Tri prijatelja, dva vozila i tri rute

GoOpti / Trenutno u okviru GoOpti mreže posluje 17 franšiznih jedinica, a u 2020. planiraju da otvore još 13
Četvrtak
12.12.2019.
Da bi do aerodroma stigli lako i komforno, morali su pokrenuti sopstveni biznis. Tako je nastao GoOpti, kompanija specijalizovana za putnički prevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja i namerava da franšiznu mrežu proširi i van ovog regiona.
 

Marka, Sašu i Tomaža, trojicu strastvenih putnika, ujedno i prijatelja, poreklom iz Slovenije, povezivale su dve zajedničke stvari – ljubav prema putovanju i neverica koliko je teško doći do aerodroma odakle bi, zapravo, započeli svoje putovanje. Svaki put kada bi rezervisali karte za  putovanja, krenula bi mučna potraga za prevozom do aerodroma. Taksi je uvek bila preskupa opcija, do udaljenih aerodroma gotovo i da nije bilo linijskog prevoza, dok javni prevoz neretko ne funkcioniše baš najbolje. Tako su se početak i kraj putovanja često pretvarali u agoniju. Međutim, zbog brojnih takvih situacija nastala je i ideja da osnuju kompaniju koja će pomoći putnicima da stignu od svoje kuće do aerodroma ili sa njega do doma u optimalno vreme, bilo kog dana, po prihvatljivim cenama. Svoju kompaniju su nazvali GoOpti.

Tri prijatelja su pokrenula biznis 2011. u Ljubljani sa dva vozila i tri rute. Već sledeće godine na njihovoj mapi se našao Maribor kao i gradovi na slovenačkoj obali Jadrana. GoOpti u Zagreb stiže 2014, a već sledeće ulaze na italijansko tržište, na kom se još uvek uspešno šire. I ova godina je bila uspešna za GoOpti jer su otvorili dva nova tržišta – Albaniju i Crnu Goru, a kako kažu, rade i na otvaranju novih destinacija. Vremenom su shvatili da će im za širenje mreže biti potrebna svojevrsna optimizacija poslovanja i zaključili da će efikasnije širenje mreže postići kroz franšizni model saradnje. 

– Kad smo započeli, imali smo ideju da osnujemo kompaniju koja će putnicima pomoći da lakše putuju do aerodroma. Kao što smo već pomenuli, u početku smo krenuli sopstvenim vozilima i brzo postigli veliki uspeh. Kako je potražnja porasla i količina posla se povećala, odlučili smo da se fokusiramo na razvoj naše platforme i inovativnih tehnologija kojima bi mogli optimizovati svoje usluge i ostvariti veći profit. Shvatili smo da je razvoj takvog sistema ključan za uspostavljanje uspešnog poslovanja i za isticanje od ostalih ponuđača prevoza. Tada smo počeli da radimo i s kooperantima-podugovaračima, međutim, naišli smo na problem u vezi s pouzdanošću, koja je inače jedna od temeljnih vrednosti GoOptija. Dakle, znali smo da nam treba druga vrsta poslovnog modela koji će nas dovesti do partnera koji veruju u GoOpti i koji to prepoznaju kao svoju ličnu priliku i priču o uspehu. To je jedini način kojim možemo biti sigurni da su naši standardi kvaliteta ispoštovani u svim oblistima koja pokrivamo, a tu se franšizni model pokazao vrlo uspešnim – objašnjava generalni direktor Marko Guček zašto su se odlučili za franšizu.

Trenutno u okviru GoOpti mreže posluje 17 franšiznih jedinica, a u 2020. planiraju da otvore još 13. Reč je o primaocima pojedinačne franšize, ali se često dešava da, kako kaže Guček, primaoci počnu da rade u jednom gradu, odnosno, sa jednom rutom, a zatim nastave da dodaju nove, šireći se na čitav region.

Idealan kandidat za GoOpti franšizu je, prema njegovim rečima, preduzetnik ili preduzetnica, koji već imaju određeno iskustvo u logistici ili radu u turizmu. – Nije presudno da on ili ona imaju svoja vozila niti da već obavljaju usluge prevoza, međutim, to je plus. Štaviše, za nas je najvažnije da je kandidat motivisan, preduzetničkog duha, da može upravljati resursima i organizovati transfere te da svoje usluge prodaje lokalnom tržištu, lokalnim turističkim agencijama i kompanijama. Naravno da svi naši primaoci franšiza prolaze edukaciju i dobijaju svu potrebnu podršku i materijale, ali ipak tražimo nekoga ko je ambiciozan i posvećen poslu – naglašava Marko Guček i dodaje da poslovanje kroz franšizu donosi brojne benefite za obe strane.

– Franšizing vidimo kao deljenje istih vrednosti, ali i zajednički posao usmeren ka većem cilju. GoOpti primaoci franšize vode svoje male biznise uz našu podršku i prednosti koje donosi poslovanje u velikoj mreži. Podrška je kontinuirana od samog početka i u svakom segmentu poslovanja – objašnjava Guček.

Za sada žele najviše da se šire u Adriatik regionu i u Italiji. Zanimljiva su im i tržišta Rumunije, Bugarske i Mađarske. – Generalno govoreći, naš cilj svakako jesu tržišta srednje i zapadne Evrope – kaže Guček.


Deliti iste vrednosti / GoOpti primaoci franšize vode svoje male biznise uz podršku davaoca franšize i prednosti koje donosi poslovanje u velikoj mreži
Vesna Lapčić
Novinar