Frank van Dorn, franšizni menadžer kompanije Flash Europe / Kao davaoci franšize, mi ćemo ponuditi svoje sisteme, mrežu prevoznika i portfelj klijenata, dok bi franšizni partner doprineo svojim lokalnim kontaktima i znanjem o tržištu
Petak
21.06.2019.
Flash Europe, evropski lider u pružanju profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće franšizni program u ovom regionu. Ko može postati primalac franšize i šta se očekuje od partnera, otkriva franšizni menadžer Frank van Dorn
 

Uz postojeću logističku mrežu koja pokriva čitavu Evropu, s podružnicama u više od 18 zemalja i više od 8.000 profesionalnih vozača, Flash Europe je nedavno pokrenuo i novi franšizni program. Nameravaju da pronađu franšizne partnere – pouzdane i ambiciozne preduzetnike zainteresovane za oblast logistike, koji bi usluge hitnog transporta ponudili i u zemljama ovog regiona. – Tržište hitnog transporta je sektor koji raste neuporedivo brže od bilo kog drugog transportnog sektora, i to je prvi podatak koji će biti veoma važan za naše buduće partnere – ističe na početku razgovora Frank van Dorn (Frank van Doorn), franšizni menadžer kompanije Flash Europe. – Uslovi na tržištu su se poslednjih godina umnogome promenili. Mnoge kompanije rade na smanjenju lagera, favorizujući isporuku „na zahtev“, bilo da se radi o B2B ili B2C klijentima. To su novi, globalni trendovi koji direktno utiču na razvoj tržišta usluga hitnog prevoza. Industrijski i maloprodajni giganti, naime, sve češće se obraćaju kompanijama specijalizovanim za urgentni transport, a po tom pitanju, Flash Europe je kompanija br. 1 u Evropi – kaže Van Dorn. – Sve ovo će biti čista prednost za naše franšizne partnere – dodaje on.

Fokusirali ste se na razvoj logističke mreže tako što ćete pronalaziti primaoce franšize na lokalnim tržištima. Po čemu je tržište Srbije privlačno i specifično?  

Čvrsto verujemo da je Srbija, generalno i ekonomski gledano, vrlo interesantno tržište. Posebno zbog automobilske industrije, koja je i dalje vrlo važan sektor kad govorimo o premijum uslugama hitnog transporta.

Primećujemo da postoji ozbiljna proizvodna aktivnost u Srbiji, i to u različitim sektorima. Pogotovo u već pomenutom automobilskom sektoru, gde vidimo da veliki broj naših postojećih klijenata uspešno vodi proizvodnju u Srbiji. Skoro da nema značajnijeg dobavljača prvog reda koji nije prisutan u zemlji. Mislim na kompanije kao što su Robert Bosch, Adient, ZF ili Continental. Naravno, najveći broj aktivnosti grupisan je oko FIAT-ove fabrike u Kragujevcu, ali su i drugi regioni razvijeni. Inače, FIAT spada u 10 najvećih klijenata kompanije Flash, što pokazuje koliko nam je bitno da razvijemo poslovanje i na ovom prostoru. Mi već sada obavimo veliki broj isporuka i preuzimanja pošiljki na teritoriji Srbije. Uvereni smo, dakle, da bismo s pravim franšiznim partnerom mogli da ciljamo na jaku poziciju na tržištu.

Mi bismo ponudili svoje sisteme, mrežu prevoznika i portfelj klijenata, dok bi franšizni partner doprineo svojim lokalnim kontaktima i znanjem o tržištu.

Flash, pre svega, traži primaoca master franšize. Da li biste, međutim, razmislili i o pojedinačnim franšizama, ako bude zainteresovanih i za taj oblik saradnje?

U idealnom slučaju, razvoj na nekom tržištu počinje preko primaoca master franšize. Međutim, na osnovu dosadašnjih iskustva s drugih tržišta, ponekad se razvoj može pokrenuti i s jednim ili više pojedinačnih primalaca franšize. Proces pronalaženja i integracije mastera i pojedinačnih primalaca može da teče paralelno, tako da su dobrodošli svi kandidati za pojedinačnu franšizu koji imaju ambiciju da razvijaju posao u određenim regijama Srbije. Ponajviše zbog prakse da primalac pojedinačne franšize preraste u mastera. To je, naime, vrlo česta i poželjna pojava. Malo kandidata, zapravo, želi i ima snage da odmah preuzme ulogu mastera.

Koji preduzetnici bi, stoga, bili idealni kandidati za Flash franšizu?

Uvereni smo da potencijalni kandidati treba da imaju određenog iskustva iz oblasti transporta. To, svakako, treba da budu preduzetnici koje privlači oblast transporta i logistike, kako bi uopšte mogli da se uklope u naš DNK. Takođe, kandidati treba da pokažu da mogu uspešno voditi biznis. Za nas su idealni 2PL ili 3PL provajderi – regionalne 2PL ili 3PL kompanije koje bi, kao naši pojedinačni primaoci franšize, vrlo lako mogle da ponude uslugu hitnog transporta i na taj način prošire postojeći portfelj usluga, ali i uspešno razviju franšiznu mrežu Flash-a na celoj teritoriji države. Sve u svemu, otvoreni smo za sve preduzetnike koji žele da nam se pridruže na ovom putu razvoja vrlo perspektivne usluge hitnog transporta.

