Još jedan Jysk
U maloprodajnoj mreži Jysk trenutno ima 98 franšiznih radnji širom sveta, od kojih se tri nalaze na Kosovu, a jedna u Makedoniji. U Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini kompanija je prisutna direktno. U Srbiji je do sada otvoreno 20 prodavnica, poslednja u Jagodini, a kako je saopšteno, do kraja marta i stanovnici Šapca bi trebalo da dobiju prodajni objekat.
Dejan Radojević, rukovodilac prodavnice u Jagodini, kaže da će u tom objektu biti više od 2.000 artikala za opremanje i uređenje doma, a posao je obezbeđen za osam ljudi. Prodavnica je otvorena u okviru trgovinskog objekta Roda.
Kompanija Jysk je osnovana 1979. u Arhusu, gradiću na danskom poluostrvu Jitland. Franšizu su počeli da daju 1984. godine, otvorivši prvu prodavnicu na Grenlandu. Prema poslednjim izveštajima, u kompaniji je trenutno zaposleno 18.500 ljudi, dok u poslovnoj 2013/2014. kompanija očekuje da će pod svojim brendom otvoriti 120 novih radnji.
POGLEDAJTE ČLANKE
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se