Među potencijalnim primaocima franšize najviše ima bivših klijenata koji su želeli da smršaju, a najčešće su to - žene.
Sreda
20.02.2013.
NATURHOUSE širi svoju franšiznu mrežu nutricionističkih centara u Češkoj zavidnom brzinom. Mali gradovi dobijaju šansu.
 

Izvorno španski koncept nutricionističko-dijetetskih centara NATURHOUSE uspešno posluje u Češkoj, gde već ima razgranatu mrežu vlastitih i franšiznih podružnica. Osim u velikim gradovima, kao što su Prag, Brno, Ostrava i Plzen, kompanija se od prošle godine fokusirala i na širenje poslovanja u manjim gradovima.

Uzimajući u obzir da se NATURHOUSE bavi prodajom dijetetskih preparata, savetovanjem i izradom sveobuhvatnog plana ishrane za osobe sa problemom prekomerne težine, ne iznenađuje što među zainteresovanima za franšizu najviše ima bivših klijenata koji su želeli da smršaju i što su to najčešće -- žene.

-- Što sam više informacija o brendu prikupljala, tako je raslo poverenje u koncept i način na koji se širi. Ideja da se pridružim sistemu, ne kao kupac ili klijent, već kao stručnjak dijetetičar, i samostalna poslovna žena, došla je sasvim prirodno -- kaže Eva Straškrabova, primalac franšize NATURHOUSE iz Beruna.

Pokretanje bilo kog posla u malom gradu podrazumeva i preuzimanje mnogo više rizika nego kad je poslovanje u velikom gradu u pitanju. -- Berun, kao i svaki mali grad, specifičan je po tome što ljudi znaju jedni druge. Vesti se, dakle, vrlo brzo šire, tako da glas o tome da li su ljudi zadovoljni ili nezadovoljni uslugom i proizvodom do nas doslovno stiže brzinom svetlosti -- dodaje Straškrabova. Kao što se može zaključiti, ponekad će tek uspeh u malom gradu potvrditi profitabilnost koncepta i održivost njegovog poslovnog modela -- franšize.

Jan Gonda, vlasnik master franšize kompanije Naturhouse za teritoriju Češke i Slovačke, kaže da je prošla godina ispunila sva njihova očekivanja. Otvorili su 25 novih franšiznih centara, broj klijenata je značajno porastao, uveli su nove proizvode u asortiman, pokrenuli specijalistički časopis o zdravom životu.

-- U poređenju sa 2011. broj zainteresovanih za franšizu se povećao, što je direktna posledica širenja svesti o našom brendu, značaju dijetetike i franšizi kao uspešnom poslovnom modelu. Shvatili smo i da su kandidati o prednostima poslovanja pod našim brendom slušali od naših postojećih partnera. Primećujemo, stoga, da model „od usta do usta“ u poslovnom sektoru, može da bude vrlo prihvatljiva opcija za širenje informacija o brendu i konceptu poslovanja. Osim toga, raduje nas što sve više franšiznih centara želi da uvede mesto specijalnog savetnika, dijetetičara. To je, u suštini, i osnovna ideja franšiznog poslovanja -- kaže Gonda.

Dijetetski sektor, prema njegovim rečima, u Češkoj i dalje raste -- primetan je broj novih poslovnica, preduzetnika i klijenata. -- Primećujem da ljudi u Češkoj i Slovačkoj sve više brinu o svom izgledu i zdravlju. Prema statističkim podacima iz medicinske prakse, 68% Čeha i 72% Čehinja ima problem sa težinom ili gojaznošću, što je iznad evropskog proseka. Pretpostavljam, dakle, da će sektor brige o zdravlju u narednim godinama doživeti značajan rast -- kaže Gonda. 

-- S druge strane, klijenti žele da dobiju što više za svoj novac i očekuju odgovarajući stepen kvaliteta usluga, proizvoda i rezultata, što mnogi preduzetnici iz ove branše nisu u stanju da ispune. Zato uslugu treba učiniti privlačnom za klijente, a ne dosadnom i predvidljivom. Tako se stiče lojalnost i poverenje klijenata, a smatram da je to najveća nagrada koju možete da dobijete u ovom poslu -- objašnjava Gonda.

Izvor: Franchising.cz