Iz godine u godinu rastemo

Danijela Haralović
Primalac Helen Doron master franšize za teritoriju Hrvatske je kompanija Laka spika. Prvi franšizni centar za rano učenje engleskog jezika (od tri meseca do 18 godina) u toj zemlji otvoren je 2009. u Zagrebu. U predstojećoj školskoj godini širom Hrvatske će raditi 17 franšiza.
Danijela Haralović, vlasnica kompanije Laka spika, kaže da se sa konceptom ove franšize upoznala u Budimpešti. - Tokom 2008. i 2009. živela sam sa porodicom u Budimpešti gde sam svoje dvoje dece upisala na Helen Doron kurs. Nakon povratka u Hrvatsku odlučila sam da kupim master franšizu – objašnjava.
Budući da je studirala ekonomiju, franšizni biznis joj nije bio stran, ali ga je detaljno upoznala tek kada je postala deo svetskog franšiznog lanca. Zadovoljna je dosadašnjim rezultatima. – Iz godine u godinu rastemo, kako po broju studenata, tako i po broju primalaca franšize i učitelja – kaže ona.
Finansijski uslovi i neophodne investicije su deo poslovne tajne. Na zvaničnom sajtu se može pročitati da primaoci franšize plaćaju jedino jednokratnu ulaznu naknadu koja se ne plaća po obnavljanju ugovora. Ono što Haralović može da kaže je da od davaoca franšize dobijaju podršku na dnevnoj bazi. Pored toga, svi marketinški materijali su standardizovani, kao i sam metod sprovođenja kursa.
Kada ona daje franšizu, onda je pri izboru kandidata najvažnije da potencijalni primalac dokaže kako će operativno da privuče klijente i finansira posao.
Obuka za primaoce franšize traje od pet do sedam dana tokom kojih primalac učestvuje na kursu za učitelje. Međutim, primalac sam ne mora da bude predavač, a ukoliko to želi, onda mora da odvoji dodatna sredstva za edukaciju.
Novi franšizni Helen Doron centri ove godine će se pojaviti u Koprivnici, Osijeku, Splitu, Velikoj Gorici i dva nova centra u Zagrebu.
Od zemalja u regionu, Helen Doron centri postoje još u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Sloveniji.
Lingvista po struci, Helen Doron je osmislila svoj metod ranog učenja engleskog jezika pre 25 godina. Na prvi pomen može da zvuči čudno, ali na ideju je došla pošto je svoju četvorogodišnju ćerku poželela da upiše na časove violine. Naime, raspitujući se za škole, čula je za Suzukijev metod. Doktor Shinichi Suzuki se vodio premisom da deca mogu da nauče da sviraju violinu u najranijem dobu, kao što mogu da nauče i maternji jezik. Ključ je u slušanju. I tako su deca i svirala, po sluhu. Helen Doron je uvidela analogiju i osmišljavajući svoj koncept vodila se krilaticom „Ako su deca sa lakoćom mogla da nauče muziku kao jezik, zašto ne bi mogla da uče jezik kao muziku?“. Tako je nastao Helen Doron Early English metod. Prva franšiza otvorena je u Austriji, a danas postoji više od 700 franšiznih centara u oko 30 zemalja sveta.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...