Nauka i zabava bez granica
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koji deci omogućava da na zabavan i kreativan način istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz prirodnih nauka.
Ideja o „Naučnoj kuhinjici“ rodila se kao odgovor na izazove s kojima se deca susreću u formalnom obrazovanju, posebno u oblasti prirodnih nauka, koje se uvode tek u višim razredima osnovne škole.
– Često, zbog nedostatka laboratorija, opreme i vremena, nastava ostaje na nivou memorisanja definicija i formula, što učenicima može stvoriti osećaj da su nauke apstraktne i teške – pojašnjava dr Sanja Šešlija Savić, autorka ovog edukativnog programa.
Ovaj program razvijen je uz podršku nastavnika i saradnika Univerziteta u Beogradu, koji su svesni potreba dece i važnosti praktičnog pristupa učenju. – Cilj nam je da stvorimo podsticajno okruženje u kojem će deca razvijati svoju znatiželju, učiti kroz praksu i shvatati koliko je nauka prisutna u svakodnevnom životu – kaže Šešlija Savić.
Prva „Naučna kuhinjica“ i prve franšize
Projekat „Naučna kuhinjica“ podržan je od strane Fonda za inovacionu delatnost Republike Srbije kroz Program ranog razvoja (Mini grantovi 2021-2022). Prva poslovna jedinica otvorena je u Beogradu u martu 2022. godine, a već od samih početaka razmišljali su o širenju koncepta.
– Želeli smo da omogućimo što većem broju dece da učestvuju u našim radionicama. Stoga se ideja o franšizi pojavila prirodno, kako bismo obezbedili da program ostane dosledan i kvalitetno implementiran. Razmatrali smo i saradnju sa školama i drugim obrazovnim ustanovama, no prepoznali smo ograničenja u pogledu infrastrukture i uslova rada. Franšizni model omogućio nam je fleksibilnost i osigurao visoke standarde izvođenja programa – objašnjava Šešlija Savić.
Odaziv i širenje
Odaziv na franšizni model bio je izuzetno pozitivan. Prvi ugovor o franšizi potpisan je u martu 2023. godine, a u Kragujevcu je otvorena prva franšizna poslovna jedinica. Dosad su potpisali 12 franšiznih ugovora, a pregovara se s partnerima u više gradova.
– Naš cilj za 2025. godinu je širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku, koja zahvaljujući kombinaciji kontinentalnog i primorskog dela, kao i snažnom turističkom sektoru, nudi velik potencijal. Već imamo jedan franšizni centar u Skoplju, a pregovaramo s partnerima u Bosni i Hercegovini – ističe Šešlija Savić.
Podrška primaocima franšize
Kao davaoci franšize, „Naučnana kuhinjica“ svojim partnerima omogućava kompletnu podršku u pokretanju, opremanju i vođenju ovog koncepta.
To uključuje i savetovanje pri odabiru i uređenju prostora, nabavku laboratorijske opreme i materijala, smernice za brendiranje i estetsko uređenje, kao i marketinšku podršku i edukaciju osoblja i dostavu nastavnih materijala.
Ko može da postane primalac franšize?
Idealni primalac franšize su osobe s iskustvom u radu s decom, temeljnim znanjima iz prirodnih nauka i izraženim preduzetničkim duhom, kaže Šešlija Savić. – Naš tim nudi kontinuiranu podršku, kako bi svi primaoci franšize mogli da usavrše svoja znanja i veštine te uspešno vodili svoje poslovne jedinice – dodaje naša sagovornica.
Planovi za budućnost
Osim regionalnog širenja, za „Naučnu kuhinjicu“ otvaraju se prilike i na zapadnoevropskom tržištu. Nedavno su potpisali ugovor s partnerima u nemačkom Ofenbahu, a rade i na pripremi prve „Naučne kuhinjice“ u Nemačkoj. Svi nastavni materijali su već prevedeni na nemački jezik, što otvara vrata za dalju ekspanziju.
– Razvoj poslovanja nikad ne sledi potpuno predvidljiv put, ali s jasnom vizijom i kvalitetnim sistemom, mogućnosti su neograničene – kaže dr Sanja Šešlija Savić.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Coders Lab, lanac IT akademija iz Poljske, nastavlja da širi franšiznu mrežu na Balkanu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Francuski trgovački lanac Intermarché napušta rumunsko tržište jer želi da svoje poslovanje fokusira na Balkan
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...