Šta će biti ključne prednosti za primaoce Flash franšize?

U najkraćem, primalac master franšize ubira dvostruku korist – od ulaska na profitabilno i brzorastuće tržište isporuke „na zahtev“ i od saradnje s evropskim liderom u oblasti hitnog transporta.

Isto važi i za primaoce pojedinačne franšize. Vrata koja do sada možda nisu mogli da otvore, budući da su nastupali kao mali ili manje poznati prevoznici, sada će biti otvorena i za njih – zahvaljujući postojećim ugovorima i kontaktima kompanije Flash sa različitim značajnim klijentima, iz različitih sektora, iz svih delova Evrope.

U ovom poslu, brzina je zaista važna, ili bolje reći, ključna. Recimo, ako je do sada lokalna kompanija mogla da pruži neku vrstu hitnog transporta, sigurno nije mogla da nađe brzo rešenje. Recimo, ako se klijent javi i pita može li se preuzeti pošiljka sa severa Nemačke, većina kompanija bi imala rešenje za pet do sedam sati. Ali ne odmah. Sa Flash-om, to će se promeniti. Lokalni partner će odmah moći da kontaktira druge lokalne poslovnice kompanije Flash i preuzme pošiljku iz bilo kog dela Evrope u roku od sat vremena. To će, priznaćete, biti nemerljiva prednost ove saradnje.

Šta su ključni zadaci primalaca franšize? Na kakvu podršku kompanije mogu da računaju?

Treba istaći da se obaveze mastera i pojedinačnih primalaca franšize razlikuju.

Kad govorimo o pojedinačnim primaocima, to bi, u idealnom slučaju, kako smo već pomenuli, bile kompanije koje se već bave transportom, imaju izgrađenu logistiku i bazu klijenata. Oni će imati dva zadatka. Prvo, treba da razviju posao na teritoriji koja im je dodeljena, što znači da treba da se obrate svojim, postojećim, ali i novim klijentima, razmotre ima li potrebe za hitnim transportom i stave klijentima do znanja da sada nude i premijum uslugu urgentnog transporta. Ponoviću, te kompanije do tog trenutka možda nisu mogle da otvore sva vrata ili im to nije bilo u fokusu. Mi ćemo im u tom slučaju pomoći, staviti na raspolaganje dugu listu potencijalnih klijenata, ali partneri moraju da stupe u kontakt sa tim klijentima, identifikuju da li klijenti imaju potrebu za hitnim transportom, i ako imaju, da im predoče kako mogu da im pomognu.

Važno je reći i da pojedinačni primalac franšize ne mora da rebrendira sva svoja vozila. Može da nastavi da koristi postojeća vozila, ali nije isključeno da će, na osnovu toga što je postao deo Flash-a, odlučiti da unajmi ili obogati svoju flotu vozilima koje nije imao u potrfelju – da doda kombi, mali kamion, ako je do sada u floti, recimo, imao samo velike kamione. Ili, ako je imao vozila koja nije tako često koristio, on sada, kao primalac pojedinačne franšize, može, recimo, da taj deo flote angažuje i brendira isključivo za usluge Flash-a. U tom slučaju, stavlja logo kompanije Flash na vozilo i vozi samo za Flash, ne koristi ga ni za jedan drugi posao.

Da sumiramo, partner može da nastavi da radi svoj posao, pruža usluge dosadašnjim klijentima, ali, ako vrši uslugu hitnog transporta kao naš primalac franšize, onda to radi samo i jedino pod okriljem naše organizacije, što znači da svaku pošiljku unosi u naš sistem upravljanja transportom – TMS, pri čemu, svaka pošiljka mora da bude zabeležena i transparentna. Naravno, mi zahtevamo da partner održava najviši nivo usluge kad dođe do preuzimanja i transporta, to je obavezno. Pomenuli smo i da treba da razvija regionalnu mrežu klijenata na svojoj teritoriji, da se obraća svim sektorima koji imaju potrebu za ovom uslugom. Ključna obaveza pojedinačnog primaoca franšize jeste, dakle, da je zadužen za obavljanje transporta, on je taj koji mora na vreme da preuzme pošiljku iz bilo god dela Evrope, da je nadgleda, prati preko našeg TMS-a i preveze do odredišta.

Primalac master franšize ima nešto drugačiju ulogu. Prvo, on se ne bavi transportom – preuzimanjem i isporukom. Drugo, neće biti zadužen za klijente, to jest, neće morati da privlači nove klijente, stupa u kontakt i sarađuje s njima, jer je to zadatak primaoca pojedinačne franšize. Njegova jedina uloga je da, iz godine u godinu, razvija mrežu pojedinačnih primalaca franšize na teritoriji čitave države, što znači da će biti zadužen da pronalazi, integriše i profesionalno usmerava pojedinačne primaoce franšize.


Prednosti za primaoce Flash franšize / Primalac franšize ubira dvostruku korist – od ulaska na profitabilno i brzorastuće tržište isporuke „na zahtev“ i od saradnje s evropskim liderom u oblasti hitnog transporta