Širenje znanja bez granica
Prethodna godina donela je značajne uspehe za edukativni sistem „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“. Produženi su ugovori o master franšizi, kao i saradnja sa single franšizerima u Severnoj Makedoniji, koji već više od pet godina ostvaruju uspešne rezultate. Ovaj kontinuirani uspeh predstavlja potvrdu kvaliteta i održivosti franšiznog modela, smatra Miroslav Samardžić, jedan od osnivača i vlasnika koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.
Pored toga, sistem se sprema za dalju ekspanziju – u toku su pripreme za otvaranje šest novih franšiznih poslovnica koje će početi s radom u septembru, i to u: Sloveniji (Celje), Hrvatskoj (Rijeka), Srbiji (Negotin), Bosni i Hercegovini (Bijeljina) i Severnoj Makedoniji (Skoplje – Kisela voda i Aerodrom). – To nas čini izuzetno ponosnim i predstavlja garanciju kvaliteta i održivosti našeg franšiznog sistema – ističe Samardžić.
Činjenica je da postojeći primaoci franšize rado produžavaju franšizne ugovore, jer su se uverili u održivost i stabilnost poslovanja. – Verujemo da su naši franšizeri zadovoljni jer imaju stabilan i profitabilan posao u kojem uživaju, a koji istovremeno ima jasnu misiju i doprinosi zajednici u kojoj žive i rade – kaže Samardžić.
Nove franšizere pak privlači sve veća potreba tržišta za tehnikama koje se primenjuju u ovim školama.
– Sposobnost učenja i sticanja novih znanja – learnability – postaje jedna od najvažnijih veština na globalnom nivou – kaže naš sagovornik. – Danas je veoma teško dete pripremiti za život konkretnim veštinama koje će ono moći da primeni u budućnosti, jer se tržište rada i potrebe neprestano i dinamično menjaju. Upravo zato, sposobnost učenja biće ključna veština koja će pomoći u prevazilaženju izazova budućnosti. Klasično obrazovanje sve teže uspeva da odgovori na takve zahteve savremenog društva – objašnjava Samardžić.
I pored velikog broja franšiznih jedinica, ne dolazi do zasićenja tržišta, jer se posebna pažnja posvećuje upravo tome. – Naš model poslovanja zasniva se na principu „jedna opština/grad – jedna franšizna jedinica“, izuzev u većim gradovima poput Beograda, Zagreba i Skoplja. Na taj način, svaki franšizer uživa teritorijalni ekskluzivitet i postaje jedini ovlašćeni predstavnik našeg sistema na teritoriji definisanoj franšiznim ugovorom. Skoro da u svakoj opštini ili gradu gde nemamo našu poslovnicu ima prostora za dalje širenje – ističe Samardžić.
Planovi za narednu godinu su ambiciozni, kako u pogledu daljeg širenja franšizne mreže na teritoriji celog regiona, tako i u unapređenju sadržaja i ponude. – Bosna i Hercegovina nam je trenutno u fokusu, budući da smo na tom tržištu do sada bili najmanje prisutni. Paralelno s tim, nastavljamo sa konstantnim razvojem programskih sadržaja i prilagođavanjem zahtevima tržišta. U planu je i uvođenje savremenih elektronskih učila, kao i organizacija takmičenja u brzini čitanja i stepenu razumevanja i pamćenja pročitanog teksta – kaže Miroslav Samardžić.
Još uvek može „još“
Na tržištu Severne Makedonije, na kome je „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ prisutna od 2020, posluje devet centara. – Sada ulazimo u šestu godinu saradnje. Izborili smo se sa svim poteškoća, izazovima, pandemijom, da bismo ove godine imali verne roditelje i decu, koji su naš najveći hodajući marketing i motivator za JOŠ – kaže Canka Velkova, zadužena za razvoj ove franšize u Severnoj Makedoniji.
Samim tim, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ nastavlja sa širenjem na ovom tržištu. Planirano je otvaranje novih centara u većim gradovima širom zemlje, što predstavlja još jedan korak ka ostvarivanju misije – pomoći deci nove generacije da steknu ključne veštine za budućnost. – Naši postojeći franšizeri su motivisani, humani, vizionari, i takve ljude tražimo i primamo u svoju franšiznu porodicu – ističe Velkova.
Iako je Severna Makedonija malo tržište, interesovanje za edukativne centre poput ovog je još uvek veliko. Uprkos brojnim franšiznim centarima, Velkova smatra da nijedan ne nudi jedinstveni koncept kao što je koncept „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“, što ih izdvaja i privlači sve veći broj polaznika i franšizera.
– Naš cilj nije samo lokalni uspeh, već i povezivanje dece iz različitih zemalja kroz zajedničke aktivnosti. Nadamo se da ćemo uskoro organizovati festival takmičenja za decu u Severnoj Makedoniji, gde će se naši mališani družiti i motivisati sa vršnjacima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije i drugih zemalja u kojima je naš sistem prisutan.Ovaj događaj će biti snažan podstrek i inspiracija kako za decu, tako i za buduće članove naših centara, jer zajedno gradimo zajednicu koja podržava razvoj i napredak dece nove generacije – kaže Velkova.


POGLEDAJTE ČLANKE

„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...