Međusobno poverenje i podrška
Ranija iskustva pokazuju da interesovanje za franšizu raste u kriznim vremenima. Hoće li se ovaj trend manifestovati i sada dok traje pandemija koronovirusa?
Na osnovu dugogodišnjeg iskustva mogu reći da franšizni model poslovanja bolje odoleva krizama. Međusobna saradnja i podrška unutar mreže, razmena informacija između primalaca franšize, podrška i angažovanje davaoca franšize – pomažu da se teška vremena prebrode lakše nego kada je preduzetnik potpuno sam. U kriznim vremenima, dakle, do izražaja dolaze sve dobre strane franšizne saradnje.
Po Vašem mišljenju, šta presudno utiče na ljude da uzmu franšizu i pokrenu biznis u okviru jednog franšiznog sistema?
Daću vam slikovit primer kako funkcioniše sistem saradnje u franšizingu. Zamislite da ste nastavnik engleskog jezika koji radi kao freelancer. Dobri ste u svom poslu, imate određen broj učenika, međutim, želite da podignete pružanje usluge na viši nivo i od toga napravite održiv mali biznis. Odlučujete se za saradnju s poznatom franšizom škole engleskog jezika, recimo, Helen Doron. Potpisaćete ugovor, proći intenzivnu obuku, naučiti i metodiku nastave engleskog jezika, ali i osnove vođenja malog biznisa. Po završetku obuke ćete dobiti međunarodni sertifikat koji važi u 50 zemalja. I uz to, ekskluzivno pravo da otvorite školu poznatog međunarodnog brenda sa 35-godišnjom tradicijom, koji je proglašen za najbolju obrazovnu franšizu na svetu. A kada izbije pandemija, zajedno ćete pripremiti profesionalna onlajn predavanja i posle nedelju dana „prebaciti“ svoje klijente na onlajn nastavu. Ono što naučite u sistemu franšizinga za godinu dana, u običnim okolnostima traje neuporedivo duže. Upravo to shvataju preduzetnici-početnici koji se odluče za uzimanje franšize.
Koji koncepti su trenutno fokusirani na razvoj franšizne mreže u regionu Srednje i Istočne Evrope?
Dobra vest za sve zainteresovane za uzimanje franšize je da su tržišta Srednje i Istočne Evrope i dalje na radaru franšiznih brendova, u smislu ekspanzije. Trenutno je nekoliko brendova zainteresovano za širenje na ovim prostorima. Mogu da navedem, na primer, IT škole Coding Giants i CodersLab, lanac restorana Salad Box, lanac kafeterija Meron, kompaniju za hitni transport Flash. Turski modni brend Loft, edukativne radionice s LEGO kockama Edukido ili Pizza Hut takođe traže franšizne partnere u ovom delu Evrope.
Kako odabrati franšizu? Šta je potrebno da bi zainteresovani doneli odluku?
Pre svega, treba da postoji želja da se bavite biznisom. Franšizing nije perpetuum mobile i svakom biznisu je potreban aktivan pristup. Birajte prema onome u čemu uživate, gde se vidite za nekoliko godina. Ako već imate jasnu viziju, fokusirajte se na franšizne koncepte koji su najbolji u svojoj branši. Svaka branša ima svog lidera koji određuje pravac i razvoj čitave industrije. Proverite i koliko dugo kompanija postoji na tržištu, na kojim sve tržištima posluje, kakve reference ima te, ako je moguće, raspitajte se šta o saradnji misle njeni postojeći primaoci franšize. Ugovorite i sasatanak s predstavnicima kompanije i ako postoji zajednička hemija i simpatija, na korak ste od potpisivanja ugovora. Franšizing se često poredi sa brakom. U početku svi žive u bajci, a posle nekog vremena završe u dnevnoj rutini. Međutim, ako se oba partnera potrude, veza može da uspe na duže staze.

POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Coders Lab, lanac IT akademija iz Poljske, nastavlja da širi franšiznu mrežu na Balkanu.
Franšizni koncept Edukido širi mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri biće otvoreni u Zadru i Rijeci.
Franšizni sistem Edukido želi da proširi mrežu svojih edukativnih centara u Srbiji, Rumuniji i Mađarskoj. Kompanija traži ljude zainteresovane za ulaganje u oblast edukacije dece.
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Zainteresovani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupovini franšize? Ali mnogo toga je nepoznato, te Vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australijski test ispod – možda Vam pomogne da dođete do odgovora da li je franšizing za Vas!
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.