Sto ideja za posao
U Palati kulture i nauke u Varšavi su se po 11. put na Sajmu franšiza okupile kompanije i franšizni sistemi, koji na ovaj način žele da izađu u susret budućim partnerima i svoje koncepte predstave neposredno, s puno predusretljivosti i spremnosti za razgovor. Od samog otvaranja, više od 100 izlagača je bilo spremno da ponudi sva potrebna obajašnjenja potencijalnim poslovnim partnerima.
- Već prvog dana smo obavili nekoliko razgovora s ljudima koji su zainteresovani za naš koncept - kaže Doroti Plačinska (Dorothy Placzynska), zadužena za razvoj mreže kompanije za prodaju nameštaja Abra. – Posetioci su postavljali vrlo specifična i konkretna pitanja, verujem i zbog toga što su preduzetnici danas mnogo informisaniji, obrazovaniji. A zahvaljujući, zapravo, i portalima kao što je Franchising.pl ili specijalizovanim časopisima, kao što je, opet, Własny Biznes Franchising. I nama, kao davaocima franšize, mnogo je lakše što ne moramo da trošimo vreme i prvo objašnjavamo ljudima šta je to franšiza. Svaki od inicijalnih razgovora je trajao nekoliko minuta, tek toliko da se upoznamo i dogovorimo ozbiljniji sastanak za kasnije - objašnjava Plačinska.
Planirano je da se u okviru sajma održi i niz predavanja koja će voditi stručnjaci iz oblasti franšizinga – konsultanti iz kompanije PROFIT system i Poljske franšizne asocijacije, kao i preduzetnici koji već posluju unutar franšiznih sistema. Prvog dana, predavanje je održao Arkadijuš Slodkovski (Arkadiusz Słodkowski), direktor kompanije PROFIT system i i član Upravnog odbora Poljske franšizne asocijacije. Tema predavanja je bilo jedno od najčešćih pitanja koje iskrsne kad ljudi odluče da započnu poslovanje: treba li pokušati potpuno samostalno – „od nule“ ili uz partnera – kroz franšizu.
– Nije lako pronaći originalnu poslovnu ideju. Toliko toga se nudi na tržištu da je pojedincima skoro pa nemoguće da pronađu koncept koji će razvijati od nule i koji će moći da parira iskusnim kompanijama i sistemima. Franšiza, međutim, daje osećaj sigurnosti. Ako se odlučite za franšizu iz oblasti tekstilne industrije, recimo, franšiza će vam dati mogućnost da poslujete pod već prepoznatljivim brendom. Ako uđete u trgovinski sistem, robu ćete nabavljati po daleko povoljnijim cenama – kaže Slodkovski, navodeći prednosti poslovanja kroz franšizu.
Raspored predavanja/radionica na Sajmu franšiza 2013:
- 10:30-11:15 Arkadiusz Słodkowski, Direktor PROFIT system, Poljska:"Kako izabrati pravu franšizu?
- 11:15 - 11:45 Małgorzata Morek, Direktor za razvoj franšizinga, Orbis S.A./ACCOR: "Da li ste otvoreni za mogućnosti koje pruža franšizing?"
- 11:45 - 12:30 LDS Łazewski, Depo i Wspólnicy: "Franšizing - ekonomske koristi i prihvatljivost ugovornog ograničavanja sloboda primalaca"
- 12:30 - 13:00 Kinga Matuszewska, pravnik, konsultant, PROFIT system, Poljska"Najvažniji delovi franšiznog ugovora: prava i obaveze davalaca i primalaca"
Četvrtak (17. oktobar):
- 10:30 – 11:30 Michał Wiśniewski, Direktor konsaltinga, PROFIT system, Poljska: „Franšizing - šta treba da znate o licencama?”
- 11:40 – 12:20 Monika Dąbrowska, Poljska franšizna asocijacija:„Kako proveriti franšiznu ponudu?”
