Direct Booker ulazi na tržište Italije
Valentino Lucis, postojeći primalac franšize Direct Booker-a za oblast Cresa, Raba i Lošinja, odlučio je, naime, da se upusti u još jedan izazov i potpiše ugovor o franšizi i za oblast Furlanija-Julijske krajine (Friuli-Venecija-Giulia) u Italiji. Za mnoge je možda ludost investirati u turizam i upravljanje privatnim smeštajem u vreme kada su putovanja svedena na minimum, međutim, za Lucisa, kako sam kaže, bilo je pravo vreme za takav poduhvat.
– Odlučio sam se za Italiju, i to upravo u ovo vreme pandemije, jer verujem da je više nego ikad u ovoj krizi potrebno iznajmljivačima privatnog smeštaja ponuditi ruku partnerstva i pozicionirati njihove ponude na što veći broj „buking“ kanala. Kada okolnosti budu povoljnije, kada prođe ovo teško i krizno vreme, pokrenuće se i prodaja smeštajnih turističkih kapaciteta, pogotovo onih koji su već dobro pozicionirani. Verujem da partneri koji budu sarađivali sa Direct Booker-om to mogu da očekuju – kaže Lucis, koji se u ugostiteljskom poslu nalazi već osam godina.
Franšizu Direct Booker-a za oblast Cresa, Lošinja i Raba uzeo je u decembru 2018. Iako je situacija sa koronavirusom u potpunosti promenila poslovno okruženje, održali su poslovanje i tokom ove godine i trenutno upravljaju sa stotinak objekata i nastavljaju sa daljim rastom. Pošto se uverio da franšiza radi i da je poslovni model dobro osmišljen, siguran je da će vremenom postići i dobre rezultate u Italiji. – Video sam da je ljudima koji se bave iznajmljivanjem smeštaja potrebna usluga koja im može pomoći oko popunjavanja njihovih jedinica, a da pritom ne moraju brinuti oko dopisivanja s gostom, praćenja kalendara i slično. Direct Booker je, naime, razradio baš sve što treba jednom iznajmljivaču i nudi potpunu agencijsku uslugu po principu „ključ u ruke“ – kaže on.
I za njega lično, uzimanje franšize bio je pravi izbor, više nego da je posao, kako kaže, pokrenuo od nule.
– Franšiza mi nije strana, radio sam već po ovom modelu. U franšiznom poslovanju sve je već razrađeno, problemi izbegnuti, već vidimo i rezultate, učinke marketinga. Sve od A do Š, što jednom poslovanju treba – kaže on.
Danijela Kraljević, franšizni menadžer Direct Booker-a, kaže da kompanija nastavlja sa širenjem franšizne mreže uprkos situaciji s koronavirusom. – Znamo da je situacija sa koronom škakljiva, ali opet mislimo da za preduzetne pojedince ovo može biti i dobra prilika. Ljudi su ostali bez posla, a mnogo je onih koji traže rešenja i žele da sami nešto pokrenu – ističe Kraljević.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sistem turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smeštajem, započinje poslovanje na tržištu Poljske. Ujedno su franšiznu mrežu proširili i u regionu.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.