Direct Booker osvaja jug
Pandemija koronavirusa je pokazala kako „svet najednom može stati“. Gotovo da ne postoji oblast života koja nije bila pogođena. Ipak, godinu dana kasnije, ljudi ponovo razmišljaju o odmoru, putovanjima, turističkim destinacijama koje su oduvek želeli da posete. Direct Booker, dubrovačka agencija poznata po sofisticiranom sistemu iznajmljivanja i upravljanja privatnim smeštajem, potvrđuje da su, uprkos svim izazovima, uspeli da održe poslovanje i tokom najtežih trenutaka pandemije. I ne samo to. U poslednjih šest meseci su ušli na nova tržišta i potpisali čak četiri franšizna ugovora – krajem 2020. za Tenerife i Lisabon, a ove godine za Ohrid i Krf.
Direct Booker stiže na Ohrid
Jedan od novih primalaca franšize je Nikola Mitevski iz Severne Makedonije. Pre dva meseca je potpisao ugovor o franšizi i preuzeo obavezu da razvija poslovanje i pruža usluge Direct Booker-a na području Ohrida, jedne od najatraktivnijih turističkih destinacija Balkana.
Mitevski u ovaj posao, kako kaže, ne ulazi nespreman, budući da već ima iskustva u turizmu. – Znao sam za Direct Booker brend i pre nego što sam počeo ozbiljno da razmišljam o uzimanju franšize, a prve informacije o načinu na koji ovaj sistem sarađuje s iznajmljivačima privatnog smeštaja dobio sam upravo „iz prve ruke“, od svog prijatelja koji izdaje apartmane u Cavtatu – objašnjava on.
Mitevski je trenutno u fazi pokretanja posla – prošao je obaveznu edukaciju o funkcionisanju Direct Booker sistema te uspeo da akvizira više objekata s područja Ohrida. Dodaje da ga, međutim, čeka još nekoliko krupnih koraka pre nego što počne da posluje u punom obimu. – Proces potpisivanja ugovora s platformama za oglašavanje smeštaja, kao i podešavanje sistema ne idu tako brzo. Sistem Direct Booker-a je vrlo moderan, kompleksan i obiman te treba dosta vremena kako bi se savladao, uprkos tome što već imamo iskustva sa sličnom materijom – kaže Mitevski.
– S druge strane, radi se o najboljem sistemu koji smo do sad videli – naglašava on.
Kakve će prednosti i olakšice privatnim iznajmljivačima s područja Ohrida doneti Direct Booker ostaje da se vidi, međutim, kako kaže Mitevski, početak obećava. U to su ga uverile i prve reakcije vlasnika akviziranih objekata. – Već imamo nekoliko iznajmljivača koji čekaju da uđu u sistem, a svi kažu da je ovakav model upravljanja privatnim smeštajem odlična ideja – poručuje Mitevski.
Saradnja s davaocima franšize za sada protiče u najboljem redu. – Kolege su vrlo ljubazne i profesionalne – kaže on.
– Jedina naša bojazan je predstojeća sezona, koja će, po svemu sudeći, opet biti složena i problematična. Stoga smo se poslednjih mesec dana toj problematici maksimalno posvetili – kaže Nikola Mitevski.
I Grčka na franšiznoj mapi
– Prilično sam uveren da će se Direct Booker etablirati kao jedna od najboljih kompanija za upravljanje privatnim smeštajem u svetu – kaže Teofilos Ciepas iz Grčke, nakon što je potpisao ugovor i upoznao se s načinom funkcionisanja Direct Booker-a. Kao primalac franšize, Ciepas će, za početak, pokrivati ostrvo Krf.
Do dubrovačke kompanije je došao, kako kaže, tražeći nove poslovne prilike, a privukli su ga profesionalnost i besprekorna organizacija sistema. Ipak, kad razmišlja o tome što je presudno uticalo na odluku da stupi u partnerstvo s Direct Booker-om, Ciepas kaže da je najvažniji faktor bila poslovna priča osnivača kompanije, Nina Dubretića i Nikole Grubelića. – Reč je o self-made preduzetnicima s neverovatnim osećajem za biznis, koji su kompaniju izgradili od nule i stekli neprocenjivo iskustvo na svim nivoima. Sa moje tačke gledišta, njihov plan razvoja, koji se bazira na sistemu franšize, odlična je strategija i za Direct Booker i za franšiznu mrežu, jer govorimo o relativno mladoj industriji u kojoj će brzina sticanja novih klijenata biti presudna. Poslednji faktor, ali ne manje važan, jeste interni razvoj naprednih tehnoloških rešenja, poput Booker Tools-a, koji može da obezbedi bolje strateško pozicioniranje i poveća šanse za dugoročnu održivost – objašnjava Teofilos Ciepas.
