prevoza
Danas gotovo da ne postoji industrijski sektor koji s vremena na vreme ne koristi uslugu hitnog transporta. Koliko je ova usluga važna, a u određenim slučajevima i ključna, najbolje znaju biznisi kojima reputacija i efikasnost zavise upravo od toga koliko će brzo isporučiti željeni proizvod kupcu ili za koje će vreme dobiti rezervni deo, ako dođe do bilo kakvog „hardverskog“ kvara. Mogućnost da se oslone i računaju na pouzdanog poslovnog partnera koji pruža uslugu hitnog prevoza, postaje u tom slučaju čisto preimućstvo, kažu u kompaniji Flash Europe, kompaniji koja je izgradila reputaciju evropskog lidera pružajući upravo usluge hitnog transporta.
– Pritisak konkurencije i visoka očekivanja današnjih kupaca navelo je, zapravo, veliki broj kompanija da promene strategiju po pitanju narudžbine i lagera. Zalihe se danas svode na minimum, a proizvodi nude „na zahtev“– objašnjava situaciju na tržištu Frenk van Dorn, franšizni menadžer u kompaniji Flash Europe. – Za ovih 38 godina rada, videli smo koliko su upravljanje lancem nabavke i hitan trasport postali ključni faktori za svako preduzeće – dodaje Van Dorn.
Na ovom fragmentiranom, ali rastućem tržištu, objašnjava on, usluga hitnog transporta je karika koja jača čitav lanac nabavke. Kako praksa pokazuje, industrijski i maloprodajni giganti se sve češće oslanjaju na kompanije specijalizovane za urgentni transport, jer na taj način mogu da održe svoje proizvodne linije „u pokretu“, uspostavljajući ujedno kontrolu nad zalihama.
Kada se, međutim, odlučuju za partnera koji će im pružiti usluge iz oblasti logistike, velike kompanije postavljaju i određene uslove. – Međunarodne grupe zahtevaju određen nivo standarda, a favoriziraju globalna rešenja. Žele partnere koji se prilagođavaju njihovim procesima i koji razumeju njihove prioritete. Nije ovde reč samo o transportu i isporuci. Radi se o prilagođavanju klijentu i što transparentnijem procesu isporuke. Danas, to je ono što giganti u maloprodaji i industriji traže. Globalne igrače koji mogu da se usklade s novim prioritetima – kaže Frenk van Dorn.
Kako bi se prilagodio novim trendovima na tržištu nabavke, Flash je razvio globalnu logističku mrežu, s podružnicama u više od 18 zemalja. – Polazeći pre svega od potreba svojih klijenata i prevoznika, kompanija je osmislila i odgovarajuće tehnološke alate, koji olakšavaju kontrolu i čitav proces transporta i isporuke – kaže van Dorn i dodaje da je upravo na strategiji koja u fokus stavlja potrebe klijenata i dobavljača Flash izgadio uspešan poslovni model – model koji je omogućio da samo tokom 2018. njegovi kuriri izvrše 480.000 isporuka i pređu više od 300 miliona kilometara.
Šansa i za preduzetne iz ovog regiona
U narednim godinama, kompanija će raditi na proširenju logističke mreže tako što će otvarati franšizne podružnice na odabranim tržištima. – Biće to rezultat novog franšiznog programa. Ako hoćemo da proširimo i ojačamo našu mrežu, treba da pronađemo odgovarajuće partnere na lokalnim tržištima – pouzdane i ambiciozne preduzetnike zainteresovane za oblast logistike, ali to, pre svega, treba da budu preduzetnici ili kompanije koje se već bave transportom. Pokazalo se da su u ovom poslu oni, zapravo, ne samo naši prirodni, već i idealni partneri – kaže Van Dorn.
– Potpisivanjem ugovora o master franšizi, naš franšizni partner, metaforično rečeno, „seda za volan“ i kreće na ozbiljan put. Njegova osnovna uloga biće da pronalazi, kontaktira, obučava i razvija mrežu pojedinačnih primalaca franšize, primenjujući na svojoj teritoriji proveren model poslovanja kompanije Flash – kaže Van Dorn.
Prva faza razvoja franšizne mreže upravo je završena na tržištu Turske. Flash Europe je za tu teritoriju pronašao primaoca master franšize, koji je već uspostavio dve single unit franšizne jedinice. – Potraga za novim partnerima se nastavlja širom Evrope. To znači da tražimo motivisane investitore i partnere zainteresovane za oblast logistike koji bi, kao naši franšizni partneri, razvijali mrežu i u zemljama ovog regiona – kaže Van Dorn.
Iako na nova tržišta ulaze tako što prvenstveno traže primaoca master franšize (Master Franchisee), Van Dorn potrvđuje da će u obzir uzeti i one kandidate koji se jave za pojedinačnu franšizu (Unit Franchise).
Preduzetnici i kompanije koje postanu primaoci Flash franšize mogu da računaju na višestruke pogodnosti. Pored toga što će raditi pod okriljem reputabilnog brenda, partneri će na raspolaganju imati niz alata koji će im olakšati svakodnevno poslovanje – operativni priručnik sa svim procedurama i standardima poslovanja, namenski kreiran softver za podršku logistici isporuka, a dobiće i pun pristup širokoj mreži profesionalnih dobavljača iz čitave Evrope. Ništa manje važno – dobiće i bazu klijenata sa kojima kompanija već sarađuje, a među dosadašnjim ključnim klijenatima koji koriste usluge kompanije Flash Europe nalaze se i Volkswagen, General Motors, Renault, Continental, Hella, Caterpillar, Bosch...
– Pored svega ovoga, naši budući partneri, međutim, treba da imaju na umu i sledeće – tržište hitnog transporta je sektor koji raste neuporedivo brže od bilo kog drugog transportnog sektora! I to na globalnom nivou. Ako već razmišljate da ponudite premijum uslugu hitnog transporta, sada imate priliku da postanete deo kompanije koja je br. 1 u Evropi kada je reč o ovoj vrsti usluge – naglašava Van Dorn.
POGLEDAJTE ČLANKE
„U kriznim vremenima, do izražaja dolaze sve dobre strane franšizne saradnje“, kaže Marek Halfar, direktor konsultantske kompanije PROFIT system, Češka
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Flash Europe, evropski lider u pružanju usluga premijum transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Flash Europe, evropski lider u pružanju profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće franšizni program u ovom regionu. Ko može postati primalac franšize i šta se očekuje od partnera, otkriva franšizni menadžer Frank van Dorn
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
POPULARNO NA FORUMU
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kurirska franšiza i u Srbiji
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...