Jysk se i dalje širi

Zoran Matulić
Zoran Matulić, koordinator prodaje i marketinga kompanije Jysk West Balkan (Slovenija, Hrvatska, Srbija i Bosna i Hercegovina), kaže da će Jysk nastaviti da širi svoju maloprodajnu mrežu u zemljama regiona, a naročito u Srbiji i Bosni i Hercegovini. – Tržišta Slovenije i Hrvatske su gotovo pokrivena te se na njima može očekivati otvaranje još svega nekoliko trgovina, eventualno u Mariboru i Zagrebu. U Srbiji smo pak na „pola puta“, baš kao i u Bosni i Hercegovini gde bi trebalo da bude bar duplo više prodavnica. Problem u Federaciji je što se tamo suočavamo sa tri poreska sistema, tako da ta zemlja, na žalost, nije baš najpoželjnija za strana ulaganja – kaže Matulić.
U aprilu 2013. u Srbiji će biti otvorena dva nova Jysk-a i to u Šapcu i Požarevcu. Svečano otvaranje u Šapcu rezervisano je za 3. april, dok će Jysk u Požarevcu biti otvoren 17. aprila i nalaziće se u okviru poslovno-trgovinskog centra Enel. Jysk će tako zaokružiti ponudu centra gde će moći da se nađe sve za uređenje i opremanje doma, budući da se u sklopu Enela već nalaze i salon nameštaja Simpo i Centar bele tehnike.
Krajem juna biće otvorena još jedna Jysk prodavnica i u Beogradu. – Pre nego što otvorimo neku radnju svakako da prvo uradimo analizu tržišta kao i procenu koji broj ljudi gravitira toj radnji. Naš princip je da trgovine moraju da budu na minimum 60 kilometara udaljenosti, izuzev u velikim gradovima poput Beograda i Zagreba u kojima živi veliki broj stanovnika – objašnjava Matulić.
Očekuje da će i nove prodavnice poslovati pozitivno, upravo kao i ostale radnje u mreži. – Sve radnje koje rade duže od godinu dana beleže pozitivne rezultate na sva četiri tržišta, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Srbiji. Očekujemo da će se to tako nastaviti i u ovoj godini i da će takve rezultate imati i nove prodavnice – ističe Matulić.
Nekoliko ključnih stvari utiče na samu ekspanziju brenda sa Jitlanda – pronalazak dobre lokacije i cena najma. – U saradnji sa lokalnim partnerima trudimo se da pronađemo dobre lokacije kojima će gravitirati najmanje 15.000 do 20.000 ljudi. Druga najvažnija stavka za nas je cena najma, budući da mi ne gradimo objekte već smo isključivo dugoročni zakupci te nam je ta stavka u rashodima veoma značajna – objašnjava Matulić.
Matulić kaže da kompanija još uvek razmatra ulazak na tržište Crne Gore, dok na Kosovu i Makedoniji posluje kao franšiza. – Franšize nisu pod ingerencijom Jysk West Balkan, već su one u direktnoj komunikaciji sa centralom. Ono što znam je da oni slede određene upute davaoca franšize prilikom korišćenja brenda i opremanja lokala. Takođe, u obavezi su da slede i određene upute prilikom izbora asortimana robe, ali imaju svakako i određenu slobodu izbora u tom domenu – kaže Matulić.
Kompanija Jysk je u prošloj fiskalnoj godini zabeležila rast prometa za šest odsto (na 2,528 miliona evra), dok je zarada pre kamata i oporezivanja (EBIT) rasla 5,5 odsto i dostigla 319 miliona evra.
POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se