Mnogo više od igre i zabave

Serhio Kalderon
Pre nego što je ušao u franšizing, Serhio Kalderon je radio kao konsultant za međunarodno poslovanje na Balkanu. Naime, dok je razvijao jedan od svojih projekata i tražio klijente iz Španije koje bi doveo na ovo područje, naišao je na franšizu JumpingClay koja ga je oduševila. – Najviše me je oduševio sam proizvod – glina, ali i edukativni sistem koji su razvili. Kontaktirao sam centralu i nakon što sam dobio sve detalje o njihovom proizvodu i sistemu, počeo sam da istražujem ima li potencijala i kakava je konkurentnost na ovim prostorima. Rezultati istraživanja su pokazali da je JumpingClay jedinstven, ne samo zbog proizvoda - bez sumnje najbolje, polimer gline na svetu - već i zbog pristupa obrazovanju. Kvalitet i biznis model su jedinstveni – objašnjava Kalderon.
Serhio Kalderon je tako postao, kako je u njegovom ugovoru definisano, primalac „super master franšize“ za region Balkana. Njegov cilj je da franšiznu mrežu, koja trenutno posluje samo u Srbiji i Crnoj Gori, razvije u celom regionu, pre svega dajući master franšize za svaku zemlju pojedinačno, nakon čega bi bilo omogućeno širenje mreže kroz single unit franšizu. – Franšizni uslovi zavise od veličine tržišta i ekonomskog razvoja zemlje – ističe on.
Koncept JumpingClay potiče iz Južne Koreje, a podrazumeva da se u okviru jednog prodajnog mesta može kupiti glina, ali i pohađati kurs modelovanja i pravljenja figurica, koji su pre svega namenjeni deci, ali i tinejdžerima i odraslima. Takva mesta u JumpingClay-u nazivaju „prodavnice-akademije“. JumpingClay glina ne ostavlja mrlje, suši se na vazduhu, i prošla je rigorozne testove u kojima je tretirana kao hrana, upravo zbog toga što je namenjena deci.
Za pokretanje posla neophodno je obezbediti prostor od tridesetak kvadratnih metara koji bi, kako preporučuju davaoci, bio u blizini škole, obdaništa, bolnica... – Primaoci franšize prolaze kroz obuku, a dobijaju ekskluzivnost u svojoj oblasti. Mi kao davaoci razvijamo marketing, i nove proizvode, kao i edukativne programe, priručnike i slično. Naša franšiza je jedna od najjeftinijih u svetu, a cena zavisi od broja stanovništva koje određena oblast pokriva i razvoja zemlje – objašnjava Kalderon.
Trenutno, u Beogradu posluju četiri prodavnice. Za tržište Crne Gore je data master franšiza i prva radnja je otvorena u Podgorici. – Planiramo da se proširimo na ostatak Srbije, a prioritet nam je da primaoce nađemo u Novom Sadu i Nišu. Takođe, želimo da nađemo i primaoce master franšize u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini. Za tržište Bugarske ćemo potpisati ugovor o master franšizi do kraja ovog meseca – kaže Kalderon.

Serhio Kalderon kaže da bez obzira na to što je JumpingClay izvorno iz Južne Koreje, plan je da se u skorijoj budućnosti otvori fabrika za proizvodnju u Evropi. – To će omogućiti da se proizvodi dostavljaju brže i pod povoljnijim uslovima, što će biti prednost ne samo za primaoce franšize, već i njihove mušterije. Takođe, želeo bih da približim JumpingClay edukativnom sistemu svake od država, kao što se to dešava u drugim zemljama, na primer, u Koreji, Španiji, Portugalu, Velikoj Britaniji. U tim zemljama postoji saradnja škola i našeg sistema, a u cilju učenja kroz igru – objašnjava Kalderon.
On kaže da, i pored teške ekonomske situacije u Srbiji, raste broj radnji koje otvaraju, a tako i broj klijenata. – Roditeljima se dopada ovaj sistem, čak možda i više nego deci, tako da su oni naši najbolji marketing partneri jer nas preporučuju drugim roditeljima – kaže Kalderon.
JumpingClay franšiza posluje od 2001. godine i prisutna je u 34 zemlje širom sveta sa više od 500 centara i 5.000 instruktora.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...