Biser Balkana / Franšiza Direct Booker-a pokrivaće od sada i područje Ohrida
Petak
02.07.2021.
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
 

Pandemija koronavirusa je pokazala kako „svet najednom može stati“. Gotovo da ne postoji oblast života koja nije bila pogođena. Ipak, godinu dana kasnije, ljudi ponono razmišljaju o odmoru, putovanjima, turističkim destinacijama koje su oduvek želeli da posete. Direct Booker, dubrovačka agencija poznata po sofisticiranom sistemu iznajmljivanja i upravljanja privatnim smeštajem, potvrđuje da su, uprkos svim izazovima, uspeli da održe poslovanje i tokom najtežih trenutaka pandemije. I ne samo to. U poslednjih šest meseci su ušli na nova tržišta i potpisali čak četiri franšizna ugovora – krajem 2020. za Tenerife i Lisabon, a ove godine za Ohrid i Krf.

Direct Booker stiže na Ohrid

Jedan od novih primalaca franšize je Nikola Mitevski iz Severne Makedonije. Pre dva meseca je potpisao ugovor o franšizi i preuzeo obavezu da razvija poslovanje i pruža usluge Direct Booker-a na području Ohrida, jedne od najatraktivnijih turističkih destinacija Balkana.

Mitevski u ovaj posao, kako kaže, ne ulazi nespreman, budući da već ima iskustva u turizmu. – Znao sam za Direct Booker brend i pre nego što sam počeo ozbiljno da razmišljam o uzimanju franšize, a prve informacije o načinu na koji ovaj sistem sarađuje s iznajmljivačima privatnog smeštaja dobio sam upravo „iz prve ruke“, od svog prijatelja koji izdaje apartmane u Cavtatu – objašnjava on.

Mitevski je trenutno u fazi pokretanja posla – prošao je obaveznu edukaciju o funkcionisanju Direct Booker sistema te uspeo da akvizira više objekata s područja Ohrida. Dodaje da ga, međutim, čeka još nekoliko krupnih koraka pre nego što počne da posluje u punom obimu. – Proces potpisivanja ugovora s platformama za oglašavanje smeštaja, kao i podešavanje sistema ne idu tako brzo. Sistem Direct Booker-a je vrlo moderan, kompleksan i obiman te treba dosta vremena kako bi se savladao, uprkos tome što već imamo iskustva sa sličnom materijom – kaže Mitevski.

S druge strane, radi se o najboljem sistemu koji smo do sad videli – naglašava on.

Kakve će prednosti i olakšice privatnim iznajmljivačima s područja Ohrida doneti Direct Booker ostaje da se vidi, međutim, kako kaže Mitevski, početak obećava. U to su ga uverile i prve reakcije vlasnika akviziranih objekata. – Već imamo nekoliko iznajmljivača koji čekaju da uđu u sistem, a svi kažu da je ovakav model upravljanja privatnim smeštajem odlična ideja – poručuje Mitevski.

Saradnja s davaocima franšize za sada protiče u najboljem redu. – Kolege su vrlo ljubazne i profesionalne – kaže on.

Jedina naša bojazan je predstojeća sezona, koja će, po svemu sudeći, opet biti složena i problematična. Stoga smo se poslednjih mesec dana toj problematici maksimalno posvetili – kaže Nikola Mitevski.

I Grčka na franšiznoj mapi

Prilično sam uveren da će se Direct Booker etablirati kao jedna od najboljih kompanija za upravljanje privatnim smeštajem u svetu – kaže Teofilos Ciepas iz Grčke, nakon što je potpisao ugovor i upoznao se s načinom funkcionisanja Direct Booker-a. Kao primalac franšize, Ciepas će, za početak, pokrivati ostrvo Krf. 

Do dubrovačke kompanije je došao, kako kaže, tražeći nove poslovne prilike, a privukli su ga profesionalnost i besprekorna organizacija sistema. Ipak, kad razmišlja o tome što je presudno uticalo na odluku da stupi u partnerstvo s Direct Booker-om, Ciepas kaže da je najvažniji faktor bila poslovna priča osnivača kompanije, Nina Dubretića i Nikole Grubelića. – Reč je o self-made preduzetnicima s neverovatnim osećajem za biznis, koji su kompaniju izgradili od nule i stekli neprocenjivo iskustvo na svim nivoima. Sa moje tačke gledišta, njihov plan razvoja, koji se bazira na sistemu franšize, odlična je strategija i za Direct Booker i za franšiznu mrežu, jer govorimo o relativno mladoj industriji u kojoj će brzina sticanja novih klijenata biti presudna. Poslednji faktor, ali ne manje važan, jeste interni razvoj naprednih tehnoloških rešenja, poput Booker Tools-a, koji može da obezbedi bolje strateško pozicioniranje i poveća šanse za dugoročnu održivost – objašnjava Teofilos Ciepas.

