Aplikacijom do profita / Korisnici besplatno preuzimaju ProfitApp aplikaciju koju koriste prilikom kupovine proizvoda ili usluga raznih kompanija (akceptanata ProfitApp-a), i prilikom svake takve kupovine odmah dobijaju povrat novca kao nagradu za lojalnost
Sreda
28.10.2020.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
 

Krajem 2017. u Crnoj Gori se pojavila mobilna aplikacija ProfitApp – inovativni program lojalnosti koji je povezao razne kompanije (akceptante ProfitApp-a) sa širokom bazom korisnika, kupaca i klijenata, pružajući pritom i jednima i drugima niz benefita. Sa konstantnim povećanjem broja korisnika i kompanija-akceptanata na domaćem tržištu, vrlo brzo su došli u priliku da svoj biznis model ponude i drugim preduzetnim ljudima koji bi ovaj posao razvijali kroz franšizu. Već u sledećoj fazi, ProfitApp je postao jedna od prvih, ako ne i prva, crnogorska franšiza koja je krenula u internacionalno širenje. Razlozi za uspeh svakako leže u kvalitetu i univerzalnosti same aplikacije, ali i u stimulativnom franšiznom paketu, dobro osmišljenom poslovnom modelu i sveobuhvatnoj podršci davaoca franšize. Šta su sve postigli do sada, kako teče razvoj mreže franšiznih partnera i šta ih još očekuje, za portal Franchising.rs govori Marko Mirović, franšizni menadžer kompanije ProfitApp.

Poslednji put smo o ProfitApp-u pričali pre gotovo godinu dana. U međuvremenu se dosta toga promenilo. ProfitApp se može koristiti u nekoliko zemalja. Šta su zapravo vaši poslovni ciljevi?

Da, promenilo se mnogo toga i u ProfitApp-u i oko nas. Mnogo smo radili na razvoju sistema. Želimo da korisnicima i partnerima pružimo aplikaciju koja se jednostavno koristi i omogućava razne benefite. A to nije tako jednostavno. Ipak, ciljevi su nam prilično visoki. Proširili smo se na nova tržišta. Nove funkcije su se dobro pokazale i dok ovo pričamo, u Crnoj Gori je već preko 33.000 korisnika, odnosno 5% stanovništva, prihvatilo ProfitApp. Pored povećanja broja korisnika i partnera na postojećim, otvaramo i nova tržišta. Proširili smo se na Srbiju i Bosnu i Hercegovinu. Sa zadovoljstvom mogu da kažem da će aplikacija korisnicima na tržištima Hrvatske, Slovenije i Albanije biti dostupna u prvom kvartalu 2021. Pored ovih zemalja, naredne godine ćemo nastaviti širenje u ostatku Evrope.

Uz sve navedeno, ProfitApp razvija i mrežu franšiznih partnera. Zašto ste se odlučili za ovaj vid poslovanja?  

Tako je, ProfitApp nudi primaocima franšize priliku da razvijaju svoj biznis u okviru našeg sistema. Mi smo se odlučili za ovaj poslovni model iz više razloga. Prvenstveno, želimo da imamo pouzdane partnere koji svoja lokalna tržišta odlično poznaju, jer će tako brže i efikasnije razviti mrežu korisnika i partnerskih firmi. S druge strane, franšiznim partnerima omogućavamo da ne počinju biznis od nule, već im dajemo brend, standardizovanu uslugu,dokazan sistem i marketing. U vremenu kada su rizici za početak biznisa povećani, krenuti sa već izgrađenim poslovnim modelom mnogo znači. 

Koji ste model širenja prihvatili na novim tržištima?

Naš sistem franšizinga ima dva nivoa – nacionalni i lokalni. Nacionalni nivo je master franšiza koja se dodeljuje za određenu državu i ona predstavlja tehničko-logističku centralu u toj zemlji. Ovo je veoma bitno jer na ovaj način na svim tržištima imamo tim koji partnerima za lokalne franšize pruža konstantnu podršku. Na lokalnom nivou, franšize se dodeljuju na osnovu teritorije grada, grupe gradova ili regije. Ova lokalna, ili pojedinačna, franšiza je ekskluzivna, što znači da franšizni partner jedini može razvijati ProfitApp na svojoj teritoriji.

