Big Blue franšiza
Prva franšizna poslovnica turističke agencije Big Blue otvorena je pre četiri godine. Danas u mreži imaju tri franšizne agencije - u Beogradu, Subotici i Novom Sadu. – Naši primaoci franšize su dobili kompletnu podršku, kako u tehničkom, tako i u kadrovskom i edukativnom smislu. Pomogli smo im i da se poslovnice vizuelno ne razlikuju od ostalih naših prodajnih mesta. Pored toga, primetili smo da je za ovakvu vrstu poslovanja zainteresovan sve veći broj manjih agencija, tako da će se broj franšiznih poslovnica sigurno uvećavati – kažu u ovoj agenciji.
Pored franšiznih, kompanija ima još sedam poslovnica u svom vlasništvu, od kojih se pet nalazi u Beogradu, a po jedna u Novom Sadu i Kragujevcu. Aranžmane ove agencije, međutim, prodaje i veliki broj subagenata u Srbiji i u zemljama u regionu.
Kako kažu, u narednom periodu nameravaju da prošire franšiznu mrežu, ali samo ukoliko nađu adekvatne partnere koji bi mogli da zadovolje stroge kriterijume poslovanja ove kompanije. – Ponosimo se time što naši klijenti ni u jednom trenutku ne osećaju i ne vide razliku između franšize i naše poslovnice. Imamo velike planove po pitanju širenja franšize, ali vreme će pokazati da li je i tržište spremno da u potpunosti podrži naš sistem poslovanja – kažu u ovoj agenciji.
Agencija Big Blue Group je osnovana u maju 2005. godine. U početku je bila specijalizovana samo za avio-prevoz i aranžmane za letovanje u Turskoj. Već u prvoj godini su postigli zapažene rezultate. U narednim godinama, broj putnika se povećao, ponuda je proširena, tako da sada, osim najatraktivnijih letovališta, agencija nudi i poznate ski-centre, ali i grupne ili individualne aranžmane za evropske i svetske metropole, daleke destinacije, egzotična ostrva, krstarenja…Delatnost su proširili i na kongresni, zdravstveni, rekreativni i poslovni turizam. Big Blue je i nosilac IATA licence, što ga svrstava u svetsku porodicu putničkih agencija koje se bave prodajom avio-karata.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Na 20 km od Zrenjanina u selu Taraš, na peskovitoj zemlji uz plodnu obalu Tise, od 2007. razvija se organska Biofarma Šokšić.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Samouslužni aparati za kafu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i porodična firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere sada traže širom Hrvatske.