Njegovo bogato i raznovrsno poslovno iskustvo, koje obuhvata upravljanje, razvoj, prodaju i marketing, i to u nekoliko različitih industrija (brza roba široke potrošnje, softverska i auto-industrija), sigurno će biti od velike koristi kad se biznis počne odvijati „punom parom“. A jedan aspekt posla – iznajmljivanje privatnog smeštaja – već mu je iz ličnog iskustva vrlo dobro poznat. Vođenje posla će mu, međutim, biti olakšano i time što će raditi pod franšizom.

U današnje vreme, preduzetnici sve više uviđaju prednosti uzimanja franšize u odnosu na započinjanje posla „od nule“. Dobijate know-how, dokazani poslovni model i snažan brend, podršku čitave mreže. Svi ti faktori utiru put profitabilnijem ishodu. Moram posebno da pomenem podršku kolega iz sedišta Direct Booker-a, koji su uvek profesionalni i spremni da pruže rešenja i smernice kad se za tim ukaže potreba – naglašava Ciepas.

Grčka je, ne treba posebno naglašavati, izuzetno konkurentno tržište. Ciepas je svestan da u sektoru izdavanja i upravljanja privatnim smeštajem na toj teritoriji već postoji nekoliko tržišnih igrača, a takmiče se i male, lokalne kompanije i velike svetske korporacije. – Turizam je u Grčkoj najznačajnija grana privrede, budući da njegov udeo u BDP-u iznosi 25%. Oko 30 miliona turista koji su posetili Grčku 2019. generisali su bruto dohodak veći od 50 milijardi evra. Tržište smeštaja je, međutim, vrlo diversifikovano i sastoji se od porodičnih apartmana do ogromnih hotelskih kompleksa s 5 zvezdica. Verujem da je tržište smeštaja prilično neistraženo i da Direct Booker u Grčkoj može da ostvari prednost i postane sistem koji unosi razliku – smatra naš sagovornik.

Na tom putu, Ciepasu ne nedostaje ličnih ambicija. Njegova vizija je, kako kaže, da ovaj biznis, od usputnog posla koji će obuhvatiti upravljanje smeštajem u regiji Epira i Jonskih ostrva, razvije u jednu od najvećih agencija u Grčkoj. – Kao franšizni partner koji će biti zadužen za teritoriju Grčke, prilično sam uveren da će optimistični scenario prevladati, jer čvrsto verujem da će tehnička rešenja, poput Booker Tools-a, doneti komparativnu prednost i obezbediti Direct Booker-u lidersku poziciju – kaže Ciepas.

Sistem koji unosi razliku

Direct Booker povezuje iznajmljivače smeštaja i putnike tako da obe strane ostvare određene benefite. S jedne strane, privatnim iznajmljivačima smeštaja se olakšava poslovanje jer kompletno bukiranje smeštajnih jedinica obavlja Direct Booker i to čini preko svih većih svetskih platformi namenjenih oglašavanju privatnog smeštaja.

Osim same prodaje smeštajnih jedinica, Direct Booker svojim iznajmljivačima nudi i čitav set usluga – podršku u boljem uređenju smeštajnih jedinica, savetovanje oko prodaje, praćenje konkurentnosti objekata na tržištu, automatizovano zatvaranje kalendara, naplatu rezervacija, komunikaciju s gostom i slično. Osim toga, ideja Direct Booker-a je i da se s privatnim iznajmljivačima „uvežu“ i drugi pružatelji usluga – ugostiteljski objekti, prevoz, animacije – te da svi zajedno gostu pruže jedinstveno iskustvo i kompletnu uslugu, uz određene povoljnosti. 


Partneri iz Grčke / „U današnje vreme, preduzetnici sve više uviđaju prednosti uzimanja franšize u odnosu na započinjanje posla od nule. Dobijate know-how, dokazani poslovni model i snažan brend, podršku čitave mreže. Svi ti faktori utiru put profitabilnijem ishodu.“