Mlađi i bez stresa
E Rejuvenation je izvorno hrvatski koncept zdravstvenog i wellness centra. Metod koji primenjuju u svojim centrima sastoji se od anti-aging programa, programa za smanjenje stresa, negativnih emocija i poboljšanje zdravlja.
Svoju franšiznu mrežu ova hrvatska kompanija je počela da širi pre oko šest godina. Danas u Hrvatskoj posluje šest centara od kojih su tri u vlasništvu kompanije (dva u Zagrebu i jedan u Splitu) i tri franšizna (u Rijeci, Krapini i Osijeku).
Jedan od primalaca E Rejuvenation franšize je i vlasnik kompanije Žito iz Osijeka koji je želeo da tretmane koriste njegovi radnici, besplatno.
Dino Šket, zadužen za razvoj franšizne mreže, kaže da im je osnovni cilj razvijanje „korporativne franšize“. Takav vid širenja franšizne mreže upravo opisuje primer iz Osijeka. – U Americi 80 odsto kompanija koristi ovakve programe da bi poboljšale učinak radnika. Istraživanja, uglavnom američka, pokazuju da je samo jedan od pet radnika 100 odsto angažovan na radnom mestu. Metode poput naše doprinose povećanju efikasnosti radnika i vlasnici tamošnjih kompanija ih ne koriste zbog prevelike brige o radnicima, već da bi povećanjem radnog angažmana povećali profitabilnost – objašnjava Šket.
Centar u Osijeku, smešten u upravnoj zgradi kompanije Žito, uskoro će biti otvoren i za druge klijente. – Pre pola godine započeli smo pripreme sa primaocem kako bi centar pretvorili u komercijalni. Iako prvobitna namera nije bila da centar bude profitabilan, uskoro će to da postane – kaže Šket.
Šket naglašava da je nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo da njihovi program daju konkretne rezultate kod onih koji ih redovno koriste, bilo da se radi o smanjenju pritiska, holesterola, nesanice, migrene. Istraživanje je trajalo dve godine i sprovedeno je na 1.000 ispitanika koji su redovno koristili tretmane.
Najveći deo investicije za franšizu, kako kaže, odlazi na know-how i edukaciju, ali su u nju uključene i ulazna naknada i arhitektonski standardi pri uređenju centra. Primalac će izdvajati i za redovnu godišnju naknadu, ali se njena visina određuje u dogovoru sa davaocem franšize.
POGLEDAJTE ČLANKE
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.