Nove škole brzog čitanja
Krajem 2019. „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ je i zvanično stigla na tržište Severne Makedonije – potpisivanjem franšiznog ugovora, edukativni centar St. George postao je primalac master franšize i preuzeo obavezu da dalje razvija franšiznu mrežu „Škole“ na teritoriji Severne Makedonije. Samo posle mesec dana, potpisana su dva nova ugovora o franšizi, tako da su se mreži „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ pridružila dva nova partnera.
Posao se radi od srca
Julija Kališevska je upravo jedan od novih primalaca ove edukativne franšize. Kao majka troje muške dece, u svom domu je, kako kaže, već imala mini-školu. Kako su deca rasla, počela je da razmišlja kako da im pomogne u školskim obavezama.
– Morate da budete vrlo kreativni u pronalaženju načina kako da motivišete decu da bi uradili domaći zadatak ili pročitali lektiru. Verovala sam da postoje modeli i metode funkcionalnog učenja koji se razlikuju od onih kada smo mi išli u školu. Kada sam saznala za „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“, shvatila sam da je to upravo metoda za kojom sam tragala i da sada mogu pomoći svojoj deci da postanu „bolja verzija“ sebe – da probude svoj potencijal pomoću ovih moćnih tehnika i alata za čitanje i učenje, da razviju veštinu izdvajanja najbitnijih informacija, dugotrajnu memoriju, funkcionalno izražavanje kroz prezentaciju naučenog i, naravno, da uštede vreme – navodi sve prednosti Kališevska.
– S druge strane, saznavši da daju franšizu, shvatila sam da je „Škola“ i odlična prilika za pokretanje sopstvenog posla, posebno što bi to bio posao u kojem bih istinski uživala i radila ga od srca – dodaje Julija Kališevska koja je potpisala franšizni ugovor za centralni deo Skoplja.
Julija je, inače, odavno tragala za stabilnim franšiznim sistemom, jer bi to bila, kako kaže, dobra osnova za pokretanje sopstvenog posla. Posebno joj je bilo važno kakvu će podršku dobiti od davaoca franšize te je to bio jedan od osnovnih faktora koji je presudio da uzme ovu franšizu. Svidela joj se podrška koju je dobila tokom obuke za predavače i držanje nastave, kao i po pitanju vođenja i poslovanja edukativnog centra. – Iako imam diplomu iz marketinga i menadžmenta i deo sam porodičnog preduzeća u koje smo svi uključeni, ovo je ipak bila odlična prilika da ostvarim svoj san u kojem bih mogla da izrazim svu svoju kreativnost – kaže ona.
Prvi utisci su više nego pozitivni. S ponosom, ističe naša sagovornica, primećuje da su današnji roditelji vrlo posvećeni, brižni i da mnogo ulažu u svoju decu. – U Severnoj Makedoniji skoro svako dete pohađa neke dodatne časove, ide na sport ili kurs jezika. Roditelji su prepoznali i značaj „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ te da će deca zahvaljujući onome što nauče kod nas lakše sama savladavati lekcije iz biologije, hemije i drugih predmeta. Na taj način, roditelji neće morati da plaćaju dodatne časove, a deci će ostati više slobodnog vremena – objašnjava ona.
Drugi posao s puno potencijala
Novi primalac franšize je i Ljubomir Stojčeski. On je, sa svojom partnerkom Viktorijom, takođe uzeo franšizu za Skoplje, ali za opštinu Karpos. – Otkako smo saznali za uspeh „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ u drugim zemljama regiona, odlučili smo da se i mi priključimo timu i jedan efikasan metod donesemo u našu zemlju. Kroz ovaj program, želimo da pomognemo makedonskim učenicima da postignu značajno bolje rezultate u obrazovanju, mentalnom razvoju, da napreduju u životu. Dodatni potencijal, u poslovnom smislu, vidimo i u mogućnosti da se usavršavaju i studenti i odrasli, kojima metode „Škole“ mogu pomoći u daljem razvoju karijere – kaže on.
Stojčeski ističe da se na teritoriji opštine na kojoj će biti otvorena njegova „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ već nalazi veliki broj osnovnih i srednjih škola, što je i znak da ima mnogo dece kojoj će pomoć biti potrebna. – Nadamo se da ćemo vrlo brzo upriličiti svečano otvaranje i da ćemo održati prvu besplatnu radionicu za sve zainteresovane – namopinje Stojčeski.
Ulazak u novi posao neće mu predstavljati veliki problem, kaže on. Stojčeski je, naime, diplomirani inženjer elektrotehnike i magistar ekonomije koji već ima iskustva u preduzetništvu – pored toga što vodi svoje preduzeće, angažovan je i kao mentor u oblasti socijalnog preduzetništva. Njegova partnerka Viktorija je diplomirala makedonski jezik i radi u jednoj od najvećih izdavačkih kuća u Severnoj Makedoniji.
– „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“ doživljavamo kao našu drugu profesiju sa velikim potencijalom za dalji razvoj – ističe Stojčeski.

POGLEDAJTE ČLANKE

„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...