- 12:30 – 13:15 Krzysztof Czechowski, vlasnik Conscious Group, menadžer, trener: „Strah - Vaš saveznik. Kako da donosite brze odluke. Trening preduzetnika.”
- 13:25 – 13:55 Hubert Biskupski, urednik dodatka "Super Biznes" u dnevniku "Super Express": „Franšiza u medijima. Promocija, reklama, razvoj”
- 14:00 – 15:00 Michał Brzemiński, Project Manager PROFIT system, Poljska: „Investiranje u franšizu – kako pripremiti biznis plan.”
Petak (18. oktobar):
Davaoci franšiza sve vreme stoje na raspolaganju zainteresovanim posetiocima, jer žele da svoj koncept predstave što bolje mogu i prikažu ga u najboljem izdanju. Oni znaju da nisu jedini izlagači na sajmu i da posetioci imaju jedinstvenu priliku da uživo vide, upoznaju i uporede ponudu franšiznih sistema iz najrazličitijih branši. Po ideju za posao na sajam je došao i bračni par iz Radoma, iz centralne Poljske. – Imamo zemljište u blizini grada gde bi uskoro trebalo da se izgradi novi aerodrom. U tome vidimo svoju veliku šansu. Razmišljamo o otvaranju hotela ili prodavnice za uređenje vrta i doma. Zato smo posetili štandove kompanija Bricomarche i Orbis – objašnjava bračni par Voženjski.
Po drugi put u istoriji sajma, ulaznice su poslate na adrese mnogih firmi. – Sajam franšiza je čisto poslovni događaj, tako da isključuje navalu slučajnih prolaznika. Na osnovu prošlogodišnjeg iskustva, petak je najposećeniji dan, jer veliki broj pozvanih su zaposleni ljudi koji će izaći ranije s posla samo da bi mogli da dođu na sajam i razmene iskustva s nama. Među njima ima i bankara koji već rade i uspešni su u vođenju vlastite bankarske podružnice – kaže Silvija Novak (Sylwia Nowak) iz banke BZ WBK.
Da li će zainteresovani postati i primaoci franšize zavisi od mnogo faktora. Iskustvo pokazuje da će, kad pronađu koncept koji im se dopada, potencijalni primaoci uzeti u obzir i svoj finansijski potencijal, i da li imaju iskustva u toj branši ili, jednostavno, da li će taj posao biti i njihova strast. – Došao sam na sajam da potražim inspiraciju za posao. Primetio sam da u mom rodnom gradu postoji samo nekoliko malih lokalnih pet-shopova. Ne postoji veliki, dobro snabdeveni objekat sa bogatom i šarenolikom ponudom, tako da mi je pažnju skrenuo koncept Kakadu. Volim životinje, tako da znam da ću, pored vođenja posla, dobiti i priliku da uživam u onom što radim – kaže Kšištof Drožđel (Krzysztof Droździel), jedan od zainteresovanih posetitelja.
Predavanja su slobodna za sve posetioce sajma. Besplatne karte za sajam su deljene u septembarskom i oktobarskom izdanju magazina Własny Biznes Franchising.
Reklama za učešće na Sajmu (na poljskom). |
Na Sajmu franšiza je predstavljeno više od 100 franšiznih sistema i brendova. Time je ovaj sajam ubedljivo najveća franšizna manifestacija u centralnoj i istočnoj Evropi. Pogledajte spisak učesnika, sa kratkim opisom delatnosti. Najveći deo izlagača - i više informacija o njima - možete da pronađete i u Katalogu franšiza i Partnerskih sistema na našem poljskom portalu.
