Od sada i u Rusiji
Od juna ove godine kompanija PROFIT system je proširila područje poslovanja i svoje konsultantske usluge će ponuditi i u Rusiji. Pokrenut je i portal Franchisinginfo.ru, koji će po modelu ostalih portala iz PROFIT system grupe promovisati franšizing kao jedan od najsigurnijih načina za pokretanje, ali i razvoj i širenje posla.
Treba uzeti obzir da u najvećoj zemlji na svetu živi 140 miliona ljudi, od čega čak 73% u gradu. Sa stanovišta poslovnih mogućnosti, Rusija je veliko tržište i spada u zemlje sa brzorastućom ekonomijom. Po BDP-u nalazi se na 7.mestu, ostavljajući za sobom ekonomije Velike Britanije, Kanade, Australije, Francuske, Italije, Španije, Meksika i Brazila.
Prema podacima Ruske franšizne asocijacije, franšizing kao model poslovanja u rusku legislativu ušao je 1995. godine. Podaci pokazuju i da većina franšiznih sistema posluje više od 5 godina, od čega 43,5% otpada na kompanije koje su postale davaoci franšiza u skorije vreme. Zanimljivo je da oko 60% tržišta pokrivaju izvorno ruski brendovi.
Većina franšiznih sistema svoja sedišta ima u Moskvi, čak 72%. Nešto manji procenat potiče iz Sankt Peterburga (13%), a samo 15% iz drugih gradova Rusije. Ipak, najzanimljiviji podatak je da je udeo franšizinih sistema u ukupnoj ekonomiji u Rusiji u protekle tri godine porastao za 98%!
Neki od prvih brendova koji su se pojavili na ruskom tržištu bili su, zapravo, veliki svetski franšizni sistemi kao McDonald’s, KFC ili Subway. U novije vreme pojavli su se i Starbucks, Coffeeshop Company, Nordsee, Burger King, Cinnabon, Costa Coffee… Od izvorno ruskih franšiznih sistema koji su svoje poslovanje proširili i van matičnog tržišta najpoznatiji je Planet Sushi.
Kako je franšizing u Rusiji tek u novije vreme privukao pažnju države i relevantnih institucija, prostora za razvoj još uvek ima. Na velikom tržištu je prirodno očekivati obimniji razvoj franšiznih sistema, a PROFIT system i portal Franchisinginfo.ru u tom procesu, svakako, mogu da odigraju važnu ulogu.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Šta je ključno za opstanak licenciranih magazina u regionu? Kako biraju licence i kakva je budućnost ovakvih izdanja, otkriva Robert Čoban, predsednik Color Press Group-a
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...