Škola knjigovodstva u franšizi

Franšizu Škole knjigovodstva moguće je uzeti za sve gradove (osim Beograda) koji imaju oko 100.000 stanovnika ili gravitiraju većem broju stanovnika.
Ponedeljak
23.12.2013.
Kompanija Interact biz namerava da svoju Školu knjigovodstva proširi kroz franšizu u Srbiji i zemljama regiona.
 

Posao knjigovođe je jedan od najtraženijih, čak i u kriznim vremenima, pokazuju istraživanja Nacionalne službe za zapošljavanje i portala Infostud. U tome je i ključ uspeha Škole knjigovodstva kompanije Interact biz, kaže Miroslav Bronzić, portparol ove firme. - U poslu knjigovođe ljudi vide dobru priliku, budući da je nezaposlenost ogromna. Knjigovođa je ugledno, poštovano i lepo zanimanje, a i dobro je plaćeno – objašnjava Bronzić zbog čega, između ostalog, za njihovim kursevima vlada veliko interesovanje.

Pošto su im grupe u Beogradu često nešto veće od idealnih, koju čini 12 polaznika, i pošto se zainteresovani javljaju iz cele Srbije, zaključili su da je franšiza odlična prilika za širenje poslovanja. Svojim kapacitetima do sada nisu mogli da zadovolje potrebe tržišta. – Škola knjigovodstva je, na primer, radila godinu dana u Zrenjaninu. Predavanja smo organizovali vikendom. Pošto nismo imali dovoljno resursa, nismo mogli u isto vreme da organizujemo kurseve i u Beogradu, iako je postojala potreba. Zbog toga smo odustali od Zrenjanina, ali i odlučili da osmislimo franšizni paket i ponudimo franšizu – kaže Bronzić.

Jedan od glavnih uslova za primaoca franšize je da mu osnovna delatnost bude knjigovodstvo ili da je bliska knjigovodstvu. Pored toga, važno je da preduzeće bude finansijski stabilno. Franšizu je moguće uzeti za sve gradove (osim Beograda) koji imaju oko 100.000 stanovnika ili gravitiraju većem broju stanovnika. Primalac franšize je u obavezi da plaća godišnju fiksnu naknadu.

- Ukoliko se primalac bavi knjigovodstvom, onda je njega potrebno obučiti samo za prenos znanja. Imamo jedinstven pristup nastavi, u smislu prenosa znanja, jer naše polaznike ne zatrpavamo informacijama i vodimo računa o dinamici predavanja – objašnjava Bronzić.

Škola knjigovodstva Interact biz u nastavi koristi svoju literaturu, te bi i primaoci franšize radili po tim udžbenicima i skriptama. Primalac bi, takođe, predavanja trebalo da organizuje kao što to čini davalac franšize. Kao podršku razvoju poslovanja dobio bi i web portal, vizuelno identičan onom koji ima davalac, ali namenjen području u kojem se nalazi škola. – Naši predavači su, zapravo, knjigovođe koje rade u našom knjigovodstvenom servisu i svakodnevno se suočavaju sa problemima, rešavaju ih i tajne zanata prenose polaznicima – objašnjava Bronzić.

Škola knjigovodstva je, kako kaže Bronzić, klasičan kurs neformalnog obrazovanja, a najveća prednost je što se nalazi u okviru firme kojoj je knjigovodstvo osnovna delatnost. - U svetu postoji trend da se obuka pruža upravo tamo gde se obavlja delatnost, jer je edukacija onda efektnija – kaže on.

Interact biz u svom portfoliju ima više delatnosti: knjigovodstvo i savetovanje, marketing i edukaciju. U okviru edukacije postoje tri edukativna programa: Škola knjigovodstva, Škola preduzetništva i Korak do posla. Prema rečima Bronzića, najprofitniji projekat je upravo Škola knjigovodstva. – Poslujemo na low-cost principu i zahvaljujući tome smo veoma konkuretni na tržištu. Pri tom, predavanja su kvalitetna. Nisku cenu, između ostalog, postiženo i niskim troškovima oglašavanja i marketinga. Koristimo jeftine kanale oglašavanja, kao što su društvene mreže i kontekstualno oglašavanje, što znači da nemamo troškove za štampane oglase. Troškove smanjujemo i samim tim što udžbenike isporučujemo u elektronskom obliku. Prostor u kojem se održava kurs je lep, ali i ekonomičan – kaže on.

Razmišljali su i o tome da franšizu prošire u zemlje regiona, pre svega Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, odakle su se i do sada javljali zainteresovani polaznici. - Pre svega smo razmišljali o zemljama regiona sa kojima nemamo jezičku barijeru i čije su privrede i ekonomije slične našoj. Postoji mogućnost i za Hrvatsku, ali moramo da priznamo da su Hrvatska i Slovenija već daleko ispred nas, pri tom su i članice Evropske unije, te nam nisu primarna tržišta – kaže Bronzić.

Do ove godine kompanija je, inače, poslovala pod imenom S&S PR. Spajanjem sa agencijom Interact promenili su pravnu formu, ime i poslovanje nastavili kao Interact biz.


Vesna Lapčić
saradnik