Tri prijatelja, dva vozila i tri rute
Marka, Sašu i Tomaža, trojicu strastvenih putnika, ujedno i prijatelja, poreklom iz Slovenije, povezivale su dve zajedničke stvari – ljubav prema putovanju i neverica koliko je teško doći do aerodroma odakle bi, zapravo, započeli svoje putovanje. Svaki put kada bi rezervisali karte za putovanja, krenula bi mučna potraga za prevozom do aerodroma. Taksi je uvek bila preskupa opcija, do udaljenih aerodroma gotovo i da nije bilo linijskog prevoza, dok javni prevoz neretko ne funkcioniše baš najbolje. Tako su se početak i kraj putovanja često pretvarali u agoniju. Međutim, zbog brojnih takvih situacija nastala je i ideja da osnuju kompaniju koja će pomoći putnicima da stignu od svoje kuće do aerodroma ili sa njega do doma u optimalno vreme, bilo kog dana, po prihvatljivim cenama. Svoju kompaniju su nazvali GoOpti.
Tri prijatelja su pokrenula biznis 2011. u Ljubljani sa dva vozila i tri rute. Već sledeće godine na njihovoj mapi se našao Maribor kao i gradovi na slovenačkoj obali Jadrana. GoOpti u Zagreb stiže 2014, a već sledeće ulaze na italijansko tržište, na kom se još uvek uspešno šire. I ova godina je bila uspešna za GoOpti jer su otvorili dva nova tržišta – Albaniju i Crnu Goru, a kako kažu, rade i na otvaranju novih destinacija. Vremenom su shvatili da će im za širenje mreže biti potrebna svojevrsna optimizacija poslovanja i zaključili da će efikasnije širenje mreže postići kroz franšizni model saradnje.
– Kad smo započeli, imali smo ideju da osnujemo kompaniju koja će putnicima pomoći da lakše putuju do aerodroma. Kao što smo već pomenuli, u početku smo krenuli sopstvenim vozilima i brzo postigli veliki uspeh. Kako je potražnja porasla i količina posla se povećala, odlučili smo da se fokusiramo na razvoj naše platforme i inovativnih tehnologija kojima bi mogli optimizovati svoje usluge i ostvariti veći profit. Shvatili smo da je razvoj takvog sistema ključan za uspostavljanje uspešnog poslovanja i za isticanje od ostalih ponuđača prevoza. Tada smo počeli da radimo i s kooperantima-podugovaračima, međutim, naišli smo na problem u vezi s pouzdanošću, koja je inače jedna od temeljnih vrednosti GoOptija. Dakle, znali smo da nam treba druga vrsta poslovnog modela koji će nas dovesti do partnera koji veruju u GoOpti i koji to prepoznaju kao svoju ličnu priliku i priču o uspehu. To je jedini način kojim možemo biti sigurni da su naši standardi kvaliteta ispoštovani u svim oblistima koja pokrivamo, a tu se franšizni model pokazao vrlo uspešnim – objašnjava generalni direktor Marko Guček zašto su se odlučili za franšizu.
Trenutno u okviru GoOpti mreže posluje 17 franšiznih jedinica, a u 2020. planiraju da otvore još 13. Reč je o primaocima pojedinačne franšize, ali se često dešava da, kako kaže Guček, primaoci počnu da rade u jednom gradu, odnosno, sa jednom rutom, a zatim nastave da dodaju nove, šireći se na čitav region.
Idealan kandidat za GoOpti franšizu je, prema njegovim rečima, preduzetnik ili preduzetnica, koji već imaju određeno iskustvo u logistici ili radu u turizmu. – Nije presudno da on ili ona imaju svoja vozila niti da već obavljaju usluge prevoza, međutim, to je plus. Štaviše, za nas je najvažnije da je kandidat motivisan, preduzetničkog duha, da može upravljati resursima i organizovati transfere te da svoje usluge prodaje lokalnom tržištu, lokalnim turističkim agencijama i kompanijama. Naravno da svi naši primaoci franšiza prolaze edukaciju i dobijaju svu potrebnu podršku i materijale, ali ipak tražimo nekoga ko je ambiciozan i posvećen poslu – naglašava Marko Guček i dodaje da poslovanje kroz franšizu donosi brojne benefite za obe strane.
– Franšizing vidimo kao deljenje istih vrednosti, ali i zajednički posao usmeren ka većem cilju. GoOpti primaoci franšize vode svoje male biznise uz našu podršku i prednosti koje donosi poslovanje u velikoj mreži. Podrška je kontinuirana od samog početka i u svakom segmentu poslovanja – objašnjava Guček.
Za sada žele najviše da se šire u Adriatik regionu i u Italiji. Zanimljiva su im i tržišta Rumunije, Bugarske i Mađarske. – Generalno govoreći, naš cilj svakako jesu tržišta srednje i zapadne Evrope – kaže Guček.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE
Poreski sistem postaje sve kompleksniji, a česte promene zakona i nemogućnost da se one isprate, stvaraju sve veću glavobolju privrednicima. Biljana Trifunović, vlasnica kompanije IFA, osmislila je poslovni model koji uključuje konsalting i edukaciju, s ciljem da reši nedoumice u svakodnevnom poslovanju.
Mirko Curaković iz Novog Sada primalac je MiniPani franšize već 12 godina. Ugostiteljstvo je, kako kaže, i posao od kog živi, ali i ljubav, jer to voli da radi.
Kako se razvija partnerstvo s kompanijom Brian Tracy Global, koliko sam može doprineti sistemu te koje su prodajne veštine danas najdelotvornije, otkriva Darko Mirković, primalac master franšize Brian Tracy Global
Franšizni sistem iz oblasti zabave Roomescape otvorio je 2013. prvi centar u Novom Sadu, a godinu dana nakon toga – osvaja svet.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
POPULARNO NA FORUMU
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kurirska franšiza i u Srbiji
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...