Zgrabi šansu u turizmu
Nevenka Cvitanović je novi primalac Direct Booker franšize na teritoriji Hrvatske, a ovu franšizu je uzela iako je, kako kaže, turizam potpuno novo područje za nju. – Odlučili smo se za Direct Booker jer je to najbrže rastuća agencija u zemlji, s 10 godina iskustva u poslovanju, koja se odlično uklapa u moderne trendove bukinga. Sam franšizing susrećemo u brojnim svetski poznatim i uspešnim brendovima, pa je, kao takav, dokazano uspešan model poslovanja. Nama koncept u potpunosti odgovara – dobijamo samostalnost u poslovanju uz podršku znanja, iskustva i snage brenda – objašnjava ona.
Danijela Kraljević, franšizni menadžer u kompaniji Direct Booker, kaže da se u Hrvatskoj razvoj turizma obično vezuje za Jadransku obalu, međutim, ističe i da broj noćenja raste u drugim delovima zemlje.
– Porast broja noćenja beleži se i u Ličko-senjskoj županiji, posebno u gradovima Senju i Novalji te u Nacionalnom parku Plitvička jezera. Potencijal tog kraja prepoznala je i naša nova partnerka Nevenka Cvitanović, koja je uz podršku svoje porodice pristala na novi izazov. Usmerila se na turizam i privatnim iznajmlivačima, kojih je na tom području sve više, nudi agencijske usluge te pomaže malim iznajmljivačima u plasiranju i prodaji svojih jedinica po modelima i najboljoj praksi Direct Bookera – ističe Danijela Kraljević.
Direct Booker je nastao u Dubrovniku, kao agencija koja ima za cilj da poveže iznajmljivače smeštaja i putnike tako da obe strane ostvare određene benefite. S jedne strane, privatnim iznajmljivačima smeštaja se olakšava poslovanje jer kompletno bukiranje smeštajnih jedinica obavlja Direct Booker i to čini preko svih većih svetskih platformi namenjenih oglašavanju privatnog smeštaja. Na taj način omogućava se veća popunjenost po najboljim cenama, jer Direct Booker ima svakodnevni uvid u prosečnu cenu smeštaja na određenoj lokaciji. Osim toga, ideja Direct Booker-a je i da se sa privatnim iznajmljivačima „uvežu“ i drugi pružaoci usluga – ugostiteljski objekti, prevoz, animacije – te da svi zajedno gostu pruže jedinstveno iskustvo i kompletnu uslugu, uz određene povoljnosti.
Direct Booker za sada posluje u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Srbiji i Sloveniji, kada je reč o zemljama regiona, a franšiza je pokrenuta i u dalekom Peruu. Svoju mrežu poslovnica uglavnom razvija kroz franšizni model poslovanja.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta