Prirodnim putem do franšize

Poznato nam je da "brend" znači prepoznatljivost proizvoda i da garantuje vrednost koja uliva određeno poverenje kupcu, tako da i Naturhouse zahteva i insistira na visokim standardima i to, pre svega, usluge. Zato mi često i volimo da kažemo da Naturhouse daje uslugu od 5 zvezdica po ceni od 3 zvezdice.
Anita Mađarić (u sredini)
Ponedeljak
26.08.2013.
Izvorno španski koncept dijetetsko-nutricionističkih centara Naturhouse uspešno posluje i u Hrvatskoj. Pored poslovnica u Zagrebu i Zadru, planiraju da se prošire i u druge gradove.
 

Svoju prvu prodavnicu dijetetskih preparata pod imenom Naturhouse španska kompanija Kiluva Group otvorila je 1992. godine. Pored toga što je tržištu predstavila nov koncept dijetetsko-nutricionističkog centra, ujedno je uvela i brend pod kojim će koncept uspešno proširiti u više od 15 zemalja sveta. Osim proizvoda za regulaciju telesne težine, u Naturhouse prodavnicama bilo je moguće dobiti i savet stručnjaka i individualan plan ishrane koji je osobama sa problemom prekomerne težine garantovao kvalitetniji život i dugoročne rezultate. Od tog doba, grupa je otvorila više od 1.800 specijalizovanih prodavnica. Među njima nalazi se i pet centara koji pod franšizom posluju i u Hrvatskoj.

Anita Mađarić, generalna direktorka kompanije Animi, nosioca master franšize za područje Hrvatske, kaže da je na ovakav koncept nutricionističkog centra naišla na jednom od svojih putovanja. Kako do tada nije radila u oblasti dijetetike, niti je imala bilo kakvog iskustva vezano za tu obalst, odlučila je prvo da testira proizvode i lično se uveri u delotvornost metode. - Probala sam i ubrzo postigla zavidne rezultate - kaže Mađarić. Međutim, to je bio samo jedan od razloga zašto se odlučila za ovu franšizu.

- Dugo sam tražila i razmišljala u šta da investiram - kaže. -Želela sam da to bude dugoročan i profitabilan posao, ali nadasve zanimljiv i prihvatljiv za naše prostore i naš mentalitet. Tržište je već tada bilo poprilično zasićeno raznoraznim modnim brendovima, tako da, kada sam naišla i isprobala Naturhouse, nije bilo teško odlučiti se za ovaj koncept - objašnjava Mađarić.

Pre pokretanja posla su, kako kaže, dobili svu potrebnu podršku od svog davaoca franšize. Prošli su kroz obuku i edukaciju koja ih je osposobila za vođenje centra i širenje franšizne mreže. Na svaku vrstu pomoći i podrške, u svim aspektima poslovanja, primalac može da računa i nadalje. Ipak, ono što primalac, kako kaže, sam treba da obezbedi jeste dovoljno finansijskih sredstava koja će mu omogućiti da održi kontinuitet i kvalitet poslovanja.

Mađarić, međutim, napominje da, kao i u svakom franšiznom sistemu, primalac franšize ima obavezu da radi u najboljem interesu brenda. Kako se radi o, takoreći, "osetljivim" uslugama iz oblasti farmacije i zdravlja, primalac franšize je više nego obavezan da poštuje korporativne standarde, i kada je prodaja proizvoda i kompletan odnos prema klijentu u pitanju. - Naravno, poznato nam je da "brend" znači prepoznatljivost proizvoda i da garantuje vrednost koja uliva određeno poverenje kupcu, tako da i Naturhouse zahteva i insistira na visokim standardima i to, pre svega, usluge. Uostalom, to je ono što dovodi do zadovoljnog klijenta - objašnjava Mađarić. - Zato mi često i volimo da kažemo da Naturhouse daje uslugu od 5 zvezdica po ceni od 3 zvezdice - dodaje.

Kao nosilac master franšize, kompanija Animi ima mogućnost da razvija franšiznu mrežu na celom području Hrvatske. Do sada su u Zagrebu otvorili dve prodavnice u svom vlasništvu, ali i tri franšize - dve se, takođe, nalaze u Zagrebu, jedna u Zadru. Na jesen je planirano otvaranje franšizne jedinice u Splitu. - Dalji planovi i strategije su napravljeni, a osim Splita, cilj nam je da se proširimo i u Primorsko-goransku i Istarsku županiju, a uskoro i u Slavoniju - kaže Mađarić.

Među potencijalnim primaocima franšize prednost, svakako, imaju nutricionisti (prehrambeni biotehnolozi), farmaceuti, biolozi. - Ali, naravno, i svi poslovni ljudi koji žele da prošire svoje znanje, pokrenu vlastiti posao. Odnosno, svi oni koji imaju želju za radom i stvaranjem. Sve što treba da urade je da budu marljivi i uporni i rezultati će doći sami po sebi - kaže Mađarić.

Primalac franšize ima obavezu da prodavnicu uredi po standardima franšize, a početna investicija za opremanje poslovnog prostora umnogome zavisi i od zatečenog stanja. Mađarić kaže da se investicija kreće od 3.000 do 4.000 evra. Osim obaveze uređenja, primalac franšize je dužan da naruči i robu u iznosu od 4.500 evra. Godišnja franšizna naknada je 300 evra. Takođe, po ugovoru o franšizi, primalac je dužan da svoje radnike uredno zaposli i isplaćuje plate u skladu sa Zakonom o radu.

Primalac franšize, s druge strane, može da ostvari 110% marže na proizvode. - Iskustvo pokazuje da za svaki posao treba najmanje tri godine do povraćaja sredstava. Naturhouse franšiza te rezultate postiže puno brže, ali to najviše zavisi od primaoca franšize i njegovog truda, kao i osoblja koje zapošljava. Međutim, ono na šta primalac uvek može da računa je da će u svakom trenutku imati našu apsolutnu podršku - ističe Mađarić.

Ona kaže da je na ovim prostorima franšizni model poslovanja još uvek nedovoljno poznat, iako se u svetu većina najjačih i najpoznatijih brendova razvija i širi upravo na taj način. - Poslovanje u okviru franšiznog sistema daje sigurnost i garantuje profesionalnost, kako u privatnom, tako i u poslovnom segmentu. Zapravo, znatno olakšava poslovanje. Sama činjenica da se „dobija znanje” koje je već neko proučio, poboljšao i isprobao, daje osećaj sigurnosti i veru da treba ići napred i ne odustati - objašnjava ona.

- Međutim, kao i u svakom poslu, jedine poteškoće na koje možete naići su nedovoljna želja za radom i neodgovornost onoga koji potpisuje ugovor o franšizi - kaže Mađarić.

****

Kiluva Group je osnovana 1986. godine. Kao što smo već pomenuli, prvu prodavnicu pod brendom Naturhouse otvorili su 1992, a prvu franšizu van matičnog tržišta prodali 1999. godine primaocu master franšize iz Portugala. Danas, grupa ima franšizne jedinice i u Nemačkoj, SAD-u, Francuskoj, Italiji, Grčkoj, Gvatemali, Hondurasu, Meksiku, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Venecueli.