Brend | Ime kompanije | Opis delatnosti | Štand na sajmu |
---|---|---|---|
Gastronomija i ugostiteljastvo | |||
Biesiadowo | PPHU Wojtex | Picerija | 2.24 |
Bobby Burger | Bobby Burger Sp. z o.o. | Hamburgeri | 1.26 |
Carte d’Or Cafe | CD Cafe Sp z o.o. Sp.k | Kafe-bar | 2.37 |
Demmers Teehaus | Demmers Teehaus | Čajdžinica, prodaja čajeva | 1.24 |
Fornetti | Fornetti Polska Sp. z o.o. | Mini peciva | 2.25 |
Klub Domówka | Kluby Muzyczne Sp. z o.o. | Klub | 2.14 |
KOKU Sushi | Gastronom s.c. | Suši bar | 2.46 |
L’Europe des Pains | Ambasada Francji - UBIFRANCE | Pekara-restoran | 2.31 + 2.41 |
La Pataterie | Foodservice&Intellectual Property S.A R.L | Restoran francuske i regionalne kuhinje | 1.28 |
Lody Bonano | Multi Ice Radosław Charubin | Sladoled | 2.03 |
Lody Marsjano | Mack Jack Jacek Pietrzak | Sladoled | 1.36 |
MacJack | Mack Jack Jacek Pietrzak | Restoran sa brzom uslugom, ćevabdžinica | 1.43 |
McDonald’s | McDonald’s Polska Sp. z o.o. | Restoran sa brzom uslugom | 2.06 + 2.04 |
MJM Group | MJM Group S.A. | Gastronomija | 2.38 + 2.40 |
Mr Hamburger | Mr Hamburger sp. z o. o. | Restoran sa brzom uslugom | 2.26 |
Papa John`s | Papa John`s International, INC. | Picerija | 1.27 |
Piwiarnia Warki | Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja Sp. z o.o. | Pivnica | 2.19 |
Pizzeria 105-Stopiątka | Mastergrupa | Picerija | 1.37 |
Savona | Grupa Savona A.Cichocki, A.Kozak, D.Sawicki s.c. | Picerija | 1.47 |
Spocoloco | ETTM Sp. z o.o. | Meksički restoran | 1.53 |
Telepizza | Telepizza Polska Sp. z o.o. | Picerija | 1.03 |
Tornado pizza | Tornado Pizza Sp. z o.o. | Picerija | 2.48 |
Finansije i bankarstvo | |||
Alior Bank | Alior Bank SA | Banka | 2.01 |
Bank BPH | Bank BPH SA | Banka | 1.08 |
BZ WBK | Bank Zachodni WBK SA | Banka | 2.21 + 2.23 |
CUK Ubezpieczenia | CUK Ubezpieczenia Sp.j. | Osiguranje | 2.07 |
Fines | Fines S.A. | Kreditiranje | 2.22 |
Kredigo | Finans Time One Ilona Dobrzańska | Finansijske usluge | 1.17 |
Meritum Bank | Meritum Bank SA | Banka | 2.08 |
DOM UBEZPIECZENIOWY SPECTRUM | DOM UBEZPIECZENIOWY SPECTRUM | Osiguranje, multiagencija | 2.09 |
Trgovina i roba široke potrošnje | |||
1 minute | HDS Polska | Trgovina | 1.02 |
Alkohole Winoteka | Win-Cin Sp. z o.o. | Alkoholna pića | 1.07 |
Best-Tent | Best-Pol Sp. z o.o. | Prodaja hala, šatora, pokrivki | 1.13 |
Carrefour Express | Carrefour Polska Sp. z o.o. | Trgovina | 1.01 |
Delikatesy Centrum | Eurocash Franczyza Sp. z o.o. | Prehrambeni proizvodi | 2.10 |
Freshmarket | Żabka Polska Sp. z.o.o | Samouslužna radnja | 1.05 |
Grupa Chorten | Grupa Chorten Sp. z o.o. | Trgovina | 2.02 |
Intermarché | ITM Polska Sp. z o.o. | Supermarket | 1.19 + 1.21 |
MSC Alkohole | MSC | Alkoholna pića | 1.51 |