Kakav se „profil“ primaoca franšize traži?

Najjednostavnije rečeno, naši primaoci franšiza su preduzetnici. Kada predstavljamo iskustva naših uspešnih primalaca franšize, volimo da naglasimo da iza tako dobrih rezultata stoji ozbiljan rad i posvećenost. Zato su naši franšizni partneri uglavnom ljudi koji su imali ili već imaju svoj biznis i žele da započnu nešto novo, sa manjim rizikom i velikim potencijalom za rast. Dobra povezanost na teritoriji za koju se traži franšiza je takođe ključna za uspeh. Mi dajemo podršku i dokazani sistem, a franšizni partner razvija svoj biznis i na kraju, sve zavisi od njega.

Radujemo se budućoj saradnji sa preduzetnicima iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije, sa kojima smo sada u intenzivnim pregovorima za lokalne franšize.

Ključni indikator uspeha svake franšize je povraćaj ulaganja. Kakva su vaša iskustva?

Pošto sam ja u ovaj biznis došao iz sektora investicija vezanih za turizam i nekretnine, u kome je za povrat investicije potrebno nekoliko godina, iznenadio sam se kada sam video period povrata za lokalnu franšizu. Dva puta smo u Crnoj Gori imali slučajeve u kojima je početno ulaganje za franšizu povraćeno u roku od godinu dana. Ovo je rezultat dobro postavljenog sistema, ali i velikog rada primalaca franšize. Kao što sam već pomenuo, iako izgleda lako, potrebno je uložiti ozbiljan rad za ostvarivanje dobrih rezultata. Korisnik franšize dobija sistem, a onda od njegovog rada zavisi koliko će uspešno razviti biznis.

Sve aplikacije se neprekidno menjaju i poboljšavaju. Šta da očekujemo od ProfitApp-a?

Živimo u vremenu brzih promena, a tako se menja i napreduje naša aplikacija. Konstantno radimo na tome da obezbedimo nove funkcionalnosti za korisnike i da im unapredimo iskustvo. Takođe, razvijamo i nove osobine koje su povoljne za partnerske firme i primaoce franšize. Stalno osluškujemo tržište i prilagođavamo se onome šta je značajno korisnicima i partnerima. Korisnici iz bilo koje države u kojoj postoji ProfitApp sada mogu koristiti aplikaciju i ostvarivati benefite u drugim državama, bez dodatnih troškova. Dakle, ako neko iz vaše zemlje dolazi na odmor u Crnu Goru, može tokom odmora koristiti aplikaciju, ostvarivati povrate, ali i trošiti ono što je sakupio na aplikaciji. Što se tiče novih apdejta, najznačajniji će biti povezivanje ProfitApp-a sa bankovnim računima i platnim karticama. Ovo znači da će korisnici lako moći da „dopune“ stanje na aplikaciji kako bi plaćali kod firmi partnera. U vremenu pandemije, dobićemo zaokruženi sistem za beskontaktno plaćanje i povrat novca.

Šta su sledeći koraci i ciljevi?

Uz konstantan razvoj aplikacije i zadovoljstvo korisnika i partnera siguran sam da će ProfitApp iz regionalnog prerasti u globalni sistem. Naredne godine nastavljamo širenje koje smo uspešno započeli tokom 2020. Imaćemo pristup ogromnom tržištu u kome za ProfitApp neće postojati državne granice. Ukratko, moja biznis prognoza je da će ProfitApp postati aplikacija koja će se koristiti na globalnom nivou i koja će uticati na trendove na tržištu.


Marko Mirović, franšizni menadžer kompanije ProfitApp / „Uz konstantan razvoj aplikacije i zadovoljstvo korisnika i partnera siguran sam da će ProfitApp iz regionalnog prerasti u globalni sistem. Naredne godine nastavljamo širenje koje smo uspešno započeli tokom 2020. Imaćemo pristup ogromnom tržištu u kome za ProfitApp neće postojati državne granice.“

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

„Mala kuća“ putujuća /05.04.2022.

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?

Domaći brend, uspešna franšiza /25.09.2023.

Franšiza je reč koja je postala uobičajena u našem poslovnom okruženju. Iako će većina poslovnih ljudi bez problema navesti bar tri svetska franšizna lanca, na pitanje koje su domaće franšize, često izostaje odgovor.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.