Nauka i zabava bez granica

Naučna kuhinjica / Osim jedne sopstvene poslovnice, Naučna kuhinjica ima i 11 franšiznih jedinica.
Nedelja
02.02.2025.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
 

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koji deci omogućava da na zabavan i kreativan način istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz prirodnih nauka.

Ideja o „Naučnoj kuhinjici“ rodila se kao odgovor na izazove s kojima se deca susreću u formalnom obrazovanju, posebno u oblasti prirodnih nauka, koje se uvode tek u višim razredima osnovne škole.

– Često, zbog nedostatka laboratorija, opreme i vremena, nastava ostaje na nivou memorisanja definicija i formula, što učenicima može stvoriti osećaj da su nauke apstraktne i teške – pojašnjava dr Sanja Šešlija Savić, autorka ovog edukativnog programa.

Ovaj program razvijen je uz podršku nastavnika i saradnika Univerziteta u Beogradu, koji su svesni potreba dece i važnosti praktičnog pristupa učenju. – Cilj nam je da stvorimo podsticajno okruženje u kojem će deca razvijati svoju znatiželju, učiti kroz praksu i shvatati koliko je nauka prisutna u svakodnevnom životu – kaže Šešlija Savić.

Prva „Naučna kuhinjica“ i prve franšize

Projekat „Naučna kuhinjica“ podržan je od strane Fonda za inovacionu delatnost Republike Srbije kroz Program ranog razvoja (Mini grantovi 2021-2022). Prva poslovna jedinica otvorena je u Beogradu u martu 2022. godine, a već od samih početaka razmišljali su o širenju koncepta. 

– Želeli smo da omogućimo što većem broju dece da učestvuju u našim radionicama. Stoga se ideja o franšizi pojavila prirodno, kako bismo obezbedili da program ostane dosledan i kvalitetno implementiran. Razmatrali smo i saradnju sa školama i drugim obrazovnim ustanovama, no prepoznali smo ograničenja u pogledu infrastrukture i uslova rada. Franšizni model omogućio nam je fleksibilnost i osigurao visoke standarde izvođenja programa – objašnjava Šešlija Savić. 

Odaziv i širenje

Odaziv na franšizni model bio je izuzetno pozitivan. Prvi ugovor o franšizi potpisan je u martu 2023. godine, a u Kragujevcu je otvorena prva franšizna poslovna jedinica. Dosad su potpisali 12 franšiznih ugovora, a pregovara se s partnerima u više gradova.

– Naš cilj za 2025. godinu je širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku, koja zahvaljujući kombinaciji kontinentalnog i primorskog dela, kao i snažnom turističkom sektoru, nudi velik potencijal. Već imamo jedan franšizni centar u Skoplju, a pregovaramo s partnerima u Bosni i Hercegovini – ističe Šešlija Savić.

Podrška primaocima franšize

Kao davaoci franšize, „Naučnana kuhinjica“ svojim partnerima omogućava kompletnu podršku u pokretanju, opremanju i vođenju ovog koncepta.

To uključuje i savetovanje pri odabiru i uređenju prostora, nabavku laboratorijske opreme i materijala, smernice za brendiranje i estetsko uređenje, kao i marketinšku podršku i edukaciju osoblja i dostavu nastavnih materijala.

Ko može da postane primalac franšize?

Idealni primalac franšize su osobe s iskustvom u radu s decom, temeljnim znanjima iz prirodnih nauka i izraženim preduzetničkim duhom, kaže Šešlija Savić. – Naš tim nudi kontinuiranu podršku, kako bi svi primaoci franšize mogli da usavrše svoja znanja i veštine te uspešno vodili svoje poslovne jedinice – dodaje naša sagovornica.

Planovi za budućnost

Osim regionalnog širenja, za „Naučnu kuhinjicu“ otvaraju se prilike i na zapadnoevropskom tržištu. Nedavno su potpisali ugovor s partnerima u nemačkom Ofenbahu, a rade i na pripremi prve „Naučne kuhinjice“ u Nemačkoj. Svi nastavni materijali su već prevedeni na nemački jezik, što otvara vrata za dalju ekspanziju.

– Razvoj poslovanja nikad ne sledi potpuno predvidljiv put, ali s jasnom vizijom i kvalitetnim sistemom, mogućnosti su neograničene – kaže dr Sanja Šešlija Savić.


Nauka za decu / „Želeli smo da omogućimo što većem broju dece da učestvuju u našim radionicama. Stoga se ideja o franšizi pojavila prirodno, kako bismo obezbedili da program ostane dosledan i kvalitetno implementiran.“
Bojana Vuković
Franšizni konsultant