Maglio | Mooding | Prodaja slatkiša, italijanska čokolada | 2.48 |
Odido | Makro Cash & Carry Polska SA | Trgovina | 1.33 + 1.35 |
Oskroba | Zakłady Piekarskie „Oskroba” Sp. z o.o. | Pekara | 2.15 |
Saponando | TCO Sp. z o.o. | Kućna hemija | 2.53 |
Tanie papierosy | Tanie Papierosy Sp. z o.o. | Papirna galanterija | 2.29 + 2.27 |
Zagłoba | Funtasty Sp. z o.o. | Alkoholna pića | 2.45 |
Żabka | Żabka Polska Sp. z.o.o | Samouslužna trgovina | 1.05 |
Edukativne usluge | |||
Direct English | Linguaphone Group | Škola jezika | 1.22 |
Formy Kolory | Uniq Home Sp. z o.o. | Kreativna škola za decu | 2.39 |
Maple Bear Global Schools | Maple Bear Global Schools Ltd. | Edukativne aktivnosti za decu | 1.04 |
Stvari za decu | |||
5-10-15 | Komex S.A. | Dečja odeća i obuća | 1.34 |
Toy Planet | Toy Planet Sp. z o.o. | Igračke i zabava | 2.36 |
Moda | |||
DEVRED | Ambasada Francji - UBIFRANCE | Muška odeća | 2.31 + 2.41 |
Gatta | Ferax Sp. z o. o. | Čarape i odeća | 1.29 |
Marilyn | Marilyn Marzena Janiak | Čarape i odeća | 1.30 |
MIM | Ambasada Francji - UBIFRANCE | Ženska odeća | 2.31 + 2.41 |
Sud-Express | Ambasada Francji - UBIFRANCE | Ženska odeća | 2.31 + 2.41 |
Lepota i fitness | |||
Abacosun | Abacosun G. Cichocka, R. Sipowicz s.j. | Welness | 2.11 |
Amellie | Akcent Katarzyna Liszka | Prirodna kozmetika, Spa | 2.51 |
Fit4less by energie | Energie | Kluby fitness | 2.33 |
Juliette Armand | Instytut PROMED Anna Szczerbik | Studio za negu lepote | 2.34 |
MyEpil | Myepil Polska sp. z o.o. | Fotodepilacija i mršavljenje | 1.15 |
Mrs. Sporty | Mrs. Sporty GmbH | Fitnes | 2.35 |
Yasumi, Yasumi epil, Yasumi Slim, Tanrei, magicPot | Yasumi Sp. z o.o. Sp. k. | Institut za zdrav život i negu lepote, kozmetički salon | 2.17 |
Stile Unico | Tenex Sp. z o.o. | Frizerski salon | 2.50 |
Way to Beauty | GK Hair Polska Sp.zo.o. | Prodaja kozmetike | 2.47 |
Apoteke i zdravlje | |||
Apteki Dbam o Zdrowie | DOZ SA | Apoteka | 1.11 |
Apteki Bliska | KAEMPHARM CONSULTING sp. z o.o. | Apoteka | 2.13 |
Nuga Best | Nuga House Sp. z o.o. | Trgovina proizvodima vezanim za zdravlje | 2.12 |
Podologia.pl, DIETETICA Move Your Genes | Podologia.pl Sp. z o.o. | Medicinske i zdravstvene usluge | 1.09 |
Kuća i dvorište | |||
Abra | Abra SA | Nameštaj | 1.20 |
Bricomarché | ITM Polska Sp. z o.o. | Sve za kuću | 1.19 + 1.21 |
BRISACH | Ambasada Francji - UBIFRANCE | Grejanje i kamini | 2.31 + 2.41 |
EKIP’ Home | Ambasada Francji - UBIFRANCE | Sve za kuću | 2.31 + 2.41 |
Kakadu | Kakadu Sp. z o.o. | Kućni ljubimci | 1.25 |
Komandor | KOMANDOR S.A. | Nameštaj po meri | 2.49 |
Outlet Budowlany i Dobre Wykładziny | Outlet Budowlany Sp. z o.o. | Nameštaj | 1.54 |
Turizam i hotelijerstvo | |||
Mercure, ibis Styles | Orbis S.A. (Grupa Accor) | Hotel | 1.45 |
