„Brzo čitanje“ širom regiona
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“, edukativni sistem koji svoju mrežu širi kroz franšizu, ušla je na četvrto tržište. Naime, sa partnerima iz Crne Gore je potpisan ugovor o master franšizi, a prva škola će početi sa radom uskoro u Podgorici. – Primaoci master franšize, Zekerija i Maja Fetić, obratili su nam se sa željom da uzmu „single unit“ franšizu za Podgoricu. Međutim, tokom razgovora sa njima i nakon što smo održali promotivnu radionicu, koja je privukla više od 300 učesnika, i nakon iskazanog interesovanja iz drugih gradova za „Školom brzog čitanja i mudrog učenja“, zaključili smo i mi, kao davaoci, i oni, kao primaoci, da je bolje da potpišemo ugovor o master franšizi – objašnjava Miroslav Samardžić, koji je uz Časlava Mančića idejni tvorac ovog edukativnog koncepta.
Zekerija Fetić je, inače, iskusni preduzetnik, vlasnik kompanije Montenegro Capital Investments, koja se, između ostalog, bavi i poslovnom edukacijom, dok je njegova supruga Maja profesorka engleskog jezika. – Supruga je dugo radila u banci kao prevodilac i poslednjih godina je tražila alternativu. Kada mi je predložila da uzmemo franšizu „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“, bio sam čak i pomalo skeptičan, ali sam ipak odlučio da odem da razgovaram sa Časlavom i Miroslavom prilikom jedne službene posete Beogradu. Na tom sastanku sam shvatio da je reč o veoma kvalitetnom konceptu i da postoji poslovni potencijal – priča Zekerija Fetić kako je uopšte došlo do saradnje sa davaocima franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Drugi motiv je, kako kaže, bio to što imaju četvoro dece te je organzacija svih aktivnosti veoma složena, a srećna okolnosti je to što se nastava u „Školi brzog čitanja i mudrog učenja“ održava vikendom. – Praktično se sve poklopilo, naše privatne potrebe, interesovanje supruge koja se u potpunosti pronašla u ovom poslu i potencijal tržišta. Maja je ujedno postala i prvi licencirani predavač „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ u Crnoj Gori, a spremamo još dva trenera – kaže Fetić i dodaje da mu je posebno drago što su ušli u biznis edukacije dece jer takav posao sadrži društvenu i humanu crtu.
Sam franšizing mu nije stran budući da se bavi poslovnim konsaltingom i smatra da je dobar model za one koji žele da prošire svoje poslovanje, kao i za ljude koji nemaju mnogo iskustva u preduzetništvu, ali i za one koji imaju kapital i žele da ga ulože u već dokazano uspešan biznis.
Kao poseban problem na tržištima regiona vidi to što finansijske institucije, bankarski sektor pogotovo, nisu prepoznali ovaj model poslovanja kao specifičan. – Bankarski sektor nije dovoljno izašao u susret franšizingu koji uliva daleko više poverenja od drugih početničkih biznisa i zbog toga što postoji pozitivno iskustvo poslovanja tog sistema, prepoznatljivost brenda, transfer znanja na primaoca franšize. Mislim da bi trebalo da se razvije taj sistem podrške, što bi poguralo i sam razvoj franšizinga u regionu – ističe Zekerija Fetić.

POGLEDAJTE ČLANKE

„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...