Njegovo bogato i raznovrsno poslovno iskustvo, koje obuhvata upravljanje, razvoj, prodaju i marketing, i to u nekoliko različitih industrija (brza roba široke potrošnje, softverska i auto-industrija), sigurno će biti od velike koristi kad se biznis počne odvijati „punom parom“. A jedan aspekt posla – iznajmljivanje privatnog smeštaja – već mu je iz ličnog iskustva vrlo dobro poznat. Vođenje posla će mu, međutim, biti olakšano i time što će raditi pod franšizom.
– U današnje vreme, preduzetnici sve više uviđaju prednosti uzimanja franšize u odnosu na započinjanje posla „od nule“. Dobijate know-how, dokazani poslovni model i snažan brend, podršku čitave mreže. Svi ti faktori utiru put profitabilnijem ishodu. Moram posebno da pomenem podršku kolega iz sedišta Direct Booker-a, koji su uvek profesionalni i spremni da pruže rešenja i smernice kad se za tim ukaže potreba – naglašava Ciepas.
Grčka je, ne treba posebno naglašavati, izuzetno konkurentno tržište. Ciepas je svestan da u sektoru izdavanja i upravljanja privatnim smeštajem na toj teritoriji već postoji nekoliko tržišnih igrača, a takmiče se i male, lokalne kompanije i velike svetske korporacije. – Turizam je u Grčkoj najznačajnija grana privrede, budući da njegov udeo u BDP-u iznosi 25%. Oko 30 miliona turista koji su posetili Grčku 2019. generisali su bruto dohodak veći od 50 milijardi evra. Tržište smeštaja je, međutim, vrlo diversifikovano i sastoji se od porodičnih apartmana do ogromnih hotelskih kompleksa s 5 zvezdica. Verujem da je tržište smeštaja prilično neistraženo i da Direct Booker u Grčkoj može da ostvari prednost i postane sistem koji unosi razliku – smatra naš sagovornik.
Na tom putu, Ciepasu ne nedostaje ličnih ambicija. Njegova vizija je, kako kaže, da ovaj biznis, od usputnog posla koji će obuhvatiti upravljanje smeštajem u regiji Epira i Jonskih ostrva, razvije u jednu od najvećih agencija u Grčkoj. – Kao franšizni partner koji će biti zadužen za teritoriju Grčke, prilično sam uveren da će optimistični scenario prevladati, jer čvrsto verujem da će tehnička rešenja, poput Booker Tools-a, doneti komparativnu prednost i obezbediti Direct Booker-u lidersku poziciju – kaže Ciepas.
Sistem koji unosi razliku
Direct Booker povezuje iznajmljivače smeštaja i putnike tako da obe strane ostvare određene benefite. S jedne strane, privatnim iznajmljivačima smeštaja se olakšava poslovanje jer kompletno bukiranje smeštajnih jedinica obavlja Direct Booker i to čini preko svih većih svetskih platformi namenjenih oglašavanju privatnog smeštaja.
Osim same prodaje smeštajnih jedinica, Direct Booker svojim iznajmljivačima nudi i čitav set usluga – podršku u boljem uređenju smeštajnih jedinica, savetovanje oko prodaje, praćenje konkurentnosti objekata na tržištu, automatizovano zatvaranje kalendara, naplatu rezervacija, komunikaciju s gostom i slično. Osim toga, ideja Direct Booker-a je i da se s privatnim iznajmljivačima „uvežu“ i drugi pružatelji usluga – ugostiteljski objekti, prevoz, animacije – te da svi zajedno gostu pruže jedinstveno iskustvo i kompletnu uslugu, uz određene povoljnosti.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sistem turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smeštajem, započinje poslovanje na tržištu Poljske. Ujedno su franšiznu mrežu proširili i u regionu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?