Za preduzetnika koji razmišlja o pokretanju posla kupovinom franšize, apsolutno je najvažnije da izabere pravu franšizu, dokazanu i uspešnu. Ali kako napraviti pravi izbor, o čemu mora da vodi računa?
Kada se opredeljujete za kupovinu i „primanje franšize“, to jest, kada odlučujete o pristupanju nekom od franšiznih sistema, treba uzeti u obzir nekoliko principa. Prvo, odaberite franšizu baš u onoj branši koja vam se lično dopada. Vrlo je važno da vas izbor dovede u situaciju da doživite i profesionalnu i ličnu satisfakciju, a to će se desiti samo onda kada se opredelite za branšu koja vam je „bliska srcu“. Nije previše važno i ne treba da vas brine ako nemate iskustva u toj branši. Mnogo je bitnije da pokrenete biznis u kojem ćete uživati, jer će strast kojom obavljate posao doneti i dodatnu motivaciju i posvećenost – što je presudno za uspeh. Svaki posao koji je zadovoljstvo, a ne samo obaveza – nebrojeno puta je dokazano – uspešniji je posao. Ulazak u branšu koja vas lično ne zanima oslabiće vašu, ali i motivaciju zaposlenih. Dakle, birajte i srcem!
Drugo, ne fokusirajte se samo na potrebnu investiciju za ulazak u franšizni sistem – troškovi su često manje važni od spoznaje da će posao jednog trenutka postati profitabilan. Tačnije, u franšiznim sistemima, upravo zbog ogromnog iskustva, moguće je predvideti kada će se uloženi novac i vratiti. Važno je da uporedite i da saznate kako su finansijski prošli drugi preduzetnici koji posluju, ili su poslovali, pod istom ili drugom franšizom iz iste branše.
Kako pripremate preduzetnika za ulazak u franšizing, koje to savete možete dati za početak?
Vrlo je važno da poštujete i sprovodite biznis plan, sa podjednakom pažnjom i interesovanjem kao kada biste vodili biznis koji ste pokrenuli na svoju ruku, od nule. Međutim, pozitivno razmišljanje nije samo po sebi dovoljno za uspeh. Pre nego što donesete odluku o pristupanju nekom od sistema, proučite brojke i raspitajte se što podrobnije – koliko je sistem pouzdan, koliko su tačne informacije koje ste dobili.
Takođe, razmotrite dobro situaciju na tržištu. Moguće je da za proizvodom ili uslugom koju želite da ponudite baš i ne postoji velika potražnja, ili da je, pak, za takav posao potreban pažljiv izbor lokacije. I učite i neprekidno ulažite u sebe. Svaki privatni biznis, pa i franšizni, traži mnoge veštine: veštine upravljanja, pregovaranja i dogovaranja, brigu i rad sa korisnicima…
Priredio:

POGLEDAJTE ČLANKE

Šesta regionalna konferencija "Rizici novog doba i održivost: let u nepoznato" biće održana 5. juna 2025.
„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.