Turska kompanija Flokeser grupa traži primaoce franšiza u Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji, Albaniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini.
Ajudin Oruk (Aydin Oruc), menadžer prodaje
Ponedeljak
28.01.2013.
Flokser grupa iz Istanbula, vlasnik Sertex-a, jednog od najjačih brendova u oblasti tapaciranog nameštaja, traži primaoce franšize u zemljama regiona.
 

Da bi brend postao globalan, danas je, pre svega, potrebno da bude dostupan, kažu u toj kompaniji. Zahvaljujući franšiznom sistemu, moto kompanije „Svugde gde možete da zamislite“ već je ostvaren. Iako su širenje franšize kroz otvaranje izložbenih salona i logističkih centara započeli ne tako davno, do sada su uspeli da potpišu franšizne ugovore sa više od 20 lokalnih i 15 inostranih kompanija.

Ajudin Oruk (Aydin Oruc), menadžer prodaje u kompaniji, kaže da je njihov franšizni sistem rukovođen motom „Sertex je svugde“. Na pitanje, kakva su očekivanja od tržišta zemalja Balkana, s obzirom na to da su veoma pogođena krizom, a kupovna moć građana drastično opala, Oruk odgovara da je u njihovom poslovnom sistemu reč „kriza“ zabranjena. – Ne želimo da pričamo o krizi. Trudimo se da uvek unapređujemo poslovanje i ne odustajemo zbog krize. Za nas kriza nije kraj sveta – kaže Oruk.

Oruk dodaje da sa svojim primaocima franšiza dele znanje iz oblasti poslovnog sistema, brend, proizvodnog, tržišnog i prodajnog menadžmenta. – Naša filozofija poslovanja je da sa primaocima franšiza postignemo win-win. Sve svoje napore ulažemo da proširimo brend širom sveta kroz franšizu. Trenutno smo u pregovorima sa kompanijama širom sveta – kaže Oruk.

Naglašava da u kompaniji stalno prate razvoj i trenodve u industriji kojom se bave, pa su često pioniri u inovacijama. Svake godine povećavaju budžete za istraživanje i razvoj sa ciljem da se pojave sa novim proizvodima koje je teško kopirati. Primalac franšize ima šansu da tržištu prezentuje sve artikle iz ponude i, zahvaljujući tome, može da ostvari značajnu prednost u odnosu na konkurenciju. – Pored toga, Sertex priprema celokupan promotivni materijal, kataloge, brošure i slično – kaže Oruk.

On ističe da primaoci franšize nisu u obavezi da plaćaju bilo kakvu vrstu naknada.

Brend je kao franšiza prisutan u Evropi (Italija, Španija, Slovačka, Češka, Mađarska, Rumunija, Belgija), Aziji (Indija, Jordan, Liban), Africi (Alžir).

Flokser Grupa, osnovana 1982. u Istanbulu, nalazi se na listi top 500 industrijskih grupacija Turske. U svom sastavu ima tri fabrike u kojima se proizvode koža, antilop i tkanine za tapacirani nameštaj.


Vesna Lapčić
saradnik
/1/
POGLEDAJTE VIŠE

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?