Nekretnine | |||
Re/Max | Re/MaxPolska | Agencija za promet nekretnina | 1.16 |
Delovi za automobile i motore | |||
Euromaster | Euromaster Polska Sp. z o.o. | Servis | 2.43 |
Romet | Arkus&Romet Group Sp. z o.o. | Prodaja i servisiranje bicikala | 1.12 + 1.14 |
Usluge | |||
epaka.pl | F.H.U. Epaka | Kurirske usluge | 1.32 |
Multitłumaczenia.pl | MultiTłumaczenia.pl Sp. z o. o. | Prevodilačke usluge | 2.20 |
Kangu | Euro Centrum Sp. z o.o. | IT infrastruktura - data centri | 1.55a |
Steam Team | Green Steam Sp.z o.o. | Održavanje | 2.05 |
Poslovne usluge | |||
BiuroInter.pl | MultiTłumaczenia.pl Sp. z o. o. | Prevodilačke usluge | 2.20 |
Bureau Vallee | Ambasada Francji - UBIFRANCE | Kancelarijski pribor, materijal i usluge | 2.31 + 2.41 |
Energetyczne Centrum | Energia dla firm Sp.z o.o. | El. energija | 1.31 |
Energia dla firm | Energia dla firm Sp.z o.o. | El. energija | 1.41 |
Heuresis | Heuresis Sp. z o.o. | Poslovna edukacija | 1.06 |
Home IQ- Nieruchomości | Home IQ Sp z o.o. | Posredovanje, nekretnine | 2.44 |
Paint-Glow International | Paint-Glow International BV | Usluge za poslovne korisnike | 1.55 |
Office 1 | Office 1 Poland SA | Kancelarijski materijal i pribor | 1.18 |
Res Broker Energetyczny Plus | Res Broker Sp. z.o.o | Projektovanje, energetska efikasnost | 1.52 |
X-press Couriers | X-press Couriers Sp. z o.o. | Kuriska služba | 1.39 |
Usluge za davaoce i primaoce franšiza | |||
Dlastudenta.pl | Mind Media Sp. z o.o. | Portal za studente | 2.16 |
Franchising.pl | PROFIT system Sp. z o.o. | Naš poljski portal | 1.42 |
Polska Organizacja Franczyzodawców | Poljska franšizna asocijacija | Promocija franšizinga | 1.38 |
Polska Rada Centrów Handlowych | PRCH | Poslovna asocijacija | 2.28 |
PROFIT system | PROFIT system Sp. z o.o. | Naša matična kompanija, konsalting i savetovanje | 1.40 |
Rynek Mody | GAJOS FASHION Sp. z o.o. | - | 2.18 |
Super Biznes | Super Express | Dodatak o ekonomiji u dnevnim novinama | 2.32 |
Targi Franczyza Wiedeń 2014 | Cox Orange | Sajam franšizinga (Austrija) | 1.44 |
Własny Biznes Franchising | PROFIT system Sp. z o.o. | Mesečnik o franšizingu, izdanje naše matične kuće | 1.42 |
PROFIT franchise services d.o.o. je izdavač portala Franchising.rs i Franchising.hr i ćerka-firma PROFIT system Poljska. PROFIT system je konsultantska kuća specijalizovana za oblast franšizinga. Izdavač je portala i magazina o franšizingu u zemljama centralne i istočne Evrope.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
POPULARNO NA FORUMU
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šta je to franšiza?
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Međusobno poverenje i podrška
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.