Novo tržište, nove mogućnosti
Tržište franšizinga u Slovačkoj je u poslednjih nekoliko godina doživelo nagli rast. Pored toga što su ovom tržištu prirodno gravitirali franšizni sistemi iz susedne Češke, danas je sve više stranih kompanija koje pokušavaju da prodru do potrošača u Slovačkoj. Razvoj franšizinga od sada će pratiti i poljska konsultantska kuća PROFIT system, koja je nedavno svoje usluge ponudila i preduzetnicima iz Slovačke. Poljska kompanija je, između ostalog, pokrenula i novi u nizu svojih specijalizovanih portala - Franchising.sk.
Slovačka je na ovaj način postala deveta zemlja u kojoj će PROFIT system nuditi usluge konsaltinga iz oblasti franšizinga, a Franchising.sk se pridružio grupi portala koji, po istom principu i sa istom misijom, posluju već u Poljskoj, Češkoj, Rusiji, Mađarskoj, Srbiji, Ukrajini, Hrvatskoj i Rumuniji. Franchising.sk će promovisati model franšiznog poslovanja, objavljivati aktuelnosti iz Slovačke i sveta, iskustva primalaca franšiza, savete za pokretanje i razvoj poslovanja, kao i prikaze uspešnih sistema. Rečju, informacije neophodne svim preduzetnim ljudima koji razmišljaju da pokrenu sopstveni posao, a traže inspirativne i proverene ideje za posao.
Jozef Šetafi, predsednik Slovačke franšizne asocijacije (SFA), kaže da je tržište franšiza u Slovačkoj još uvek mlado i nerazvijeno, ali da u poslednje dve godine pokazuje vrlo dinamičan rast. - Kao i na svakom pojedinačnom tržištu, i franšizing u Slovačkoj ima svoje specifičnosti, jer je uslovljen geografskim i društvenim strukturama. Preduzetnik prvo treba da uloži svoje vreme i da se dobro upozna s odlikama tržišta - objašnjava Šetafi i činjenicu zbog čega Slovačka franšizna asocijacija još uvek treba da radi na promociji franšiznog poslovanja.
Slovačka franšizna asocijacija za sada ima 30 punopravnih članova. Trenutno radi na predlogu za izmenu Statuta koji bi trebalo da stvori mnogo bolje preduslove za rad i širenje spektra aktivnosti asocijacije. Međutim, pored asocijacije, franšizing se razvija zahvaljujući i saradnji sa relevantnim institucijama kao što su Udruženje preduzetnika Slovačke ili Nacionalna agencija za razvoj malih i srednjih preduzeća. PROFIT system i portal Franchising.sk će, svakako, dobiti priliku da u tom procesu razvoja odigraju vrlo važnu ulogu.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Šta je ključno za opstanak licenciranih magazina u regionu? Kako biraju licence i kakva je budućnost ovakvih izdanja, otkriva Robert Čoban, predsednik Color Press Group-a
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...