„Brzim čitanjem“ do sopstvenog biznisa

Franšizni koncept „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ započeće poslovanje u još jednoj zemlji regiona – Sloveniji, a primalac franšize je firma Mihaela Babiča. Naime, Babič je svojevremeno bio primalac franšize DOOR International u Sloveniji i trener te kompanije, baš kao i Časlav Mančić, jedan od tvoraca programa „Brzo čitanje i mudro učenje“. Kada je Babič saznao da je njegov nekadašnji kolega Mančić osmislio i program namenjen deci, a koji se bazira na tehnikama „brzog čitanja i mudrog učenja“, nije se mnogo dvoumio oko pokretanja novog posla.
– Odlučio sam se da uzmem ovu franšizu, jer program koji treneri kompanije DOOR predaju odraslima u međunarodnim firmama po svim kontinentima, a koji je korišćen kao osnova za kreiranje programa za decu, dobro poznajem. Uveren sam da će deca koja će pohađati program „Brzo čitanje i mudro učenje“ značajno poboljšati svoje sposobnosti i postizati uspehe i u školovanju, i kasnije u karijeri. Na taj se način, već u ranim godinama, kod dece podiže kreativnost, sposobnost brzog obrađivanja podataka i samouvereno izlaganje – što daje velik potencijal budućem razvoju ekonomije u Sloveniji. To će nam biti vrlo važno za vremena koja dolaze – objašnjava Babič šta ga je motivisalo da postane primalac master franšize.
Pored toga što je bio oduševljen što će raditi nešto dobro za decu, dopalo mu se i to što će moći da bude i više kod kuće, u Kopru, i što će moći da dobro živi od ovog posla. Budući da je primalac master franšize, Babič ujedno ima i pravo da dalje razvija mrežu škola na tetirotiji Slovenije tako što će pronalaziti nove primaoce franšize. Na taj način, kako kaže, šansa se pruža i drugim preduzetnim ljudima koji imaju želju da pokrenu posao u oblasti edukacije. – „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ je izuzetna prilika za potencijalne primaoce pojedinačnih franšiza, jer u Sloveniji živi više od 190 hiljada dece uzrasta između 6 i 14 godina. Reč je o idealnom poslu za svakoga ko voli da radi sa decom, i želi da poboljša svoj životni standard – objašnjava Babič.
U Sloveniji, pema njegovim rečima, ima više različitih programa učenja, ali ne postoji sličan „Školi brzog čitanja i mudrog učenja“, koji na jednostavan i siguran način, tokom šest meseci deci omogućava – ne samo da savladaju tehnike brzog čitanja i pamćenja, da nauče da izdvajaju ključne reči iz svojih lekcija i vizuelno mapiraju gradivo, pa čak i da unaprede veštine prezentiranja naučenog – već i da ta svoja znanja i veštine počnu da sistematski koriste u školovanju, pod budnim okom sertifikovanih instruktora za sve vreme trajanja kursa. – Deca lako uče nove veštine, ali ih obično nedovoljno koriste, tako da im to ne donosi rezultate. Ovo je revolucionarni pristup koji obezbeđuje visok nivo implementacije – i to sa fokusom na uspeh u školovanju i karijeri, jer razvoj kapaciteta za funkcionalno učenje postaje jedan od ključnih kriterijuma za uspešnost u poslu, u svetskim razmerama. Kada današnja deca završe svoje formalno školovanje, taj kapacitet, poznat pod terminom ‘learnability’, postaće verovatno najvažniji faktor poslovne uspešnosti – objašnjava Babič.
– Ako uzmem u obzir kako se sistem brzo širi po Srbiji i Hrvatskoj, mislim da će franšizu „Brzog čitanja i mudrog učenja“ u sledeće dve godine imati više od 40 odsto regionalnih centara Slovenije – uveren je Babič.
Miroslav Samardžić, koji je uz Časlava Mančića osmislio celokupan koncept škole, kaže da, kada su pre oko godinu dana krenuli da šire franšiznu mrežu, nisu mogli ni da pretpostave da će otvoriti škole u 14 gradova Srbije, ali i u Hrvatskoj, BiH, Crnoj Gori i Sloveniji. – Stvorili smo školu iz snova koja se podjednako voli u Beogradu, Podgorici, Velikoj Gorici, Istočnom Sarajevu i u svim drugim mestima. Planova za naredni period ima na pretek – sledeći cilj nam je Italija – kaže Samardžić.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...