Prva računovodstvena franšiza
Slovenačka kompanija Unija postaje prvi regionalni franšizni sistem u oblasti računovodstva koji će se širiti u susednoj Austriji i ostatku Adriatic regije (zemljama bivše Jugoslavije). Za sada je otvorena, i već nekoliko meseci uspešno posluje, prva pilot franšizna jedinica, i to u najvećem gradu na slovenačkoj obali – Kopru.
Miloš Dežnak, direktor za franšizing u Uniji, kaže da je prvi primalac franšize firma iz Kopra koja zapošljava troje ljudi i ima dvadesetogodišnje iskustvo u poslovima računovodstva, čime je zapravo bila idealan primalac za početak franšiznog širenja. – „Pilot“ bi trebalo da dobro istestira sistem „spolja i iznutra“, pre nego što nastavimo dalju ekspanziju. Dobro je što je taj „test došao od znalaca“, to jest, od primaoca koji je iz branše. A sa dvadeset godina iskustva, naš partner iz Kopra to svakako jeste. Ne vidim da zasad postoje veliki izazovi u funkcionisanju samog sistema – objašnjava Dežnak.
Dežnak kaže da je prethodna internacionalna ekspanzija kompanije veoma značajna i za franšizu Unije, jer kompanija već poseduje sopstvene ćerke-firme u Beogradu, Sarajevu, Zagrebu i Beču. Time, ne samo što je dobila priliku da upozna tržište, već i da uspostavi relacije i formira brend na svim ovim tržištima. – Upravo činjenica da smo već prisutni u regiji dodatno nas je navela na koncept internacionalne franšize – uvideli smo, recimo, da do sada nije postojao niko ko se bavi franšizingom u računovodstvu na regionalnom nivou. A nepobitno je da je tržište veliko. Samo u Sloveniji postoji 4.600 knjigovodstvenih kompanija. One zapošljavaju između jednog i dva radnika, a top deset najvećih firmi zajedno imaju manje od pet odsto tržišnog udela, što znači da će morati da dođe do konsolidacije na tržištu. Slično je i u ostalim zemljama – naglašava on.
Primaocima franšize Unije u regiji će se tako pružuti mogućnost da spremno dočekaju neminovnu koncentraciju. Ne samo da će dobiti sveobuhvatnu podršku i dodatnu obuku – što je samo po sebi značajno, pošto je sama kompanija već sada ozbiljan regionalni „igrač“, već i moderan IT sistem prilagođen najvišim standardima Evropske unije, kao i snagu regionalnog brenda. Primera radi, izdaci kompanije za marketing iznose najmanje 100.000 evra na godišnjem nivou, što je velika i značajna novina i podrška za buduće primaoce. Svakako, franšiza Unije doneće pre svega ono što i jeste ključ u franšizingu, a što Dežnak objašnjava na sledeći način: – Biti franšiza Unije znači raditi za sebe, ali ne i biti prepušten sam sebi!
Kompanija Unija na slovenačkom tržištu posluje od 2003. godine.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
POPULARNO NA FORUMU
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kurirska franšiza i u Srbiji
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...