Novo tržište, nove mogućnosti

Slovačka je deveta zemlja u kojoj će PROFIT system nuditi svoje usluge, a Franchising.sk se pridružio grupi portala koji, po istom principu i sa istom misijom, posluju već u Poljskoj, Češkoj, Rusiji, Mađarskoj, Srbiji, Ukrajini, Hrvatskoj i Rumuniji.
Četvrtak
31.10.2013.
Slovačka se upravo pridružila zemljama u kojima PROFIT system nudi svoje usluge. Pokrenut je i portal koji će preduzetnima, pored svih informacija o franšizingu, ponuditi i ideje za pokretanje posla.
 

Tržište franšizinga u Slovačkoj je u poslednjih nekoliko godina doživelo nagli rast. Pored toga što su ovom tržištu prirodno gravitirali franšizni sistemi iz susedne Češke, danas je sve više stranih kompanija koje pokušavaju da prodru do potrošača u Slovačkoj. Razvoj franšizinga od sada će pratiti i poljska konsultantska kuća PROFIT system, koja je nedavno svoje usluge ponudila i preduzetnicima iz Slovačke. Poljska kompanija je, između ostalog, pokrenula i novi u nizu svojih specijalizovanih portala - Franchising.sk.

Slovačka je na ovaj način postala deveta zemlja u kojoj će PROFIT system nuditi usluge konsaltinga iz oblasti franšizinga, a Franchising.sk se pridružio grupi portala koji, po istom principu i sa istom misijom, posluju već u Poljskoj, Češkoj, Rusiji, Mađarskoj, Srbiji, Ukrajini, Hrvatskoj i Rumuniji. Franchising.sk će promovisati model franšiznog poslovanja, objavljivati aktuelnosti iz Slovačke i sveta, iskustva primalaca franšiza, savete za pokretanje i razvoj poslovanja, kao i prikaze uspešnih sistema. Rečju, informacije neophodne svim preduzetnim ljudima koji razmišljaju da pokrenu sopstveni posao, a traže inspirativne i proverene ideje za posao.

Jozef Šetafi, predsednik Slovačke franšizne asocijacije (SFA), kaže da je tržište franšiza u Slovačkoj još uvek mlado i nerazvijeno, ali da u poslednje dve godine pokazuje vrlo dinamičan rast. - Kao i na svakom pojedinačnom tržištu, i franšizing u Slovačkoj ima svoje specifičnosti, jer je uslovljen geografskim i društvenim strukturama. Preduzetnik prvo treba da uloži svoje vreme i da se dobro upozna s odlikama tržišta - objašnjava Šetafi i činjenicu zbog čega Slovačka franšizna asocijacija još uvek treba da radi na promociji franšiznog poslovanja.

Slovačka franšizna asocijacija za sada ima 30 punopravnih članova. Trenutno radi na predlogu za izmenu Statuta koji bi trebalo da stvori mnogo bolje preduslove za rad i širenje spektra aktivnosti asocijacije. Međutim, pored asocijacije, franšizing se razvija zahvaljujući i saradnji sa relevantnim institucijama kao što su Udruženje preduzetnika Slovačke ili Nacionalna agencija za razvoj malih i srednjih preduzeća. PROFIT system i portal Franchising.sk će, svakako, dobiti priliku da u tom procesu razvoja odigraju vrlo važnu ulogu.